Hvordan er dagene deres? :)

Takk for tips, skal prøve å starte tidligere med å få henne til å sove. Jeg prøver også bli flinkere til å tenke at jeg kan drite i husarbeid nå, men så kommer den dårlige samvittigheten når det er rot eller jeg har et tårn av skittentøy :p
Ja det med husarbeid er så indoktrinert i oss damer, men det er faktisk ikke krise om det er litt kaos inni mellom. Så kan man ta skippertak når man har overskudd :smiley-ashamed004
 
Har deres små begynt å sove litt lenger om natten, eller ønsker/våkner de like hyppig for mat døgnet rundt?:)
Legger baby seg samtidig med dere om kvelden?

Her ønsker baby mat ca hver 1,5-3 time på dagtid, og alt mellom hver 3-5 time om natta, men det varierer veldig enda og vil nok gjøre det lenge :happy:
Men har begynt å virke litt trøttere om kvelden nå.

Har dere begynt så smått med noen spesiell kveldsrutine? Vi tar på pysj, vasker ansikt og hender,- veldig enkelt enda :Heartpink
 
Har deres små begynt å sove litt lenger om natten, eller ønsker/våkner de like hyppig for mat døgnet rundt?:)
Legger baby seg samtidig med dere om kvelden?

Her ønsker baby mat ca hver 1,5-3 time på dagtid, og alt mellom hver 3-5 time om natta, men det varierer veldig enda og vil nok gjøre det lenge :happy:
Men har begynt å virke litt trøttere om kvelden nå.

Har dere begynt så smått med noen spesiell kveldsrutine? Vi tar på pysj, vasker ansikt og hender,- veldig enkelt enda :Heartpink
Her har hun hatt en urolig periode når det kommer til søvn, så her våkner hun alt fra 30 min til hver 3 time. Kunne sove 4-5 timer før dette :wacky:

På dagtid spiser hun enda ofte, alt fra 1-2 timer mellom måltidene med mindre hun klinker til med en skikkelig lang blund :)

Pr nå legger vi oss sammen, men hun har gjerne da sovet en stund i vogna eller på puppen først. Må vel snart kvinne meg opp til å legge henne for kvelden, men storesøster brukte så lang tid på å finne roen alene at det sitter langt inne å starte med det.

Kveldsrutinen er enda bare en vask og pysj, blir vel mer når hun får tenner og skal legge seg før meg :)
 
Sover lengre på natten hos oss. Kan gå mellom fem og ni timer uten pupp på natten. Kort kveldsrutine med olje og pysj. Legger oss ish samtidig, hun litt før.
 
Spiser ofte på dagtid gjerne 1-2 ganger i hver enkelt våkeperiode. Natten sover han lenger, og lengst første delen av natten da sover han gjerne 6 -7 timer før han spiser. Så varierer det om han spiser en gang til på natten. Eller om det blir den ene.

Trøtt fyr så han legger seg tidligere og tidligere. Nå sovner han rundt 19-1930. Ingen spesiell kveldsrutine. Skifter til pysj og ammer han på stua. Så legges han i sengen med smokken i munn. Sovner da etterhvert. Han er bare en helt annen type baby en søsteren som krevde konstant kroppskontakt og hjelp til å sove. Og stort sett kun sovnet med puppen i munn.
 
Ja det med husarbeid er så indoktrinert i oss damer, men det er faktisk ikke krise om det er litt kaos inni mellom. Så kan man ta skippertak når man har overskudd :smiley-ashamed004
Hører på Kan du ikke bare sove, og der sier de at nei, du skal ikke gjøre husarbeid når baby sover. Da skal du slappe av. Jeg innrømmer å gjøre noe, men endel venter til helgen når viner to hjemme.
 
