Hvordan er dagene deres?

Ruggla

Flørter med forumet
Har vært fullt sykemeldt i to uker nå (grunnet slitenhet, lavt blodtrykk og søvnproblemer) og kjenner at dagene går svært langsomt. Tar meg en lur på dagen og forsøker å gå en times tur på tredemølle, alt etter dagsform. Ellers gjør jeg litt husarbeid og lager middag, men har generelt lite energi og klarer ikke så mye om gangen. Ser for meg at de neste 8 ukene til termin kommer til å gå sakte..

Flere som er hjemme om dagene? Hva fyller dere dagene med?
Noen som har tips til aktiviteter/gjøremål som ikke krever så mye energi?:angelic:
 
Jeg jobber litt tilpasset hjemmefra, men ikke mye.

Dagene mine går med på søvn, fysioterapi, vanntrening, legetimer/jordmortimer, kiropraltor osv.

Og på ettermiddagen Går det i lekser med datteren og litt tid sammen med barna og mannen.

Når jeg ikke har legetimer eller fysio osv sover jeg til kl 13.
 
Nå flyter det iver av rot her, og bekkenet mitt funker ikke da. Så jeg kan ikke gjøre husarbeidet så ofte heller. Ellers ville jeg nok ryddet skikkelig og preppet til etter fødsel.

Feks bakt og hatt ting i frysen, gjort istand stelleplass. Osv
 
Jeg har vært sykmeldt en måned, og synes også dagene går sakte. Vi pusser opp en hel etasje, så den vi ikke pusser opp er fullpakket med ting som ikke kan ryddes unna vei før oppussinga er over så føler jeg bare lever i rot og skitt for tiden. Har eksamen 1/6 og 3-4/6, skulle jobbet med de men sliter med ryggen så får ikke til å sitte oppreist mer enn 20-30 minutter av gangen så det går treigt. Hadde også tenkt jeg skulle bake litt og fylle opp fryseren, men på mandag røyk stekeovnen.:hilarious: Så nå venter vi på at oppussinga blir såpass ferdig at elektrikeren skal komme tilbake og ferdigstille der så han også får lagt opp ny strømkurs til kjøkkenet så vi får til å sette i gang den nye stekeovnen og platetoppen vi har kjøpt.:facepalm: Må bare le!

Ellers strikker jeg en del, hører på lydbok, og løser sudoku.:wacky:

Jeg har forresten også et par bekjente i samme situasjon, og noen venner som jobber turnus, så forsøker å treffe de på café innimellom for å få litt variasjon i dagene.
 
Jeg er delvis sykemeldt, så jeg har to dager fri hver uke. Har fått beskjed av mannen av å la alt husarbeid ligge, og heller finne på noe kjekt og sosialt de formiddagene jeg er hjemme (siden det privilegiet forsvinner om noen måneder). Prøver å møte litt venninner til lunsj og middag når jeg kan, uten at det går utover dagsformen. Er en veldig sosial person, så det gjør dagene lettere!
 
Jeg har vært sykemeldt siden begynnelsen av november, så jeg er rimelig rastløs og lei nå som formen er bedre. Var sengeliggende frem til februar, og i slutten av mnd startet fødselen og jeg ble igjen sengeliggende på sykehus til i slutten av mars.

April gikk veldig greit, mange bursdager, påske og ting som skjedde. De to siste ukene har samboer også vært sykemeldt grunnet atypisk lungebetennelse og blindtarmbetennelse, så vi har fått dagene til å gå sammen.

Han skal tilbake på jobb på mandag, så da går vell dagene mine saktere igjen når jeg blir lenket til huset, men heldigvis litt fridager og ting som skjer nå i mai også:) Sover mye om dagen da jeg blir fort sliten og trøtt. Ellers har vi alt av strømmetjenester, så serier og filmer er jeg godt oppdatert på:hilarious: Får ikke lov til å røre meg så veldig mye, og bekkenet setter en stopper for en god del ting, så husarbeidet tar mannen.

