Hvordan dokumentere foreldrefradag for barnet

forvirretmor

Gift med forumet
som er HJEMME???

? Man har jo da ikke utgifter til barnepass og således ingen fradrag å dokumentere?? Eller misforstår jeg??

ORIGINAL: Pearl

? Man har jo da ikke utgifter til barnepass og således ingen fradrag å dokumentere?? Eller misforstår jeg??

Men hva er dette barn nummer to : Om feks du hadde mammapermisjon i 2010 og 1. barnet var i barnehagen, og du var hjemme med babyen kan du skrive opp maks fradraget på 30.000,-kroner

Det står helt klart på skatteetaten at dette kun gjelder dokumenterbare utgifter, man får m.a.o ikke penger tilbake på skatten bare for å være hjemme med et spedbarn..

Det står helt klart på skatteetaten at dette kun gjelder dokumenterbare utgifter, man får m.a.o ikke penger tilbake på skatten bare for å være hjemme med et spedbarn..

Jeg skjønner ingen ting jeg... Jeg leste det akkurat i en artikkel,og kunne bare ikke forstå hvordan man kunne få dokumentert dette...

ORIGINAL: Bouncing Buttplug

ORIGINAL: forvirretmor

Men hva er dette barn nummer to : Om feks du hadde mammapermisjon i 2010 og 1. barnet var i barnehagen, og du var hjemme med babyen kan du skrive opp maks fradraget på 30.000,-kroner

FØRTI tusen.. Man får 15000 for barn nummer to..

Jeg vet ikke helt hvordan, men det står i alle fall slik i dinepengerartikkelen til vg..

Ja det var der jeg leste det ja!

heihei
 vi får benyttet dette denne gangen på skatten.

har 3 barn, hvorav to er i bhg.

vi har betalt inn 43000 kr som er ferdig sendt inn til skattemyndighetene fra bhg.

i og med at vi har 2 barn i bhg kan man da i grunn bare skrive av førti, ( 25000 for første barn, 15000 for andre barn )
men siden vi har dokumenterte utgifter, kan vi legge di siste 3 tusen på tredje barnet ( som også kan bruke 15000 kr i fratrekk på barnepas)

da kan vi dokumentere utgifter til barnepass, selv om jeg har vært hjemme med tredje mann.

etter at maksprisene kom for bhg er det vel ikke så ofte man kan dokumetere ekstra utgifter til skattefratrekk utover di ungene som faktisk går i bhg.

Back
Topp