Hvordan deler dere?

loveorhate

Glad i forumet
Hvordan deler dere utgifter dere som bor sammen med barnefar/ny kjærste? 
Hva mener du er riktig og ikke riktig? 

Deler etter inntekt.

Jeg er student, han er seniorkonsulent i et IT-firma.

Gjett en gang hvem som betaler de store regningene.

edit: kan legge til som de fleste under meg skriver, vi har ikke "mine" og "dine" penger. Det er våres.

Nå er jeg sammen med faren til barnet mitt, og helt siden vi ble samboere har vi delt alt likt. Ikke noe mitt og ditt, synes det virker både dumt og tungt. Om den ene betaler strømregninga og så kreve halvparten? Neeeh... Vi har hver vår konto men alt går ned i samme suget. Og ingen store innkjøp blir gjort uten å konsultere med den andre.

Hva gjør man når den man deler sammen med ikke deler på husleie og strøm?? noe jeg betegner som viktigst? Og det ikke nytter å forklare noe??

vi har ikke noe mitt og ditt. alt er felles og den som har penger betaler.

jeg har ikke noe å dele (student), så det er bare han som betaler her.

Justme88 skrev:
Hva gjør man når den man deler sammen med ikke deler på husleie og strøm?? noe jeg betegner som viktigst? Og det ikke nytter å forklare noe??

Da regner jeg med at han betaler noe annet i husholdninga?

Da regner jeg med han betaler noe annet??

Her så laga vi en regningskonto... vi betaler inn en sum hver fast hver mnd der husleie, strøm, forsikringer, lisens, tv, data, billån etc blir trekt hver mnd.......

I utgangspunktet har vi våre egne penger, men alt i samme dragsug til syvende og sist. Vi får lønna inn på egne kontoer og fordeler på forskjellige utgiftsposter. Jeg setter vekk penger til studielån, bsu og sparing, har et beløp igjen på min brukskonto for så å sette vekk resten på mat/regningkonto. Og så bruker jeg litt etterhvert på hvor det er penger. Er det tomt på matkortet bruker jeg av "mine" penger... Og mannen setter inn når han ser at det begynner å tømme seg... Han styrer regningene og felles sparekonto.