Hvordan engasjerer partneren din seg i graviditeten?

MadeleineXX

Glad i forumet
❤️ Februarskattene 2019 ❤️
Julilykke 2023
Hvordan er det hos dere? Snakker dere mye om graviditeten og fremtiden sammen? Tar partneren initiativ til hva som skal kjøpes inn og er med i planleggingen eller er det i hovedsak du som tar deg av det meste?

Hos oss har min mann alltid vært superdedikert. Han har Gravid og barn appen, er med i forumet her, leser masse på nettet om alt mulig, er med og ser på klær og diverse utstyr vi skal kjøpe og er en utrolig god støttespiller. Han er også med på svangerskapskontrollene hos lege/jordmor. Føler meg veldig heldig som har en mann som er en så god støttespiller og synes graviditeten er utrolig interessant. :happy:

Vi snakker nesten ikke om annet om dagen [emoji87] Vi har ganske nylig kjøpt oss hus som vi flytter inn i desember og gleder oss noe voldsomt til det. Barnerommet blir det selvfølgelig mye prat om [emoji173]️ Når det gjelder de store innkjøpene har vi gjort det sammen og har satt av en lørdag/ettermiddag for å se på f.eks vogn, vognpose, bilsete osv på forskjellige butikker. I forhold til klær er det nok jeg som har tatt litt styringen[emoji14]

Ellers så må jeg bare skryte over den gode mannen min som jeg er så heldig å ha! Han er så utrolig tolmodig med meg, og får meg til å føle meg som verdens heldigste hver dag. Er så glad for at det er nettopp han som skal bli pappa til jenta i magen[emoji173]️ Nå som bekkenet mitt er langt fra godt gjør han det meste her hjemme, og det setter jeg så stor pris på. Han blir like ivrig og glad hver gang han kjenner er spark og har vært med på kontrollene bortsett fra den i uke 12 da han var bortreist.

Han er like engasjert som meg:) er med på kontroller og ultralyder. Er like opptatt av utstyr vi trenger og sier sin mening. Har lastet ned gravid apper og følger med der.

Vi snakker nesten ikke om annet om dagen [emoji87] Vi har ganske nylig kjøpt oss hus som vi flytter inn i desember og gleder oss noe voldsomt til det. Barnerommet blir det selvfølgelig mye prat om [emoji173]️ Når det gjelder de store innkjøpene har vi gjort det sammen og har satt av en lørdag/ettermiddag for å se på f.eks vogn, vognpose, bilsete osv på forskjellige butikker. I forhold til klær er det nok jeg som har tatt litt styringen[emoji14]

Ellers så må jeg bare skryte over den gode mannen min som jeg er så heldig å ha! Han er så utrolig tolmodig med meg, og får meg til å føle meg som verdens heldigste hver dag. Er så glad for at det er nettopp han som skal bli pappa til jenta i magen[emoji173]️ Nå som bekkenet mitt er langt fra godt gjør han det meste her hjemme, og det setter jeg så stor pris på. Han blir like ivrig og glad hver gang han kjenner er spark og har vært med på kontrollene bortsett fra den i uke 12 da han var bortreist.

Så utrolig fint å høre! Det er så herlig å ha en så flott mann i livet sitt! Det blir nok en helt spesiell opplevelse når bebisene våre kommer til verden og vi får oppleve dem som pappa for første gang :Heartred Gratulerer så mye med hus! :happy:

Han er like engasjert som meg:) er med på kontroller og ultralyder. Er like opptatt av utstyr vi trenger og sier sin mening. Har lastet ned gravid apper og følger med der.

Herlig! :happy: Ingenting er bedre enn å ha en mann som er like dedikert som en selv :Heartred Man føler seg så mye tryggere og avslappet da :happy:

Så utrolig fint å høre! Det er så herlig å ha en så flott mann i livet sitt! Det blir nok en helt spesiell opplevelse når bebisene våre kommer til verden og vi får oppleve dem som pappa for første gang :Heartred Gratulerer så mye med hus! :happy:

Vi er veldig heldige! Blir veldig fint å se dem som pappa [emoji7] Tusen takk! Blir fantastisk å endelig få litt større plass og vite at det blir hjemme [emoji4]

Hehe, her er nok svangerskap litt min greie, og så blir han mer og mer aktiv etter fødsel og når ungen vokser til. Han gjør en kjempejobb med ettåringen da, så ikke bekymra for pappaevnene :) ja, også slenger han ut helt håpløse navneforslag til minien i ny og ne :p

Her kjenner pappaen etter spark av og til, og har vært med på to ultralyder. Og kommer med noen navneforslag og tenker litt på det da. Ikke noe mer ifht svangerskapet direkte, - men han tar hovedbyrden med de andre barna når han er hjemme, skifter alle bleier og hjelper til med alt jeg spør om så og si. Når det er nr 4 er de tingene mer verdt

Jeg fikk han til å laste ned Preglife og Gravid og barn -appene tidlig i svangerskapet, men jeg tror ikke han leser noe, for da jeg spurte han denne uka hvor langt på vei jeg var hadde han ikke peiling :p Han vet når termin er da ;) Ellers har han kjente spark et par ganger, men har vært litt motvillig til å holde hånda på magen min da han gjerne må vente lenge før han kjenner noe og han får vondt av stillingen (som han sier). Ofrer med andre ord ikke liggestillingen sin på sofaen for å kjenne etter. Jeg står for innkjøpene. Gjør research, planlegger og handler. Han blir spurt om råd/menig men han har sjelden noe å komme med. Tror han stoler på min vurdering og lar derfor meg gjøre den jobben. Ellers tror jeg han tenker en del på det å skulle bli pappa for første gang. Han reflekterer over tiden som kommer og forbereder seg på våkenetter og barnegråt. Vi snakker en del sammen om oppdragelse og hva vi ønsker at sønnen vår skal ta med seg av verdier i livet. Vi snakker også om hvordan vi skal fungere sammen i foreldrerollen. Han har vært med på alle ultralyder (har vært på 4) og 1 av 2 jordmordkontroller. Jeg føler ikke det er nødvendig at han er med meg til legen (går dit ca en gang i mnd pga sykemelding). Til uka skal vi på temakveld på helsestasjonen sammen. Så selv om starten av innlegget kunne høres litt negativt ut, synes jeg at han både forbereder seg og gir meg og magen oppmerksomhet på den måten han kan. (Selv om jeg skulle ønske han ville kjenne litt mer etter spark). I dag kysset ham magen min for første gang, så det var koselig :happy:

Back
Topp