Hvordan er dagene deres?

Julemoms

Elsker forumet
Sensommerbarna 2019
Junilykke 2022
Ja, hva gjør dere på om dagene? :) Nå er vel de fleste av oss komt inn i noen rutiner kanskje?

Her går jeg trilletur hver dag når lillebror skal ha en lengre hvil i 11 tiden. Gleder meg til babytreff som starter neste uke, kjekt å bli kjent med andre med små babyer i nærområdet.

Ellers trener vi og leker ved babygymmen, ammer og ammer og ammer , og rydder hus og heim når det fins tid :)
Har planer om å gjøre litt småprosjekt i huset om tiden strekker til, men tviler siden de blir mer og mer våken fremover:p
 
Har ikkje hatt noko fast rytme på dagane ennå, men håper det går seg til når skulen starter skikkelig på måndag. Vi pleier å gå til barnehagen og SFO på morgonen, så eg får trilleturen min då. Det er berre motbakker heim igjen... Om eg treng litt småting på butikken handler eg det også etter morgonleveringa før eg går heim igjen. Elles sover mini ofte mykje på føremiddagen, og eg har brukt tida mest til å slappe av. Håper eg frå litt overskudd til å gjere litt meir enn å berre ligge på sofaen framover.
 
Ikke mye rutiner her enda heller, men begynner å venne oss til hverdagen med to. Og ammingen har endelig blitt bedre, så det begynner å bli mindre stress og mer kos med baby Har ei som hater å ligge i vogn foreløpig, så trilleturer blir det dårlig med. Hun sovner bare i bæresele, så blir mye av det.

Så går det i amming, bleieskift, babygym og magetrening når hun er våken. Har hatt nok med å hente og levere storebror i barnehagen, ordne litt her hjemne og bli kjent med lillemor så langt, men har begynt å få litt besøk og komme oss ut for å gjøre noen ærender også nå. Skal møte barselgruppa til uka, så blir spennende om det er noen der som er interessert i å møtes litt fremover
 
Her soves det kun i bæresele, eller i alle fall på meg, så jeg får ikke gjort så mye! Når det er vær til det, prøver jeg å få til minst en hvil utendørs, da.

Når han våkner ammer jeg (han spiser kun når han er nyvåken), og han får ligge i babygym. Han snakker og smiler mye det første kvarteret han er våken, så prøver å snakke og leke mye med ham da. Noen dager liker han å slappe litt av i vippestolen, andre dager er det helt uaktuelt.

Dessverre er han ikke fornøyd så lenge om gangen, så det er raskt tilbake til byssing og bæring. Håper at det blir bedre snart. Er 9 uker, og det har vært mye misfornøyd baby de siste 6 ukene. Her var de første ukene som en drøm, men drømmen tok dessverre slutt…

(Hvorfor finner jeg ikke emojiene i dag?? Er på babyverden på mobil, ikke app)
 
Her er lillebror 2 måneder imorgen. Det er tidlig opp for å levere eldre søsken, så rett hjem og nyte noen kopper kaffe og frokost. Alltid noen husplikter som må gjøres innimellom, men passer på å slappe av når han har hviler. Ikke kommet særlig i gang med besøk på dagtid eller trening, men det kommer etterhvert. Nyter å bare prate og kose med baby og å ha huset for oss selv.
 
Her er lillebror 2 måneder imorgen. Det er tidlig opp for å levere eldre søsken, så rett hjem og nyte noen kopper kaffe og frokost. Alltid noen husplikter som må gjøres innimellom, men passer på å slappe av når han har hviler. Ikke kommet særlig i gang med besøk på dagtid eller trening, men det kommer etterhvert. Nyter å bare prate og kose med baby og å ha huset for oss selv.
Godt å ha huset for seg selv ja, kaffi og ta ting som det kommer :)
 
