Hvordan er dagene deres? :)

Eliine

Flørter med forumet
Hei alle sammen:)

Hvordan går det med dere og babyene deres? Håper det går bra med alle sammen og at dere har det bra.:Heartpink

Hvordan er dagene deres?
Går det for det meste i amming/flaskemating, bleieskift, gulping, raping, soving og byssing? Eller er dere sosiale og rundtomkring med mange planer og mye som skjer?

Her er dagene litt ulike, alt etter hvor mye baby sover, og om det meste er oppå meg eller i vugga. Noen dager får jeg gjort litt i huset, mens andre dager går for det meste med til å ha baby på brystet/i fanget :Heartpink
Vi har ingen spesielle rutiner enda.
Føler ukene går veldig fort, håper tiden går litt saktere nå utover våren. Det finnes ikke noe bedre i verden enn å kose med babyen sin, samtidig som det jo er litt "unntakstilstand" de første mnd,- hormoner, søvnmangel, såre brystknopper, mageknip hos lille, ammetåke, dag og natt går litt i ett - plutselig har man ikke dusjet på noen dager :hilarious: osv.

Flere som ikke alltid har pusset tenner eller spist frokost før klokka plutselig er godt over 12-13?:shy:
 
Last edited:
Hei alle sammen:)

Hvordan går det med dere og babyene deres? Håper det går bra med alle sammen og at dere har det bra.:Heartpink

Hvordan er dagene deres?
Går det for det meste i amming/flaskemating, bleieskift, gulping, raping, soving og byssing? Eller er dere sosiale og rundtomkring med mange planer og mye som skjer?

Her er dagene litt ulike, alt etter hvor mye baby sover, og om det meste er oppå meg eller i vugga. Noen dager får jeg gjort litt i huset, mens andre dager går for det meste med til å ha baby på brystet/i fanget.
Vi har ingen spesielle rutiner enda :Heartpink
Føler ukene går veldig fort, håper tiden går litt saktere nå utover våren. Det finnes ikke noe bedre i verden enn å kose med babyen sin, samtidig som det jo er litt "unntakstilstand" de første mnd,- hormoner, søvnmangel, såre brystknopper, mageknip hos lille, ammetåke, dag og natt går litt i ett - plutselig har man ikke dusjet på noen dager :hilarious: osv.

Flere som ikke alltid har pusset tenner eller spist frokost før klokka plutselig er godt over 12-13?:shy:
Hei :)

Her går det fint med baby, vi er veldig heldig som har en frisk og rask baby :)
Her går det for det meste i pupp, dupp og bleieskift. Vi har vært fast hos fysioterapeut 3 ganger i uken i 6 uker nå. Dette ser ut til å bli siste uken hvor vi må være der så hyppig.
Vi har også begynt å komme oss så vidt ut for å gjøre litt sosialt, håper det blir enklere når vi ikke renner til fysio så ofte :)

Har en generell rutine på dagtid, men den er veldig enkel :smiley-ashamed004 Hun har fått litt lengre våken perioder, avhengig av hvor gode dupper hun har. Hun sover enda mye på meg (gjerne i bæresjal), men også begynt å få til blunder i vogn både inne og ute (har vært mye dårlig vær her).

Og ja plutselig har jeg ikke fått dusjet på noen dager, og om vi er hjemme blir tannpussen sen :p men frokost glemmer jeg ikke da ammehungeren er stor her :bag:
 
Her er det ingen rutiner, og jeg sover når som helst på døgnet om jeg klarer. Gleder meg til hun produserer melatonin og vi får inn søvnrutiner :sleep011
 
Hei alle sammen:)

Hvordan går det med dere og babyene deres? Håper det går bra med alle sammen og at dere har det bra.:Heartpink

Hvordan er dagene deres?
Går det for det meste i amming/flaskemating, bleieskift, gulping, raping, soving og byssing? Eller er dere sosiale og rundtomkring med mange planer og mye som skjer?

Her er dagene litt ulike, alt etter hvor mye baby sover, og om det meste er oppå meg eller i vugga. Noen dager får jeg gjort litt i huset, mens andre dager går for det meste med til å ha baby på brystet/i fanget :Heartpink
Vi har ingen spesielle rutiner enda.
Føler ukene går veldig fort, håper tiden går litt saktere nå utover våren. Det finnes ikke noe bedre i verden enn å kose med babyen sin, samtidig som det jo er litt "unntakstilstand" de første mnd,- hormoner, søvnmangel, såre brystknopper, mageknip hos lille, ammetåke, dag og natt går litt i ett - plutselig har man ikke dusjet på noen dager :hilarious: osv.

