Hvordan er deres babyer nå?

LilleMyy90

Elsker forumet
Februarlykke 2015
Julilykke 2023
Synes dere utviklingen går fort?:) her går det i rykk og napp. Hun er blid hele tiden, smiler og ler men blir fort uttolmodig. Når hun ligger under babygymmen drar hun og kjemper med disse lekene som henger over henne, hun roper og sinter fordi hun ikke får dratt dem helt ned og smakt på dem, må løsne lekene rett og slett:p ellers babler hun mye og lager lyder i form av hyl og "o" lyder. Hun vrir seg godt på siden men har ikke klart å snu seg på egenhånd fra rygg til mage enda. Elsker å "fly" og alt som er med bevegelse, gjerne litt røffere jo bedre.
Artig med alle disse forandringene synes jeg, savner ikke nyfødt tiden kjenner jeg.

Samme her. Blir fort utolmodig. Og veldig ivrig på babygym :)

Men hater magen :( må trene mer på å ligge på magen men kjedelig når hun blir så sint :(

Her er det ikke alltid poden vil ligge på babygymmet, han er veldig avhengig av å være i armene til noen.. Men, det begynner å bli bedre :) Han begynner å dra mer i leker nå, føler han kanskje ligger litt bak når det kommer til interesse for å ta på lekene. Han har lenge bare sett på de. Til gjengjeld er han utrolig sterk for alderen og er nok ikke mange dagene unna å krype/krabbe. Han driver å prøver litt i alle fall.
Ellers var det som om han glemte hvordan han snakket i noen dager, men det er tilbake for fult! Roper og skravler masse. Stort sett blid, og elsker også fart :)
Savner heller ikke nyfødt tiden, men holdt en helt fersk en i går, fy flate så liten ♡ Junior ble en kjempe i forhold!
Gøy å følge utviklingen! :D

Min babler og lager masse lyder, leker med leker, trykker på knapper. Begynt å le men ikke alt som er morsomt. Smiler ofte. Finner bedre roen enn tidligere. Ligger på magen. Snudde eg fra mage til rygg men så fornærmet hvis han ikke får det til. Da skriker han. Ikke snudd seg fra rygg til mage.

Her er det hyling, roping og hvining dagen lang - snuppa har funnet volumknappen og skrudd på full guffe :D Hun ligger mye på magen, og ruller og vrir seg når hun ligger på rygg - har snudd seg rundt noen ganger med litt hjelp, og det er nok ikke langt unna at hun klarer det selv. Ellers er hun ivrig på å oppdage verden, og har ikke tålmodighet til å kose lengre - hun skal bare opp og se seg rundt! Har vært vanskelig å få til å sove en periode nå, og har strevet mye på kveldstid, men nå virker det som det er på rett vei igjen og i går tok legginga bare noen minutter - mot to timer som det har vært den siste uka :p

Her er det tann på vei og frøkna er skikkelig sutrete! Sutrer og skriker jevnt gjennom hele dagen, sover ikke mer enn 1 t totalt på dagtid og våkner oftere for mat på natta.
Har gått fra å være blid og harmonisk til å bli sint og lei :(
Er bare for en periode håper jeg, skikkelig kjipe greier! Hun sover heller ikke i vogna lenger og skriker i bilen noe hun ikke har gjort tidligere. Slitsomt.

Her er det tann på vei og frøkna er skikkelig sutrete! Sutrer og skriker jevnt gjennom hele dagen, sover ikke mer enn 1 t totalt på dagtid og våkner oftere for mat på natta.
Har gått fra å være blid og harmonisk til å bli sint og lei :(
Er bare for en periode håper jeg, skikkelig kjipe greier! Hun sover heller ikke i vogna lenger og skriker i bilen noe hun ikke har gjort tidligere. Slitsomt.
Det går over. Hatt det slik jeg og. Ikke på nattestid men dag. Skriking hele dagen fordi han erstuptrøtt men ikke finner roen selv. Så snart er det nok bedre :)

Det går over. Hatt det slik jeg og. Ikke på nattestid men dag. Skriking hele dagen fordi han erstuptrøtt men ikke finner roen selv. Så snart er det nok bedre :)
Regner med det ja.. Jeg er en utålmodig sjel, og får så vondt av jenta mi. Nå sovnet hun som en stein med en gang vi la henne, ingen gråting eller sutring :)

Han e ein veldig enkel og blid gutt:) Stort sett fornøyd. Elske å ligga på golvet med sang, leker og babygym. Sover godt i vogno og e lett å legga om kvelden:)

Da e ei veldig kjekke tid no med mykje respons fra di små, men den nyfødt fasen va maaagisk!! Glede meg te neste gong:D

Her har det blitt omvendt. Fra å være en crybaby gjennom hele dagen har han nå blitt en glad baby som gråter sjeldent å det er så deilig hadde fet tøft 3 første mnd. Han er 4mnd og 1 uke nå. Han liker ikke bilstol da så vet ikke hva jeg kan gjøre for at han ikke skal gråte hver gang jeg legger ham oppi der. Tips?