Her går det litt opp og ned med rutiner, men ser ut til at vesla foretrekker kveldsmat og leggetid mellom 20-21.00. Hun har tendenser til å bli litt gretten og overtrøtt om vi ikke er hjemme for å avrunde dagen i 19-20 tiden. Mat går opp og ned, hun får i seg nok, men noen dager er hun mer på pupp og flaske (delammer) enn andre. Noen netter sover hun mellom 7-8 timer i strekk, andre netter er vi oppe å spiser i tidsrommet 1,4, 7 stort sett da. Hun babler en del, jobber med nakken og hater å ikke være med å se, så vippestol er gull. Hun er ikke fan av å gå med ansiktet inn mot brystet så bæresele får vi vente med til hun er stor nok til å sitte med ansiktet vendt ut :joyful: Vi har perioder med mer akutt gråt og uro, men dette er stort sett luftsmerter eller overstimulering ( kan reagere om vi har vært på eller hatt besøk). Hun blir 11 uker på søndag så tiden flyr. Gleder oss masse til å følge henne videre og ser frem til krabbing!
 
Vi har ingen rutiner enda. Har mest vært hjemme på dagene og prøvd å gjøre litt i hjemmet. Prøver å komme oss ut å gå litt når det ikke regner. Jeg har ikke gått så mye med vogn, fordi jeg har to hunder som ikke kan gå fint å bånd, så jeg er avhengig av å ha lillemor i sjalet for å gå og det har ikke gått når det høljer ned...
Men ellers med lillemor går det veldig fint, hun sover og er stortsett bare blid. Ligger og prater når hun er våken. Det er mye pupping på kveldene her også, så ca etter kl 19 på dagene sitter vi for det meste i sofaen og ser på tv
 
Vi har ingen rutiner enda. Har mest vært hjemme på dagene og prøvd å gjøre litt i hjemmet. Prøver å komme oss ut å gå litt når det ikke regner. Jeg har ikke gått så mye med vogn, fordi jeg har to hunder som ikke kan gå fint å bånd, så jeg er avhengig av å ha lillemor i sjalet for å gå og det har ikke gått når det høljer ned...
Men ellers med lillemor går det veldig fint, hun sover og er stortsett bare blid. Ligger og prater når hun er våken. Det er mye pupping på kveldene her også, så ca etter kl 19 på dagene sitter vi for det meste i sofaen og ser på tv
Mye pupping på kveld her og, spiser seg opp før natta :)
 
Mini her er nå 3,5 mnd straks, å er egentlig bare en drøm *bank i bordet *
Vi har rukket å ha influensa type b (mor trodde hun var forkjøla helt til mini havna på sykehuset pga feber å testa positivt for influensa dærlig samvittighet enda for at jeg ga mini smitte)

Sover gjevne dupper på dagtid,er snill på natta. Desverre sliter vi med tett nese på nattetid, å det ødelegger nettene litt. Er hen ikke tett så har vi en amming i 21 tiden, så i 5 tiden å i 8 tiden. Men når hen er tett så er det en ekstra amming på natta å det er sånn i 1-2 tiden.... merker at mini våkner fordi hen er tett... ellers går det meste fint❤️ ligger på 6 til 8 amminger i døgnet i snitt. Mini legger godt på seg, blir greit når hen rører seg mer å kanskje blir litt jevnere i kroppen
 
Mini her er nå 3,5 mnd straks, å er egentlig bare en drøm *bank i bordet *
Vi har rukket å ha influensa type b (mor trodde hun var forkjøla helt til mini havna på sykehuset pga feber å testa positivt for influensa dærlig samvittighet enda for at jeg ga mini smitte)

Sover gjevne dupper på dagtid,er snill på natta. Desverre sliter vi med tett nese på nattetid, å det ødelegger nettene litt. Er hen ikke tett så har vi en amming i 21 tiden, så i 5 tiden å i 8 tiden. Men når hen er tett så er det en ekstra amming på natta å det er sånn i 1-2 tiden.... merker at mini våkner fordi hen er tett... ellers går det meste fint❤️ ligger på 6 til 8 amminger i døgnet i snitt. Mini legger godt på seg, blir greit når hen rører seg mer å kanskje blir litt jevnere i kroppen
Så godt å få sove endel da :) bruker du saltvannsdråper før leggetid eller heve senga i hodeenden? Det kan hjelpe.
 
Imorgen begynner vi på babysvømming! Jeg er litt nervøs og litt spent, men det skal bli veldig godt å ha en fast ting i uka å forholde meg til. Føler at jeg har mistet litt kontroll over ukedagene
 
Back
Topp