Dette høres veldig leit ut - men har jo mest av alt med hvordan vi som samfunn løser barnehage/skolegang og hva andre mennesker har som mening, enn fødemåned. Jeg er glad for å bo i et land hvor heldagsbarnehage er omtrent så sjeldent som en hjemmeværende pappa er i Norge, og føler at med coronaen slipper vi unødvendig press fra besøk eller barselgrupper hvor folk sitter og bare sammenlikner eller føler seg sjalu... Har merket selv jeg ble stresset av folks sammenlikningsbehov så har slettet meg fra snapchatgrupper og facebookgrupper relatert til fødemåneden. Alle er unike, menneskeapen, sangfuglen, sportshunden eller savanneløven - alle har personligheter og utvikler seg forskjellig. Håper samfunnet blir mer avslappet og aksepterer alle for hvem de er i framtiden, uansett hvem, hva og hvordan de er skrudd sammenPeace and luv for alle, og hva andre tenker lar jeg fly avgårde med vårstormene
![]()
Det har du helt rett i det. Det handler mer om hvordan samfunnet er lagt opp

det verste har vært å være gravid om sommeren, varmen har vært grusom. Ang utvikling så henger ingen av barna mine etter, eldstemann (gutt) på 4,5 ligger langt foran mtp tall og bokstaver og har begynt å lære seg å lese. Han har også lært seg enkelte ord på engelsk. Synes det er trist å lese at flere ser negativt på å få barn i sept/okt, jeg synes det er kjempefine måneder å få barn i. Ifht barnehageopptaket så er det gull ivertfall

jeg har en datter født i slutten av desember som nå er 11 og hun er foran på lesing og hun er midt på treet i andre fag. Hun er også høy for alderen så det merkes ikke at hun er yngre