Hvordan er forholdet ditt til dine søsken?

Tre muskuterer

Lykkelig!
Jeg lurer på hvor stor aldersforskjell er på på deg og dine søsken? Hvordan forhold har du til hver enkelt?

Jeg har 2 brødre hvor vi er 4.5 år fra den yngste til den eldste.
Det er 2.5 år mellom meg og storebror og 2 år mellom meg og lillebror. Vi har god kontakt alle men det er gutta som det er 4.5 år i mellom som har best kontakt og snakker sammen daglig. Jeg snakker med brødrene mine sånn ca annenhver - tredje hver uke.

Jeg har en bror som er 3 år yngre. Vi har vært veldig forskjellige hele veien fra vi var små. Har lite til felles (både interesser og holdninger), og har nesten ingen kontakt i dag. Møtes når vi er på besøk hos farmor (som bor et stykke unna, så er ikke så veldig ofte jeg får vært der), eller i andre familiesammenkomster (men heller sjelden han blir med på de). Sender en SMS ved bursdager, ringes så og si aldri (med mindre det er noe helt spesielt).

Har også to brødre.  Den eldste er bare noen få år eldre enn meg, mens den yngste er ganske mange år yngre. Har egetlig grei kontakt med begge, men kjemien er best med lillebror. Det kommer nok av at jeg og lillebror er mye mer lik enn jeg og storebror er.

Det kan jo være fordi "gutta" har hatt mer til felles i oppveksten, slik at du som "jenta" blir stående litt utenfor.

Selv har jeg en lillesøster som er 4,5 år yngre enn meg. Vi kranglet som katt og hund i oppveksten, men det roet seg da vi var ca. 10 og 14-15.
Etter en oppblussing da søster'n var i slutten av tenårene (og fikk forsinket tenåringstrass, var "hormonell" og syntes jeg var HÅPLØS uansett om jeg bare åpnet munnen *fnis*) har vi vært venner - vi treffes ikke hver uke, men ringes, er i kontakt på fjesboka, mailer, og har "iskremdate" om hun er innom byen når jeg har barnefri.:)
Hadde vi ikke vært i familie så tviler jeg på om vi hadde vært spesielt nære venner, vi er VELDIG forskjellige, men jeg er utrolig glad i henne og setter pris på henne som person.
Søstrene Sisters 4ever. ;)

6 år mellom meg og storebror. Et helt fint forhold. Vi prater, vi kan feste sammen, han er veldig god kompis med min mann også (de er like gamle da og kjente hverandre siden de var små) Men har et godt forhold med han

4 år mellom meg og storesøster. Fantastisk forhold. Hu var også forloveren min i bryllupet mitt :) Kan snakke om de aller meste og finne på ting. Har også unger som er jevngamle og er gode venner :D

6 år mellom meg og lillesøster. Ett fantastisk forhold der også til tross for hu er mye yngre :P Vi kan også prate om alt. Og hu er ei super tante som ofte tar med seg hu eldste rundtomkring på ting :) Kan fint feste med hu også jeg :P

Alt i alt er jeg veldig heldig syns jeg med mine søsken :D Vi er alle veldig like da. I både humor og personlighet :D

Vi er en gjeng søsken med tett alder, ene søstra mi er bare året eldre :)
Vi er ganske nære vi to og de som er 2 og 4 år yngre enn meg.
Blitt mer nære i voksen alder.
De som er eldre, 5-9 år eldre er det mindre nært forhold til og mindre kontakt pga avstand. 

Har to søstre en er 2 år eldre en er 4 år yngre. Jeg snakker masse med den yngste vi er perlevenner. Hun som er 2 år eldre enn meg har jeg veldig dårlig forhold til egentlig

2,5 år mellom meg og min lillebror. Vi har fått bedre kontakt etter at han reiste i militæret for to år siden, enda mer nå det siste halvåret som han har vært i Afghanistan. Vi er ganske forskjellige typer, men han er en veldig fin fyr! :)

Har en søster (2 år eldre) og vi har et helt greit forhold. Men av og til så føler jeg at hun ikke bryr seg (feks om å komme på besøk). Vi bor på hver vår kant av landet, men når jeg tar med datteren hjem til foreldrene våre så gidder hun ikke reise ned (3 timer med båt) for å hilse på.... Ellers setter mamma oss opp mot hverandre for å skape mest mulig sjalusi og det er vel kanskje der greia er (det har hun gjort siden vi var små).
Men vi krangler ikke altså, det er bare veldig liten interesse fra hennes side.

Er rart det der, folk tror at jo tettere de får barna i alder jo bedre venner blir de som voksne. Det at søsken skal bli venner i voksen alder er i seg selv absolutt ingen selvfølge om det så er 40 uker mellom eller 10 år. Det kommer jo helt an på personlighet, interesser osv. 