  • Liker
Reactions: EK3
Hører på Kan du ikke bare sove, og der sier de at nei, du skal ikke gjøre husarbeid når baby sover. Da skal du slappe av. Jeg innrømmer å gjøre noe, men endel venter til helgen når viner to hjemme.
Her gjør jeg husarbeid når hun sover, men jeg gjør jo min del av husarbeidet ikke hans :p med mindre jeg plutselig skulle ha blitt ferdig med min del og kjeder meg da :hilarious:
 
Hører på Kan du ikke bare sove, og der sier de at nei, du skal ikke gjøre husarbeid når baby sover. Da skal du slappe av. Jeg innrømmer å gjøre noe, men endel venter til helgen når viner to hjemme.
Her gjør vi husarbeid mens hun er våken. Lar henne sitte i vippestolen eller ligge på gulvet slik at hun ser oss, så snakker vi med henne. Hun får underholdning og stimuli, og vi får slappe av mens hun sover
 
Her gjør vi husarbeid mens hun er våken. Lar henne sitte i vippestolen eller ligge på gulvet slik at hun ser oss, så snakker vi med henne. Hun får underholdning og stimuli, og vi får slappe av mens hun sover
Lurt! Det trener jeg meg på! For har gått i fella om å gjøre alt slikt når han sover… sliter seg fort ut på den måten.
 
Her gjør vi husarbeid mens hun er våken. Lar henne sitte i vippestolen eller ligge på gulvet slik at hun ser oss, så snakker vi med henne. Hun får underholdning og stimuli, og vi får slappe av mens hun sover
Samme gjør jeg☺️ Her sitter hun i vippen og jeg flytter henne etter meg mens jeg driver, ellers henger hun i bæreselen og sovner godt der, selv om jeg bråker med støvsugeren☺️
 
Samme gjør jeg☺️ Her sitter hun i vippen og jeg flytter henne etter meg mens jeg driver, ellers henger hun i bæreselen og sovner godt der, selv om jeg bråker med støvsugeren☺️
Kjører kjøkken maskin med masse bråk og hun sover igjennom det, men tenker jeg så mye som tanken på å sette meg ned med baby i bæretøy så våkner hun :hilarious:
 
Dere som ammer eller har ammet; når stoppet dere å lekke? Jeg må skifte ammeinnlegg ofte, også om natten hvis ikke våkner jeg til at senga er klissvåt. Min er 11 uker nå :p
 
Det lurer jeg også på. Lekker her også om natten om hun sover for lenge før hun vil ha mat. Om morgen er de et lotterier om de lekker eller ikke lekker fram til 12 ca. Etter kl 12 de siste dagene har de da nesten ikke vært noe lekkasje. Hun er litt over 3 måneder her. Med storebror tror jeg de hadde stoppet når han var rundt 5 måneder, men er så lenge siden at jeg ikke husker...
 
Dere som ammer eller har ammet; når stoppet dere å lekke? Jeg må skifte ammeinnlegg ofte, også om natten hvis ikke våkner jeg til at senga er klissvåt. Min er 11 uker nå :p
Mini er 16 uker (WHAT?). Hos meg har produksjonen stabilisert seg mer de siste ukene og «enda mer» den uka som har vært nå. Hatt en del runder med intervallamming for å redusere produksjonen også da. Lekker bare på motsatt pupp under utdrivningen, men klemmer inn knoppen så jeg ikke faktisk lekker :happy:
 
Dere som ammer eller har ammet; når stoppet dere å lekke? Jeg må skifte ammeinnlegg ofte, også om natten hvis ikke våkner jeg til at senga er klissvåt. Min er 11 uker nå :p
Har begynt å roe seg her nå, så er egentlig bare inni mellom på motsatt pupp under utdrivningen jeg lekker. 15 uker på onsdagen :)
 
Hei! Noen her som har/har hatt high need baby som jeg kan ta kontakt med? Ønsker gjerne å høre andres erfaring og forhåpentligvis litt råd osv. Jeg er så sliten nå :/
 
Hei! Noen her som har/har hatt high need baby som jeg kan ta kontakt med? Ønsker gjerne å høre andres erfaring og forhåpentligvis litt råd osv. Jeg er så sliten nå :/
Mi er ganske kravstor syns eg. Ta gjerne kontakt med meg. Kanskje me kan finne ut av noko lurt av kvarandre<3
 
Noen som har sluttet med samsoving og nattamming når baby var rundt 10-11 mnd og vil dele erfaringer eller tips? Jeg vurderer å prøve nå, for min våkner hver time gjennom hele natta og jeg kjenner jeg begynner å bli sliten av så lite sammenhengende søvn :/
 
Back
Topp