Hvordan er det mulig....

Faith

Glad i forumet
Himmelbarn
... eller, hvordan fungerer egentlig dette med babymagen? Jeg har seriøst fått en ordentlig babykul allerede, det kan ikke BARE være luft heller tenker jeg, for den begynner å ta form - om dere skjønner. Men samtidig vet jeg jo at babyen er minimal der inne ennå... Er bare 8+4 i dag. Jeg har gått gravid to ganger før, Men aldri har magen poppa frem så tidlig. Nå skal det sies at det bare er 1/2 år siden sist, men da fødte jeg i uke 20, og magen da var kanskje på str som den er nå... Åssen fungerer dette sånn ift tarmene, flesket, lufta - og lille babyen? Noen som har forklaring på det? Jeg sliter skikkelig med å skjule det nå :P Håper ikke den fortsetter å vokse i dette tempoet i 7 mnd til, DA kommer jeg til å slite på slutten :P

... eller, hvordan fungerer egentlig dette med babymagen? Jeg har seriøst fått en ordentlig babykul allerede, det kan ikke BARE være luft heller tenker jeg, for den begynner å ta form - om dere skjønner. Men samtidig vet jeg jo at babyen er minimal der inne ennå... Er bare 8+4 i dag. Jeg har gått gravid to ganger før, Men aldri har magen poppa frem så tidlig. Nå skal det sies at det bare er 1/2 år siden sist, men da fødte jeg i uke 20, og magen da var kanskje på str som den er nå... Åssen fungerer dette sånn ift tarmene, flesket, lufta - og lille babyen? Noen som har forklaring på det? Jeg sliter skikkelig med å skjule det nå :P Håper ikke den fortsetter å vokse i dette tempoet i 7 mnd til, DA kommer jeg til å slite på slutten :P

Kanskje det er tvillinger!?! :-P

Jeg har alltid fått mage tidlig, mest fordi jeg ikke har klart å holde inne magen og flesket lenger. Har alltid hatt litt ekstra på magen men ikke verre enn at jeg kan holde inn til vanlig og få ganske flat mage med klær på. Nå er magen pløsete, oppblåst, buksene strammer og jeg sliter med å holde den inne :( Hvis jeg tar på msmmabuksa får jeg skikkelig gravidmage!

Jeg har også gravidmage :p forskjellen på nå og uke 6 er at den ikke føles oppblåst og sprengt ut, men er like stor :p

Jeg har alltid fått mage tidlig, mest fordi jeg ikke har klart å holde inne magen og flesket lenger. Har alltid hatt litt ekstra på magen men ikke verre enn at jeg kan holde inn til vanlig og få ganske flat mage med klær på. Nå er magen pløsete, oppblåst, buksene strammer og jeg sliter med å holde den inne :( Hvis jeg tar på msmmabuksa får jeg skikkelig gravidmage!

Jeg har også litt ekstra på magen, men som du sier så klarer jeg å holde inn til vanlig og sånt, men nå funker det ikke! Magen føles verken pløsete eller oppblåst heller, den føles litt stram, og fast - begynner å få en litt oval form. Helt sykt! :o

Høres akkurat ut som meg :p Var skikkelig go på å få flat mage ved å holde inn flesket før jeg ble gravid :D

Tanken har streifet meg, men har lest flere plasser før at de med tvillinger egentlig ikke merker noe forskjell så tidlig...?

Er jo ikke alle som merker noe, mange som blir sjokka på ordinær ultralyd :-P kan jo evt. Ta en tidlig ul for å se om det er 1 eller 2 :-)

Vi er flere i samme båt gitt ;)
Med nr 1 kunne jeg skjule magen til jeg var høygravid (fikk ett strekkmerke tre dager før fødsel i uke 39)

Nr 2 vistes det godt i uke 8

Denne gangen like tidlig om ikke tidligere . Direkte flaut når folk ser magen klart og tydelig og spør hvor langt jeg er på vei, å jeg svarer snart 3 mnd...

Er jo ikke alle som merker noe, mange som blir sjokka på ordinær ultralyd :-P kan jo evt. Ta en tidlig ul for å se om det er 1 eller 2 :-)

Ja vi får tett oppfølging dette svangerskapet og skal på tidlig ul på sykehuset om en uke :D Så, DET blir spennende!

Tydeligvis ikke alene da :P Men er det noen som vet hvorfor det er slik? De sier jo at magen kommer fortere 2, 3 gang osv... Men, hvorfor?

Jeg er førstegangs, i uke 8+4 nå, og jeg har MAGE på rett!!:p Er like stor som ei mor i bhg der jeg jobber (kjenner ho fra før), og hun har termin i september. ..:p

Tydeligvis ikke alene da :p Men er det noen som vet hvorfor det er slik? De sier jo at magen kommer fortere 2, 3 gang osv... Men, hvorfor?
Livmora er jo allerede strekt en gang og blir derfor tøyd raskere 2. gang osv. Samme med magemusklene som har vært delt en gang allerede, de deler seg raskere.

Livmoren vokser jo og det ligger mye næring rundt der. Så er man sikkert mest oppblåst, men så begynner jo organene å flytte på seg og forberede :) er ihvertfall det jeg har fått beskjed om :)

Samme her! Uka før jeg testa positivt gikk alle rundt å kommenterte så tynn jeg var blitt, og den var endelig blitt ganske flat.. Men nå (8+5) har jeg det akkurat som deg: ser ganske gravid ut i gravidbuksa :p

Jeg ser ganske normal ut på morgenen, men i løpet av dagen blir magen DIGER. Og med kvalmen på plass er det helt umulig å holde den inne.

Livmora er for oss enda ikke over buksekanten. Sånn er det bare. Mage kan man fint få likevel. Det er vel dels luft, dels vann og dels at andre greier dyttes oppover av livmora.

Se på en av disse "uke for uke" filmene vi har link til i "våre viktigste tråder", og se på mageinnhodlet til mor, ikke babyen....

Livmora er for oss enda ikke over buksekanten. Sånn er det bare. Mage kan man fint få likevel. Det er vel dels luft, dels vann og dels at andre greier dyttes oppover av livmora.

Se på en av disse "uke for uke" filmene vi har link til i "våre viktigste tråder", og se på mageinnhodlet til mor, ikke babyen....

Ja det er akkurat det. Den lille opptar jo bare en liten plass nederst, men magen popper ut som den tok mye større plass en som så.. NOE må d jo være som "tar plass" der, jeg har bare ikke skjønt hva :P I tillegg kjenner jeg at jeg blir sånn smålig irritert, f.eks andre forum - hvor de legger ut bilde av MAGEN, og har fått stor mage allerede i uke 3-4.. :o Og mange skjønner ikke at det lille der inne kun er på str med en ert f.eks :P Dette mage hysteriet tar jo helt av.
Men seriøst, jeg VET at babyen tar minimalt med plass, men bare skjønner ikke greia med at magen allerede skal begynne å ta form.... :o

Back
Topp