Flere som ikke alltid har pusset tenner eller spist frokost før klokka plutselig er godt over 12-13?:shy:
Vil egentlig si at det går veldig mye bedre enn forventet. Det er klart at det er stressende med tre barn (en seksåring på skole/sfo og en toåring i bhg) og at dagene går veldig fort, men vi koser oss. Vesla sover godt om natta, i bilen og i vogna. Sover ingen gode dupper hjemme på dagtid, så er mye ute av døra sånn at hun i hvert fall får en lang og god dupp ila. dagen. Da gjerne til samme klokkeslett hver dag. Husarbeid og klesvask blir litt skippertak her og der, nå og da.

Har hatt endel kveldsuro, men det har begynt å bli litt roligere nå. Veldig deilig ettersom jeg ofte er alene på kveldstid etter at de to eldste er lagt, for da går mannen ut og snekrer på huset.

Så lenge vi sover godt om natta, så kan det være både kveldsuro og dårlige dupper på dagtid, for da er jeg uansett uthvilt til å takle det☺️ Ellers så har vi ikke så mange andre rutiner, annet enn at vi prøver å stå opp og legge oss til samme tid hver dag.

Tankegangen min er også helt annerledes denne gangen og jeg nyter virkelig tiden. Dette er den siste babyen og den siste mammapermisjonen min, så vi gjør alt vi kan for å kose oss.
 
Lillebror er så mye enklere enn storesøster var så denne gangen koser jeg meg skikkelig. Hatet denne perioden med storesøster. Han sover godt på natten, i vogna og i bilstol. Så blir mange trilleturer. Og vi er mye på sosiale ting som barselgruppe, yoga, besøk og trening.

Han har lenge hatt et godt skille mellom dag og natt. Så sovner stort sett 20-21 tiden. Spiser 1-2 ganger på natten. Men starter dagen tidlig rundt 6-7. Så jeg har gode netter og føler meg veldig heldig.

Han sover mye så er stort sett soving, amming, bleieskift og litt lek ser veldig frem til våren med lillebror.
 
Sover babyene deres lange lurer iløpet av dagen, eller er det mest korte? Er de lenge våkne om gangen? :Heartpink
 
Lillebror er så mye enklere enn storesøster var så denne gangen koser jeg meg skikkelig. Hatet denne perioden med storesøster. Han sover godt på natten, i vogna og i bilstol. Så blir mange trilleturer. Og vi er mye på sosiale ting som barselgruppe, yoga, besøk og trening.

Han har lenge hatt et godt skille mellom dag og natt. Så sovner stort sett 20-21 tiden. Spiser 1-2 ganger på natten. Men starter dagen tidlig rundt 6-7. Så jeg har gode netter og føler meg veldig heldig.

Han sover mye så er stort sett soving, amming, bleieskift og litt lek ser veldig frem til våren med lillebror.
Godt å høre dere koser dere og ting går bra :happy: Husker lille hos deg var syk med RS i desember, huff, håper han har holdt seg frisk siden? :Heartpink
Ikke noe kjekt når de er forkjølet og små.
 
Sover babyene deres lange lurer iløpet av dagen, eller er det mest korte? Er de lenge våkne om gangen? :Heartpink
Er litt over 2 måneder, hun sover to lange lurer i løpet av dagen, 2-3 timer. Er ofte våken 1- 2 timer når hun er våkner
 
Sover babyene deres lange lurer iløpet av dagen, eller er det mest korte? Er de lenge våkne om gangen? :Heartpink
Her har hun lenge sovet Max 30 minutters dupper, gjerne 20-25 min. Det har vært for lite så hun har blitt fort trøtt igjen. Så etter 30 min har hun vært klar for ny blund igjen :smiley-ashamed004
Har begynt å få henne til å sove litt lengre strekker i vognen med å vugge den nesten hele tiden. Når hun har fått seg en god blund kan hun gjerne være våken i 1,5 timer før hun må sove igjen :)
 
Flere som sliter med at baby er trøtt, men vil ikke sove/finner ikke roen? Min er ofte sånn om kvelden uansett om jeg prøver å bysse, bære eller amme :p (jente på 7 uker)
 