Prøver å komme meg ut på ettermiddagen, møte familie, om så bare spise middag en annen plass enn hjemme så jeg ikke blir gal. Men tiden flyr etter kl. 16 når storebror er hentet i barnehage, så er det hjem å lage mat, spise før det nesten er kvelden for han. Får heldigvis fylt helgene med mye moro vi kan gjøre sammen. I morgen skal vi på teater å se De tre bukkene bruse lager rumpebrann, så det kan jo bli spennende:laughing002

Jeg har fått sortert alt av babyklær fra storebror, vasket og ordnet nye og gamle klær så det ligger klart. Fødebaggen er pakket og alt av utstyr på listen er også handlet inn og satt på plass. Nå venter vi egentlig bare, og da går jo tiden sakte igjen.. Men heldigvis finere vær og snart sommer, så kanskje jeg rekker å nyte noen dager på platten med en god bok før lillebror melder sin ankomst.
 
Utslitt.tungt.vondt - gruer meg til fødsel-håper får mer energi etter fødsel da..
 
Utslitt.tungt.vondt - gruer meg til fødsel-håper får mer energi etter fødsel da..
Huff, høres ikke godt ut -hold ut, det blir bedre :) Husker fra forrige fødsel: ble helt nytt menneske når babyen var ute. Lettere å puste og bevege seg, samt alle gravidplager var borte nesten med en gang (bortsett fra at det kan være litt vondt å sitte etter fødsel). Også med verdens beste premie for 9 mnd hardt arbeid:love7
 
Huff, høres ikke godt ut -hold ut, det blir bedre :) Husker fra forrige fødsel: ble helt nytt menneske når babyen var ute. Lettere å puste og bevege seg, samt alle gravidplager var borte nesten med en gang (bortsett fra at det kan være litt vondt å sitte etter fødsel). Også med verdens beste premie for 9 mnd hardt arbeid:love7
Dette er nr.3 men de to første var ikke så slitsomme. Jeg sikkert begynner å bli gammel :cool01
 
Dette er nr.3 men de to første var ikke så slitsomme. Jeg sikkert begynner å bli gammel :cool01
Ohoi, da har du jo godt med erfaring ;) Svangerskap er jo svært forskjellige: Sist trente jeg seks dager i uken frem til termin, nå er jeg liggende store deler av dagen :blackeye: Man merker vel også årene ja:nailbiting:
 
Sykemeldt 100% og syns dagene går sykt sakte. Har heldigvis en liten chihuahua som drar meg ut på tur, men som ikke krever det de dagene jeg er for sliten. Sliter med kynnere bare jeg tenker på å bevege meg og gulvet på jobb gir bekkenløsning av å se på det, så ser for meg å være sykemeldt resten av svangerskapet dessverre.. heldigvis skal vi flytte om to uker så da har jeg mye å gjøre der, som feks å lage barnerom :happy:
 
Har vært fullt sykemeldt i to uker nå (grunnet slitenhet, lavt blodtrykk og søvnproblemer) og kjenner at dagene går svært langsomt. Tar meg en lur på dagen og forsøker å gå en times tur på tredemølle, alt etter dagsform. Ellers gjør jeg litt husarbeid og lager middag, men har generelt lite energi og klarer ikke så mye om gangen. Ser for meg at de neste 8 ukene til termin kommer til å gå sakte..

Flere som er hjemme om dagene? Hva fyller dere dagene med?
Noen som har tips til aktiviteter/gjøremål som ikke krever så mye energi?:angelic:

Jeg har vært sykemeldt hele svangerskapet pga hyperemesis. Og når hyperemesisen ble bedre i uke 26/27, så brakk jeg foten, og har hoppet rundt på krykker i snart 5 uker. En ting var kvalmen, da kunne jeg i det minste løpe til doen eller gå på kjøkkenet å lage meg mat. Nå som jeg er avhengig av krykker er det heeeelt krise, for jeg har ingen hender til å bære med meg mat fra kjøkkenet eller rydde noe som helst. Utrolig frustrerende å bare sitte her å se på alt som skal gjøres uten å få til så mye. Energinivået er på bunn, men jeg har blitt litt mer kreativ og får til mer nå enn før. Men dagene blir LANGE! :(
 
