Hvordan er det med formen?

minola

Glad i forumet
VIP
Septemberlykke 2016
Jeg har i flere uker hatt lavt blodtrykk og vært kvalm med daglig spying. Hadde to helt forferdelige dager denne uken, men har nå hatt to litt bedre dager, i dag føler jeg meg nesten helt fin. Er det lov å håpe at kvalmen er over og at blodtrykket har bedret seg nå skal tro? Er 8+5/8+2 avhengig av hvordan jeg regner det ut.

Og hva med dere, hvordan har dere det?

Jeg er 10+5 nå, og her er så og si alle symptomer gitt seg. Noen dager er dårligere enn andre, men stort sett er det flere av de bedre enn de dårligere nå. Kjenner også at energien er begynt å komme tilbake :) Det er godt etter noen uker med kvalme, noe spying og meeeeget lite energi!

Jeg er 10+5 i dag, og har hatt en værre uke, og like ille helg så langt. Så her håper jeg det topper seg nå, for så å avta så man kan få tilbake energi til mann, barn, hunder, hus og seg selv.

Har til vanlig en matplan pr uke, kun i dag har vi holdt planen. Ellers har posesuppe og sodd stått på menyen. Hurra for variert kosthold! Not.... :-P her en søndag bestilte vi pizza som gubben henta fordi jeg ikke orka tanken på å stå i matosen hjemme :-P

Vi får se hva uke 11 har å tilby, håper toppen er nådd og vi krabber oss sakte men sikkert tilbake på topp :-)

Jeg er 10+5 i dag, og har hatt en værre uke, og like ille helg så langt. Så her håper jeg det topper seg nå, for så å avta så man kan få tilbake energi til mann, barn, hunder, hus og seg selv.

Har til vanlig en matplan pr uke, kun i dag har vi holdt planen. Ellers har posesuppe og sodd stått på menyen. Hurra for variert kosthold! Not.... :-P her en søndag bestilte vi pizza som gubben henta fordi jeg ikke orka tanken på å stå i matosen hjemme :-P

Vi får se hva uke 11 har å tilby, håper toppen er nådd og vi krabber oss sakte men sikkert tilbake på topp :-)
Uff da! Høres ikke noe særlig ut, håper uke 11 er bedre for deg!

Har ikke opplevd å bli bra før uke 13-14 før så krysser fingrene for at bedringen min holder seg!

Formen er av og på, sliter fortsatt med kvalme og så begynte bekkenløsningen for ca 3 uker siden. På jobb og etter jobb er det helt grusomt. Føles som noen drar meg i hver ende i bekkenet og at det løsner mer. Heldigvis varer ikke smertene så lenge av gangen men plages med det mer for hver dag. Vet ikke hvor lenge jeg orker å jobbe på sykehjem med tunge løft når jeg ikke har mulighet for tilrettelegging da jeg kun jobber som ekstra. Men får ta en dag av gangen. Gleder meg til å benytte valentines/morsdagsgaven jeg har fått av sambo. Svømmekort :) Håper det vil hjelpe litt ❤️

Blæh, Usj og bare dritt er formen... har de siste 4-5 ukene kastet opp en gang daglig. Hadde så en fantastisk oppkastfri dag på torsdag, før jeg slo ny oppkast-rekord i går, sikkert 40 ganger på tre timer. Kastet opp magesyre til "frokost" og kastet opp før jeg la meg nå. Trodde formen skulle bli bedre jo nærmere 12 jeg kom, enn så lenge er 9+0/1 de verste dagene så langt.. Blæh:(

9+2 og i kjempe form. Merker lite til graviditeten. Eneste er dårlig matlyst og at jeg trenger mer søvn enn vanlig. Ellers ingen vondter eller ubehag.

Ved forrige graviditet gav kvalmen seg i uke 9.
Denne gang har jeg ikke vært så mye kvalm, og det avtok helt i uke 8 ca.

Håper jeg er heldig og får det like bra ut resten av svangerskapet- Da skal jeg absolutt ikke klage:)

11+0 i dag. Den grusomme kvalmen som jeg slet med i 3 uker, ga seg for et par uker siden. Men nå er jeg mye trøtt. Går rundt og som en zombie med dårlig humør hele dagen og er klar for å legge meg så fort barna er i seng.. Får ikke gjort noe særlig i huset og hormoner gjør at jeg gråter utrolig lett:p
Håper virkelig energien kommer seg snart slik at vi får begynne med litt vårrengjøring i hus!

Jeg er i dårlig form. Har vært innlagt på sykehuset i 2 uker og håper jeg snart blir skrevet ut. Jeg er veldig kvalm og kaster ofte opp. Håper at det gir seg snart slik at jeg kan få livet tilbake..