Flere som sliter med at baby er trøtt, men vil ikke sove/finner ikke roen? Min er ofte sånn om kvelden uansett om jeg prøver å bysse, bære eller amme :p (jente på 7 uker)
Vi har heldigvis passert den verste kveldsuroen nå, men frøkna her er ti uker på tirsdag da. Det eneste som hjalp her var å gå rundt med henne i bæresele. Ellers liker hun å være med i dusjen☺️
 
Sover babyene deres lange lurer iløpet av dagen, eller er det mest korte? Er de lenge våkne om gangen? :Heartpink
Vi har stort sett en lang dupp på mellom 2-4 timer. Også har vi noen på 1-1,5. Han er våken 1-2 timer maks av gangen. Blir det opp mot 2 timer våketid er han overtrøtt.
 
Godt å høre dere koser dere og ting går bra :happy: Husker lille hos deg var syk med RS i desember, huff, håper han har holdt seg frisk siden? :Heartpink
Ikke noe kjekt når de er forkjølet og små.
Han har holdt seg frisk siden Vært litt snørrete en periode men ikke veldig plaget. Storesøster har vært litt syk, men han har heldigvis ikke blitt smittet av de tingene. ❤️
 
Flere som sliter med at baby er trøtt, men vil ikke sove/finner ikke roen? Min er ofte sånn om kvelden uansett om jeg prøver å bysse, bære eller amme :p (jente på 7 uker)
Uten tvil kveldsuro. Vi har litt hver kveld før han sovner, men blir heldigvis ikke de lengste periodene siden han sovner tidlig. Tar han med på soverommet i mørket og ammer han. Han kaver og gråter en del da, men sovner etterhvert. Dess mer sliten og overtrøtt han er dess vanskeligere er det å roe han.

Det går heldigvis over etterhvert
 
Noen som merker noe på babyen under utviklingssprang? Min på snart 10 uker har hatt tre-fire dager nå som hun har vært skikkelig grinete og vanskelig å få til å sovne. Noen som har erfaring eller evt råd? Det begynner å tære på med baby som «aldri er fornøyd»
 
Noen som merker noe på babyen under utviklingssprang? Min på snart 10 uker har hatt tre-fire dager nå som hun har vært skikkelig grinete og vanskelig å få til å sovne. Noen som har erfaring eller evt råd? Det begynner å tære på med baby som «aldri er fornøyd»
Denne bruker å stemme ganske bra for vår del. Liker babyen og sitte i bæretøy og sove der? Eller i vogna hvis du triller?☺️
 

Vedlegg

  • CB9C9583-C3EE-4375-A646-0C13F4E20BD2.png
    CB9C9583-C3EE-4375-A646-0C13F4E20BD2.png
    486,1 KB · Visninger: 35
Noen som merker noe på babyen under utviklingssprang? Min på snart 10 uker har hatt tre-fire dager nå som hun har vært skikkelig grinete og vanskelig å få til å sovne. Noen som har erfaring eller evt råd? Det begynner å tære på med baby som «aldri er fornøyd»
Her hjelper det gjerne å korte ned litt på våkentiden i urolige perioder. Starter tidligere med å roe ned, og begynne å finne ut hva baby trenger for å sove.
Som mamma er det lov å be om hjelp i disse periodene, og å drite i alt som heter husarbeid, det kan noen andre få gjøre :)
 
Denne bruker å stemme ganske bra for vår del. Liker babyen og sitte i bæretøy og sove der? Eller i vogna hvis du triller?☺️
Tusen takk! Jeg har appen WonderWeeks, og ser der at ifølge den er hun på «Leap 2» nå. Hun liker ikke bæreselen eller sjal lenger, vogn liker hun så blir litt turer på dagen. Virker som det begynner å lette nå, vært litt bedre i dag så krysser alt for at det varer. Ikke gråtet like mye, men vil fortsatt holdes hele tiden. Merker du godt overgangene?
 
Her hjelper det gjerne å korte ned litt på våkentiden i urolige perioder. Starter tidligere med å roe ned, og begynne å finne ut hva baby trenger for å sove.
Som mamma er det lov å be om hjelp i disse periodene, og å drite i alt som heter husarbeid, det kan noen andre få gjøre :)
Takk for tips, skal prøve å starte tidligere med å få henne til å sove. Jeg prøver også bli flinkere til å tenke at jeg kan drite i husarbeid nå, men så kommer den dårlige samvittigheten når det er rot eller jeg har et tårn av skittentøy :p
 
Back
Topp