Her har det blitt omvendt. Fra å være en crybaby gjennom hele dagen har han nå blitt en glad baby som gråter sjeldent å det er så deilig hadde fet tøft 3 første mnd. Han er 4mnd og 1 uke nå. Han liker ikke bilstol da så vet ikke hva jeg kan gjøre for at han ikke skal gråte hver gang jeg legger ham oppi der. Tips?
Blir han for varm kanskje? Det problemet har vi hatt her, nå tar vi ikke på henne annet enn lue når vi skal ut med bil, og et lite teppe over som vi tar av når hun kommer inn i bilen.

Regner med det ja.. Jeg er en utålmodig sjel, og får så vondt av jenta mi. Nå sovnet hun som en stein med en gang vi la henne, ingen gråting eller sutring :)
Så bra da :)

Blir han for varm kanskje? Det problemet har vi hatt her, nå tar vi ikke på henne annet enn lue når vi skal ut med bil, og et lite teppe over som vi tar av når hun kommer inn i bilen.
Nei jeg har ikke så mye klær på jeg heller. Body bukse og genser og lue seff. Så tror ikke det er altså. Han gråter jo ikke hver gang så skal følge med på hva han har på seg de gangene han gråter.

Vi har fått en helt ny hverdag nå som hun har passert 3 mnd:) Isteden for gråting og bare ligge på armen dagen lang og bare sove 20 min lurer. Kan hun nå ligge under babygymmen, sovner selv inn når hun er trøtt og sover hvertfall 1 time av gangen:) Nå er hun også veldig sjeldent grinete:D Så nå nyter vi dagene:)

Blid gutt som smiler, ler og babler masse. Like godt å ligge for seg selv under babygymmen og kan ligge der lenge mens han smiler og ler. Snur seg både rygg-mage og mage-rygg og har gjort det noen uker. Beveger seg rundt i ring, samt bakover når han ligger på ryggen (!). Elsker oppmerksomheten fra storebror og storesøster på 3 år, og bryr seg ikke noe om litt røff behandling fra dem. Griper målrettet etter lekene, men ikke alltid han klarer å slippe igjen når han vil. Blir da kjempefrustrert ;)

Tenkte ikke på å skrive noe om utvikling i forrige innlegg ;) hun snur seg begge veier, liker å ligge på magen og trene, holder rangler og leker, putter alt hun kommer over i munn og prater som bare det. Hun har vært veldig blid og harmonisk hele veien egentlig, men den siste uka har hun begynt å våkne tidligere på natta, vært ekstra sutrete og blir fort utålmodig og lei/sint.
Håper det går fort over :) kjenner og ser to små tenner nede, ser ut som hun plages/klør. Smører på dentinox og gir hun ting hun kan tygge på :) flere som har fått tenner??

Tenkte ikke på å skrive noe om utvikling i forrige innlegg ;) hun snur seg begge veier, liker å ligge på magen og trene, holder rangler og leker, putter alt hun kommer over i munn og prater som bare det. Hun har vært veldig blid og harmonisk hele veien egentlig, men den siste uka har hun begynt å våkne tidligere på natta, vært ekstra sutrete og blir fort utålmodig og lei/sint.
Håper det går fort over :) kjenner og ser to små tenner nede, ser ut som hun plages/klør. Smører på dentinox og gir hun ting hun kan tygge på :) flere som har fått tenner??

Ingen tenner å se enda :) men har 2 tyggeleker med vann i på kanten som kan fryses, det skal vist lindre kløen når man får tenner. Tror ikke jeg fikk tenner før 8 mnd og sambo rundt samme tid, det henger kanskje litt sammen med arv? Har en venninne med en gutt på 8 mnd som nettopp har startet å få tenner, han hadde feber og var mer sutrete enn normalt, pluss han slevet en del mer ;)

- Snu seg over til begge sider
- Snu seg over på magen
- Bitte seg selv i tærne
- Ta av seg sokkene selv
- Holde flaska selv
- Ler av ting
- Liker å ligge å snakke med leker på babygymmen
- Er over alt på babygymmen har måtte sette opp en lekegrind rundt og sengebeskyttelse
- Sover på egent rom hele natta
- Gråter skjeldent, bare litt hver tredje time for å si at det er mat og når hu er klar for leggetid på kvelden
- Strekker seg veldig i lengden sier helsesøster
- Klør i tenna, glad i bitte sjiraffen sin
- Liker seg godt hos alle mennesker

Back
Topp