Hvordan er barnets forhold til kusiner/fettere?

• Trådstarter Trådstarter Moderator Camilla
  • Opprettet Opprettet
Storebror på 3 elsker kusinen sin på 5. Men bryr seg ikke om kusinen sin på 3.

De møtes sjeldent, men når de først gjør, leker de fint sammen og er gode venner :) Snakker litt på FaceTime innimellom da :)

Har 2 fettere men de bor alt for langt unna. Ca 10 timer i bil så har egentlig ikke noe forhold.

De bor alt for langt unna, men når de møtes er de gode venner. :)

Gutten min har én fetter og to kusiner. Det er såpass stor aldersforskjell at han foreløpig synes det er mest stas fordi han får kose og holde baby. To og et halvt år ned til eldste søskenbarn og det er litt stor aldersforskjell foreløpig, men jevner seg ut etter hvert som de blir en del eldre. Han har god kontakt med dem, for all del, og det er koselig :).

Vi har ikke fått enda, men gleder oss veldig! Og siden vi bor i samme gate regner jeg med at vi kommer til å se hverandre ofte:)

Er for stor aldersforskjell til at minste synes det er noen særlig stas, eldste har mer forhold til fettere og kusiner.

Han har ingen fettere eller kusiner enda. Men det kommer en liten en i februar/mars:) håper de kommer til å få et godt forhold når de blir eldre

Sønnen min og søsterens sønn er bestevenner. De sees desverre ikke så ofte og alle besøk synes de er alt for korte. Fetteren forguder min sønn, kopierer alt han gjør. Tror han synes det er fint å ha noen som er opptatt av han, for hans andre venner er ikke slik så tror det er derfor han er så glad i han. Og min sønn elsker naturlig nok å bli forgudet ;)

Har ingen enda, men får en kusine om ikke så lenge. De bor dessverre på andre siden av landet, så er vel begrenset hvor god kontakt se får... Men håper selvsagt at de kan få et godt forhold likevel :)

Alle bor under 10 min unna. De to minste er det bare 8 dager mellom. Er bestevenner de.
Eldste mi og nevøen min er det 4 mnd mellom. Ganske lik alder. Samme skole og aktiviteter sa :) Veldig godt forhold blant de alle.

Søstra mi har 2 sønner, det er ganske stor aldersforskjell på de( mine er eldst) men de forguder hverandre alle 4!! Spesielt eldste og yngste av de(12 og 3) :)
Så har de en kusine på andre siden som de så og si aldri ser....

Han har kun på gubben sin side og der er det så stor aldersforskjell at jeg tror ikke de kommer til å ha særlig mye kontakt før han evt blir voksen. Yngste er 8 1/2 år (som også er atpåklatt) eldre enn han, eldste er 26 år eldre enn han

Back
Topp