Hvordan dele permisjonen?

Så egentlig er det veldig lurt å melde seg opp som student nå til våren bare for å få et halvår med lån omgjort til stipend?
Vurdert å ta nettstudie, men usikker ift økonomi...
Nei, jeg mener man må være student et år før fødsel og inne i et studieprogram eller noe sånt. Det er iallfall slik om man allerede er igang med bachelor eller master.

Du finner nok info om det på Lånekassen sine sider. ;)

Ja, og du behøver ikke melde deg av eksamen. Men at du ikke møter teller som et forsøk, så da må du ta eksamen på nytt seinere. Du kan også melde deg av innen to uker før eksamen. Hva du velger å gjøre, og evt om du vil ta den bryr ikke nav seg om mtp permisjon. Så lenge du er aktiv student hele semesteret. ;)

Og så omgjøres et år av studielånet til foreldrestipend når man får baby som student. :) Så du får ikke mer lån av den grunn. Dersom du ikke har deltidsjobb som du kan få foreldrepenger fra så har du også krav på engangsstønad.

Vårsemesteret er jo greit, og samme den delen med penger fra lånekassa i permisjonstiden. Det som er mer vrient er at jeg nå er alenemor og får overgangsstønad, og siden den er skattbar så går jo den som lønn og gir grunnlag for forldrepenger ;p så det er der jeg undrer hvordan å få mest mulig ut av situasjonen vår sånn som den er. For det er jo klart at det blir trangt når vi plutselig må leve på en inntekt + studielånet. Med hus og bil og to unger har man jo endel utgifter :p

Back
Topp