Hvordan er babyene deres nå?

Aicelain

Elsker forumet
Marsboerne 20 18
Oktoberlykke 2019
Hvilke store hendelser har deres små hatt så langt [emoji4]? Hvordan er de nå?

I kveld brast pluselig lillegutten min ut i latterkrampe på stellebordet [emoji33][emoji7] han holdt på lenge. Da måtte bare den bleien vente altså [emoji56]. Helt søtt og fantastisk

Ellers har min:
- oppdaget hendene sine. Har smakt på dem i rundt en uke. Sutter og sutter på seg selv.
-ligger og sparker med beina hele tiden. Liker å se på leker og se seg rundt. I går og i dag har han også slått på lekene i gymmen med lukket hånd
- lager mange nye lyder. Guu, gee, giiii, eeh. Smiler masse og lengre. Smiler han og sir plunder.
- følger med på ting i lengre tid av gangen
- blitt veldig sterk og stivi kroppen. Bærer jeg han i mageleie står han rett ut.

Hva med deres [emoji4]?

Min er 7 uker + 5 dager. Er helt fantastisk å se denne utviklingen som går i rakettfart [emoji33] hvor blir det av det lille knøttet? Plutselig har han vel ikke tid til å kose mer hehe
 
Hun var 2 mnd 2. Mai. Hun ruller rygg-mage, smiler og prater mye og er veldig aktiv. Sparker og spreller mye når hun er våken. Elsker å bli bært rundt på skulderen å dra på oppdagelsesferd i huset.
Veiver til lekene på babygymmen, og følger bevegelser med hodet. Holder hodet helt selv. Liker godt å gå selv når vi holder hun.
 
Så kjappe barn dere har med latter og rulling!

8 uker er min, og her er det bare smil og «glade lyder» så langt, men merker at hun blir mer og mer sosial daglig, smiler masse når vi tuller med henne. Og skiller mellom oss, ofte må hun ha meg (ikke pappaen) til å ligge ved siden av henne når hun skal roe seg ned for å sove for natten. Mens han får mest smil :)

Motorisk, så har hun fra de første par ukene nektet å ligge særlig i mageleie, da velter hun seg elegant over på rygg. Men hun er nok helt normalt sterk når hun først ligger på magen. Kan stå og bære egen vekt på beina i mange sekunder, og er også sterk i sittende (må oftest sitte for å få ut rapen). Putter hånden i munnen når hun er sulten, og slår litt (tilfeldig, tror jeg) på lekene i vippestolen.

Helt perfekt er hun!
 
Blir 7 uker på mandag.
●Oppdaget hendene sine for 1 ukes tid siden. Prøver å putte heile i munnen litt manisk av og til.
● Har slått på leker en stund i babygymmen no, vært litt usikker på om det var bevisst. Men det er det nå. I går tok ho tak i ene ringen på en leke og dro i den. Og det har ho gjort masse no mens ho tydelig koser seg etter ho fant det ut.
● Virker som ho no forstår at ho kan ta på oss. Plutselig veldig forundret når ho tar på skjegget til pappaen, brillene til mormor og generelt ansikt. Det begynte tidlig denne uka.
● har også hatt 3 tilfeller med plutselig babylatter. Kortvarig med nydelig!
● Holder hode selv.

Har vært veldig sterk og veldig våken nesten fra starten. Løftet hode sitt når ho var 3 dager. Aner ikkje kvifor, men me får sjå om det fortsetter. Helsesøster sa dei utvikler seg gjerne veldig i rykk og napp, og kanskje ho er veldig sterk no, blir mindre sterk ift gjennomsnittet når ho er 6 mnd f.eks og så like sterk når ho er ca året. Og at me ikkje skulle bekymre oss for utviklingen om det var for lite eller for mye.

Perfekte er disse små [emoji171]
 
Back
Topp