Har vært usigelig trett og kvalm frem til nå. Har lurt litt på om det er på vei til å snu denne uka, men i dag er skikkelig bæææd igjen, så nå vet jeg ikke. Ser av "loggen" fra forrige svangerskap arvet lurte på om det snudde i uke 10 der også:) Det ga seg i uke 12 da, så jeg håper på det nå også. Enn så lenge er jeg delvis sykemeldt og det er godt!

I uke 10 ga kvalmen seg her! HERLIG :D
Men så kom influensa, og bihulebetennelse.. Hyggelig :P

Nå er det kun trøtthet og kvalme om jeg ikke spiser nok! :)

Her er det null energi og småkvalme i rykk og napp hele dagen egentlig. Ikke sånn at jeg kaster opp, men ubehagelig likevel. Det skal sies at det har vært ekstremt stressende på jobben i det siste også, så ettermiddager og helger har gått med til å slite ned sofaen. Håper det blir bedre snart for det er jo så slitsomt. Kjenner hormonene rører seg om dagen å. Ler og gråter jo om hverandre her uten å vite hvorfor. Har vært helt ekstremt i helga, så min stakkars bedre halvdel ble jo helt bekymra.. (Men han har jo vært borti det før da, så han skjønte etter hvert at det var hormonene som hadde fest..) Og så har jeg fått dilla på middag! Er så vidt ferdig med et måltid før jeg begynner å tenke på når jeg kan spise middag (varmmat) neste gang(!) Uff det er ikke bra! Føler jeg har lagt på meg noe enormt på kort tid.. Men ellers da, bortsett fra all sytinga over her, så går det jo egentlig bra!! :)

Hører det er både det ene og det andre hos dere også. :( håper dere blir bedre raskt

Kvalmen hadde visst ikke gitt seg, kom tilbake så det suste i dag.
Er så i tvil om jobb. Føler meg jo kjempemye bedre siden jeg ikke er svimmel hele tiden, bare når jeg reiser meg, men kvalmen gjør jo til at jeg ikke er noe tess likevel... Jeg har en jobb hvor det er bedre at jeg er borte hele tiden eller at jeg kommer tilbake, for så å forsvinne igjen (viss jeg ikke takler det) så vet ikke hva jeg skal gjøre... Får kjenne på formen i morgen tidlig tenker jeg...

Sist jeg sa jeg var i kjempeform ble jeg slått ut av kvalme dagen etter, så litt nervøs for å svare her :p Men er faktisk i kjempeform! :D *bank i bordet*. Uke 9 nå, og har bare bølger av kvalme innimellom, ikke noe å klage over. Det er min aller første, så håper det varer!

Her er formen relativt dårlig, mye kvalm men kaster heldigvis ikke opp. Finner senga rundt ni hver kveld, er helt ferdig. Håper det bedrer seg snart.

Her er formen helt elendig :( Jeg er kvalm stort sett hele døgnet. Uke 9 i morgen, og jeg har ikke følt meg så dårlig før som jeg gjør nå. Håper formen er på sitt verste og at det bare blir bedre framover nå :)

Elendig form. Kvalm døgnet rundt og tror jeg skal kaste opp hele tiden. Var til lege for henvisning til tidlig ul for å sjekke og se om jeg får en termin. Da ville han sykemelde meg også men jeg begynner med 50% de neste to ukene. Er så dårlig på jobb at jeg sliter virkelig, må ta arbeid med hjem bare for å være sikker på at jeg ikke har gjor feil på jobb. ;) nå har jeg blitt syk i tillegg med vond hals og litt feber.. litt skummelt med denne feberen kjenner jeg, håper det går bra.

Elendig form. Kvalm døgnet rundt og tror jeg skal kaste opp hele tiden. Var til lege for henvisning til tidlig ul for å sjekke og se om jeg får en termin. Da ville han sykemelde meg også men jeg begynner med 50% de neste to ukene. Er så dårlig på jobb at jeg sliter virkelig, må ta arbeid med hjem bare for å være sikker på at jeg ikke har gjor feil på jobb. ;) nå har jeg blitt syk i tillegg med vond hals og litt feber.. litt skummelt med denne feberen kjenner jeg, håper det går bra.
Høres jo ut som du kanskje skulle vært sykemeldt ja... Men skjønner at du ønsker å jobbe. Jeg tenker det er midlertidig at jeg er borte, også vet jeg innerst inne at jeg ikke hadde vært til noe hjelp på jobb heller...

Bedringen i formen var visst kun midlertidig her forresten.... :(

Back
Topp