Jeg har vært sykemeldt hele svangerskapet pga hyperemesis. Og når hyperemesisen ble bedre i uke 26/27, så brakk jeg foten, og har hoppet rundt på krykker i snart 5 uker. En ting var kvalmen, da kunne jeg i det minste løpe til doen eller gå på kjøkkenet å lage meg mat. Nå som jeg er avhengig av krykker er det heeeelt krise, for jeg har ingen hender til å bære med meg mat fra kjøkkenet eller rydde noe som helst. Utrolig frustrerende å bare sitte her å se på alt som skal gjøres uten å få til så mye. Energinivået er på bunn, men jeg har blitt litt mer kreativ og får til mer nå enn før. Men dagene blir LANGE! :(
Ånei! Stakkars, du har jo vært skikkelig uheldig :sorry: Skjønner det kan være kjedelig -Håper foten blir bedre snart :)
 
No nærmer det seg slutten på ein langvarig forkjølelse for meg, så då blir kvardagen betre.
Eg syns i grunnen dagane går fort sjølv om eg har eit mykje rolegare tempo enn vanleg. Eg jobber redusert fordi jobben innebærer risiko for fosteret, så det blir stort sett kun fôring av dyra morgon og kveld, og fagrelaterte arrangement og kontorarbeid. Eg bruker og ein del tid på hestene. Men no er det ei stund sidan eg har ridd på grunn av sjukdom, og eg føler at det er så kort tid til fødsel at eg venter nok til etter den med å ri aktivt igjen.

På det jamne, så er eg heldig med formen. Går litt seinare enn normalt.
 
Jeg hadde først hyperemesis, så ble bekkenet gradvis verre, og jeg har gått på krykker siden uke 15. Kan gå uten, men da blir kvelden og dagens derpå enda verre.
Mye kynnere nå også. Så jeg føler de neste ukene vil bli lange..

Gruer meg litt til fødsel, spesielt med tanke på hvor ute mobil jeg er. Jeg får så vonst av å snu meg i senga at jeg blir kvalm når jeg prøver.

Kan ikke engang henge opp tøy lenger. Så det foyrer over av rot og oppgaver som skulle vært gjort før den lille kommer. Mannen har nok med de vanlige daglige oppgavene, jobben og barna.

Jeg har og vært forkjølet en uke, og sliter med natt/morgenhoste. Og når jeg hoster får jeg vondt i bekkenet :(


Uke 33 nå. Og de neste ukene kjennes lange ut
 
Her er jeg fortsatt i 50% på småbarnsavdeling i barnehagen. De dagene jeg er på jobb, prøver jeg mest å slappe av og ta livet med ro når jeg kommer hjem. Er ellers på svangerskapskontroll på sykehuset annenhver uke, da er jeg vekke fra morgen til ettermiddag, og så henter jeg guttungen og da er det avslapping igjen. De dagene jeg har helt fri, har gutten min enten vært hjemme med meg og da koser vi oss i lag. Noen ganger er han i barnehagen, da prøver jeg å få gjort litt i huset eller hvile ved behov. Har en plan om å gå tur hver dag i ferien i juni.
 
Jobber delvis og er på jobb frem til lunsj. Går rett hjem og legger meg for å hvile en time eller to, før barna kommer hjem og det er middag og fritidsaktiviteter. Er for det meste hjemme om ettermiddagene.

Og sånn går no dagan...:woot::hilarious:
 
Jobber alt fra 2-5 timer 2-5 dager i uka, alt etter formen. Går hjem etter lunch de dagene jeg jobber. Slapper av litt på sofaen, gjør en ting i huset av husarbeid (en klesvask, brette klær, rydde eller vaske et lite rom) og lufter hunden før mann og barn kommer hjem. Da har jeg litt overskudd til vesla før hun legger seg og jeg kan, med god samvittighet, tilbringe resten av kvelden på sofaen/i senga og lade opp til en ny dag.
 
Back
Topp