Hvordan er blodtrykket deres?:-)

Mitt blodtrykk har vært på rundt 95/55 på alle tre kontrollene siden juli. Er mye svimmel og kan lett svime av, så er sykmeldt og helt nødvendig for meg å være det. Kan lett svime av på butikken eller når jeg lager middag..
Spent på hva det ligger på i morgen på kontroll.
Har hatt lavt blodtrykk de andre gangene, men aldri så lavt over så lang tid. Begynner å bli litt lei:p

Uke 10 118/62
Uke 24 120/68
Uke 28 122/74

Uke 14 110/75
Uke 16 110/68
Uke 20 102/64
Uke 24 Er usikker da det ikke ble notert men var litt lavere enn uke 20.

Mitt pleier være lavt, nå mener jeg at på siste kontroll var det mer normalt? Spent på neste, for det er jo en definitivt stigende tendens her.

Uke 11 106/68
Uke 24 110/60
Uke 27 120/70

Ser mitt går litt opp og ned, men det kommer ofte an på når jeg spiste sist eller om jeg har stresset veldig med å rekke timen i forkant o.l. :-)

Får håpe det holder seg innafor!!

Satser jo på det, det er langt fra høyt enda, men stigende er jo egnetlig bra for meg som var så svimmel, men svimmel er jeg enda, og stort høyere vil jeg ikke ha det

Uke 9: 120/80
Uke 14: samme
Uke 22: 110/65

Jordmor sa det var helt naturlig at den skal gå nedover i svangerskapet :) merker det til tider når jeg skal reise meg at jeg blir svimmel :-P

At det går ned i svangerskapet er normalt ja. Det er vel dels defror jeg stusser litt på siste måling hos meg, men jeg skal tilbake om et par uker, så da får vi se hvordan det utvikler seg

Min var høyere ved kontrollen i uke 26. den vet jeg ikke er representativ derfor tok jeg den ikke med. var stresset når den ble tatt, kan jo hende det var noe sånt som gjorde at din ble høy? Dessuten vet jeg at det har falt mer siden uke 22 for det skal mindre til for at det svimler for meg

Jeg var ikke stresset så vidt jeg vet, og hadde på ingen måte forventet den høy. Men jeg hadde litt høy puls også, så vi får se.

Jeg har sittet på kontroll før (med eldstemann) og sett i veggen og tenkt "ikke ha høyt blodtrykk, ikke ha høyt blodtrykk" hvorpå legen så på meg og spurte hva jeg var redd for. Jeg innrømmet at jeg var redd høyt blodtrykk pga at min mor har hatt alvorlig svangerskapsforgiftninign i begge sine svangerskap og jeg visste at om mitt var høyt nå ville jeg bli sykemeldt og det hadde jeg ikke tid til, for mye å gjøre på jobb....

"blodtrykket ditt er helt fint det, men du har 200 i puls" svarte legen, som deretter tok pulsen min igjen senere når vi hørte på babyens hjertelyd, og da var den normal igjen...

Jeg regner med at det går bra denne gangen også, jeg har ikke fått svangerskapsforgiftning noen av gangene før, og er heldigvis langt unna høyt blodtrykk, det er jo en fordel om det går litt opp, for jeg er jo ellers plaget med at jeg er svimmel...

Uke 14 100/65
Uke 20 106/65
Uke 24 105/68
Uke 27 112/71
Øker litt nå merker jeg men har ligget jevnt og fint hele veien :-)

Back
Topp