Hvordan er døgnet?

Nilen

Gift med forumet
Aprilbarna`15
Maiblomstene 2017
Sommerfuglene 2017
Hvordan er døgnet for dere?
Begynner det og bli rutiner? :)

Her er vi på vei inn i en fin flyt med rutiner og det er så deilig :) 16 dager I dag!

Her er det litt blanding:p Ca mat hver tredje time. Vekking, bleieskift, mating, litt våkentid og kos, før det blir soving igjen:) Lillen har imidlertid hatt mye magevondt i natt, noe som betyr mye våkentid og da blir rutinene i dag helt tull! Våkner etter halvannen time og et sulten. Siden vi gir mm og mme på flaske synes jeg det er vanskelig å vite om vi skal styre måltidene eller om lillen skal få regulere det selv, og da spesielt om natta. Noen med flaskebarn som vil dele sine rutiner?:)

Gir flaske her. Ca 90 ml tar hun hvert måltid.
Her spises det rundt 07 og sovner gjerne igjen etter det :) Da pleier jeg og stå opp med storesøter så vi har litt tid.
Så våkner hun ved 09:30 og spiser litt igjen. Så er det en time + med stell,prat og kos.
Etter det har hun en lang soving før det er mat og skift og bittelitt våkentid igjen.
Sovestund.
Mat igjen i 16-17 tiden og etter det så er hun så og si våken,og dupper litt frem til 19-20 tiden som hun får litt mat, steller og får på pysj. Også en liten slurk før natta 20:30 :)
Spiser igjen da i 03 tiden også på igjen 07..

Gir flaske her. Ca 90 ml tar hun hvert måltid.
Her spises det rundt 07 og sovner gjerne igjen etter det :) Da pleier jeg og stå opp med storesøter så vi har litt tid.
Så våkner hun ved 09:30 og spiser litt igjen. Så er det en time + med stell,prat og kos.
Etter det har hun en lang soving før det er mat og skift og bittelitt våkentid igjen.
Sovestund.
Mat igjen i 16-17 tiden og etter det så er hun så og si våken,og dupper litt frem til 19-20 tiden som hun får litt mat, steller og får på pysj. Også en liten slurk før natta 20:30 :)
Spiser igjen da i 03 tiden også på igjen 07..
Virker som dere har fått gode rutiner ja! Her har vi vekket hver tredje time fordi lillen ikke gikk opp i vekt, men nå når det har stabilisert seg litt vurderer jeg å la han styre mer selv...

Her sover han veldig godt på dagtid (dvs fra kl 09-23), sover gjerne 2-3 timer i babynestet, før han skal ha mat og sovner igjen. Kanskje våken en time der han ligger å kikker på oss? På natten er han mer urolig, kan sove 2-3 timer, men våkner ofte etter 1-1,5 timer og småspiser.. Får lagt han igjen, men da vil han helst sovne i armene mine før jeg legger han ned igjen. Ikke noe magevondt.. Noen som har tips til å få han til å sove mer sammenhengende om natten eller går det seg til? Både sykehus og helsesøster sa de gjerne ble litt mer urolige på natten, men men.. :) skal absolutt ikke klage, for jeg får sovet 6-8 timer sammenlagt :)

Her sover han veldig godt på dagtid (dvs fra kl 09-23), sover gjerne 2-3 timer i babynestet, før han skal ha mat og sovner igjen. Kanskje våken en time der han ligger å kikker på oss? På natten er han mer urolig, kan sove 2-3 timer, men våkner ofte etter 1-1,5 timer og småspiser.. Får lagt han igjen, men da vil han helst sovne i armene mine før jeg legger han ned igjen. Ikke noe magevondt.. Noen som har tips til å få han til å sove mer sammenhengende om natten eller går det seg til? Både sykehus og helsesøster sa de gjerne ble litt mer urolige på natten, men men.. :) skal absolutt ikke klage, for jeg får sovet 6-8 timer sammenlagt :)
Sånn er det hos oss også. Varierer litt da, så noen netter kan det gå 3 timer fra forrige måltid og hun sover i vogga si, mens andre netter er det mat hver time og soving kun oppå meg.. Det er vel bare noen babyer som er hyppigere sulten og krever mer kroppskontakt enn andre..?

Sånn er det hos oss også. Varierer litt da, så noen netter kan det gå 3 timer fra forrige måltid og hun sover i vogga si, mens andre netter er det mat hver time og soving kun oppå meg.. Det er vel bare noen babyer som er hyppigere sulten og krever mer kroppskontakt enn andre..?

Antageligvis :) han er nok bare mer sulten på natta tenker jeg. Og mer kosete.. :) på dagen er han så flink til å sove alene :)

Antageligvis :) han er nok bare mer sulten på natta tenker jeg. Og mer kosete.. :) på dagen er han så flink til å sove alene :)
Jeg håper det går seg til med litt mer sammenhengende søvn etterhvert! Kjenner jeg blir litt misunnelig når jeg hører om dem som har babyer som kan sove i fem timer eller mer! Trenger iallefall ikke tenke på noe vekkerklokke ift matinntak med sånne babyer som våre ;)

Her styrer mini showet :) har ikke gjort et eneste forsøk på å innføre noen rutiner, og det trives begge to kjempegodt med. Gjør jo ikke noe at dagene blir snudd på hodet, er jo en grunn til at jeg har permisjon :) eneste er at jeg gjør forskjell på natt og dag..

Ikke noe særlige rutiner. Men han gjør selv forskjell på dag og natt. Sover hele natta med unntak av 1-2 måltid.

Back
Topp