Hvordan er deres små

*høstmamma*

Elsker forumet
når de har feber? Pliiiiiiiiiiiiiiis fortell. Er første gangen jenten min har det ordntlig og det er ikke noe kjekt.

Jenten min har 39.6 og er varm i kinn og panne. Noen ganger kun i pannen, andre ganger kun i kinnene.

Hun spiser og drikker fint og allmenntilstanden er som regel fin. Til kvelden ble hun veldig sutrete og skrek som om hun hadde vondt noen sted. Hun gav seg etter trøst.

Hun sover nå og jeg har tenkt å måle temperaturen om noen timer for å se om den synker/stiger.

Ønsker å høre hvordan deres små oppførte seg når de hadde feber, hvor høy var feberen, var den der dag/kveld/natt? Hvor lenge varte den?

Thea får feber hver gang hun får tenner. Da er den mellom 38-40. Hun er seg selv lik, bare veldig slapp. Høyere feber mot kveld/natt. Spiserlitt mindre, men drikker godt. Jeg gir henne en pille før hun legger seg hvis hun har feber. Så kjenner jeg på henne når hun våkner på natten. Da får hun ofte en pille til. Sånn er det et par dager ca.
(Hun har ikke hatt feber fordi hun har vært syk, kun tenner.)

Høres ut som du gjør det riktige. Jeg gikk til legen første gang Thea hadde 40 i feber, fordi jeg syns dte var ekkelt. Men så lenge allmenntilstanden er bra og hun får i seg væske, så er det ingen fare[:)]

Det viktigste er å sjekke om feberen går ned etter hun har fått smertestillende.

Han er sur,trøtt, spiser ikke og drikker dårlig..

Jeg er "snill" på parasetten da, gir han hver 3 time når han har feber, for det virker som han har vondt.

Når han får parasett så går det en halv time så sovner han
[:)]

Uff, er skikkelig ubehagelig når hun ikke er tipp-topp. Skal ringe fastlegen min imrg og høre. Får sikkert komme inn for en skjekk. Vil bli litt beroliget også når en lege har sett på henne.

Vet dere hvilket intervall det er vanlig å bruke når jeg skal måle tempen igjen? Nå målte jeg kl 19, men når igjen??

Junior får ofte høy feber, ofte oppi 40 og da måler jeg hver 2 time [:)]

Back
Topp