2,5 år mellom meg og min søster. Vi har et ok forhold. Kranglet oss gjennom barndommen og nå er vi veldig forskjellige. Jeg er veldig storesøster og hun er veldig lillesøster. Men vi ringes innimellom og går av og til på besøk. Vi treffes en del hos foreldrene våre, og om vi skal dit sier vi fra til hverandre. Da vi fikk storebror var hun her hele tiden og det var kjempestas. Nå er det mye mer sjeldent, og lillesøster er ikke så stas enda... 

Broren min er det 4,5 år mellom. Han er forsatt veldig ungdom, selv om han er 28.... Bor hjemme og blir vartet opp... Han deltar på familieting, men forsvinner så fort han kan. Mulig det forandrer seg om han får seg en dame og familie.

Her en eldre bror og søster, henholdtvis 7 og 6 år eldre enn meg.

Meg og min bror har er veldig avslappet forhold, har alltid hatt det. Jeg og søstra mi hadde veldig godt forhold til for ca.1.5 år siden, var inntil da som venninner som delte det meste. Etter en idiotisk oppførsel av henne høsten 2010, så har jeg til dags dato ikke ringt henne bare for å skravle litt. vi snakker kun samme om hun ringer for å komme på besøk eller andre ting. Vi snakker sammen, men ikke noe mer enn det.
Om vi en dag får tilbake det forholdet vi hadde er ikke lett å si, ser dårlig ut i dag. Ble såpass knekt og ødelagt av det hun gjorde, at det tar tid å bearbeide meg selv.

Er enebarn, jeg!

Vi er 5 søsken.. 15 år mellom eldste og yngste, jeg er dritten i midten :) Min storesøster er 7 år eldre enn meg og vi har kjempe godt forhold! Snakker sammen daglig og treffes flere ganger i uken. Min storebror er 2 år eldre enn meg og vi har ikke noe særlig forhold, men jeg har kjempe forhold til hans kone ;) Så jeg er ofte på besøk hos dem :) Min lillebror er 3 år yngre enn meg og vi treffes sjeldent.. om han kommer er det for å hilse på Jennie :P Min lille søster er 8 år yngre enn meg og vi har ganske godt forhold :) Hun blir 18 i juni så hun har et litt annet liv enn meg for tiden men regner med forholdet tar seg opp når hun blir litt eldre :)

Det er nesten 8 år mellom meg og storesøsteren min. Vi har et kjempebra forhold, og det har vi egentlig alltid hatt. Jeg er altså beviset på at man overlever uten å ha "tette" søsken

Jeg har to yngre brødre, de er 3 og 9 år yngre enn meg:) Vi har god kontakt og går fint sammen, i motsetning til da vi var yngre - da var det mye krangling, spesielt mellom brødrene mine da;) De bor begge hjemme, så jeg ser dem flere ganger i uka når jeg er innom:)

Jeg personlig tror ikke alltid det er aldersforskjellen det kommer an på, men rett og slett personlighetene. Jeg har kanskje mer kontakt med han som er 9 år yngre, enn han som er 3 år yngre. Jeg og han yngste er litt like i personlighet, ting som interesserer oss ol.

Har tre eldre brødre. Jeg er 24, de er 27, 29 og 31. De to eldste er og spiser pizza her hver fredag, sammen med mine foreldre og mine svigerforeldre.. Har veldig godt kontakt med hele familien egentlig, elsker familieselskap og diverse

2,5 år mellom meg og storebror.
Vi bor 10 min unna hverandre, og ser hverandre opptil flere ganger i uken.
Døtrene våre er bestevenner, og det er bare 8 mnd mellom de:)

Har to eldre søstre som er 2år og 5år eldre enn meg...
og en lillebror som er 8år yngre!
Har grei kontakt med alle sammen. Selv om hun eldste bor 3timer unna!
De andre to har jeg innen 10minutters rekkevidde.

Ho som er 2år eldre enn meg lager og skaper bare drama i hverdagen, så orker ikke å henge med ho såååå mye. Barnslig i forhold til alderen!

Jeg har ei lillesøster som er 5 år yngre enn meg, når vi vokste opp var hun hatobjekt nr. 1. Det har heldigvis gått over og vi har idag et kjempegodt forhold, kan prate om alt og er kjempe glad i henne. Var også verge for henne etter pappa døde frem til hun ble 18, så jeg er litt "mamma" for henne, det har nok ikke alltid vært sunt for søsken forholdet vårt, men har styrka forholdet vårt på mange måter og :)

Back
Topp