Hvordan endre kontonummer hos nav?

• Trådstarter Trådstarter søteste
  • Opprettet Opprettet
S

søteste

Guest
Jeg får jo barnetrygden inn på feil konto og feil bank hver måned, men jeg skjønner ikke hvordan jeg endrer den!
Er inne på min side nå, men finner ikke noe sånt.

Du kan ringe de og høre.

Jeg snakka akkurat med en kjempeflink saksbehandler der om OS og deltidsjobb. Var helt imponert, jeg. Hun svarte meg klart og tydelig på alt jeg lurte på. Hyggelig var hun også. Det har jeg aldri opplevd før i NAV-sammenheng.

Du må sende inn et skriftlig skjema. De har det på nav-kontorene.. 

Rett og slett pga personvern, at sånne ting ikke skal legges ut på nett eller gis over telefon.. 

- var hvertfall beskjeden jeg fikk .. 

Du gjør det på Din Side på nav.no. Husker ikke helt hvor, men gå inn på pensjon ett eller annet og personopplysninger kanskje til venstre

IdaLolita skrev:
Du må sende inn et skriftlig skjema. De har det på nav-kontorene.. 

Rett og slett pga personvern, at sånne ting ikke skal legges ut på nett eller gis over telefon.. 

- var hvertfall beskjeden jeg fikk .. 

Det fikk jeg også beskjed om:)
Skrev det ut fra nav sine sider...

De hadde feil kontonummer på meg også da jeg skulle få barnetrygden (et kontonummer jeg ikke har hatt på flere år i en bank jeg ikke bruker lenger). Jeg trengte ikke noe skjema, men de trengte informasjonen skriftlig. Skrev bare et vanlig brev der jeg forklarte at de hadde feil kontonummer og hva mitt nåværende kontonummer og sørget for at navn, adresse og personnummer sto i brevet. Kunne sikkert sendt det, men siden jeg var i permisjon leverte jeg det bare i skranken på nav-kontoret. Da fikk jeg med kopi på at det var levert også :-)

Gå inn på nav.no, søk på skjemaer og "bytte av kontonummer." Det er et eget skjema du må fylle ut, krysse av for og sende inn.. Si i fra om du ikke finner det, så kan jeg sende link.

Back
Topp