Hvordan bruker dere cherrox??

Virra

Elsker forumet
Jobber i bhg og nesten samtlige barn dukker opp med cherrox i løpet av høsten. Ja, de er litt varmere enn gummistøvler, men det er bare så vidt har vi inntrykk av.

Selv når det er nullføre og slaps er det cherroxbarna som først fryser og blir kalde på beina. Særlig dem med kun bomullsokker på.

Og når cherrox tydeligvis har vært varmt nok er ungene våte på bena av svette og dermed kalde allikevel.

For oss som jobber i bhg er cherrox en lettvint løsning, kjapt å ta på og av.. Men ikke fullt så kult og snu halvveis på turen siden barna fryser.

Er vel forskjell på cheroxene også, men her i huset er de ikke velkomne..
Har kjøpt dockboots nå som gummistøvel, når minusgradene kommer bruker vi vanntett vintersko.. I slapseføret i våres brukte vi superfit med goretex, var ikke våt en eneste dag.

 
Takk for info!! Var faktisk tenkt å kjøpe slike som vinterstøvler til Betty-Mari, men det kommer eg ikkje til å gjøre nå!
 


mammajuli/oktober skrev:
Jeg skal ikke krangle med deg angående dine erfaringer, men jeg deler ikke ditt syn på cherrox. Jeg har selv brukt det mye som barn og har ikke fryst på føttene. Jeg bruker det også på egne barn og har ikke erfaring med at vi ikke kan være ute og gå på tur fordi de er kalde på føttene.

Vi bruker cherrox i slapsete nullføre-vær. Har da en ullsokk på og det holder godt. På kaldere dager med minusgrader er det ordentlige vinterstøvler som gjelder. Det er i hovedsak gutten min på 4 år som jeg har erfaring med bruk av cherrox og han har aldri klaget over kalde føtter og jeg har heller ikke kjent det. Et år kjøpte jeg disse vinterstøvlene fra Friends og da klaget han og var alltid kald på beina. Så gode vintersko er et "must" når det er kaldt. Da bruker jeg ikke cherrox.



Dere bruker jo cherrox som de er ment, i slapseføre. Og med ullsokker på blir jo alt litt varmere;)..

Dessverre ser jeg alt for mange som bruker cherrox som en vinterstøvel og tror de er varme nok. Selv med kun en bomullsokk nedi..


 


mammajuli/oktober skrev:
Jeg skal ikke krangle med deg angående dine erfaringer, men jeg deler ikke ditt syn på cherrox. Jeg har selv brukt det mye som barn og har ikke fryst på føttene. Jeg bruker det også på egne barn og har ikke erfaring med at vi ikke kan være ute og gå på tur fordi de er kalde på føttene.

Vi bruker cherrox i slapsete nullføre-vær. Har da en ullsokk på og det holder godt. På kaldere dager med minusgrader er det ordentlige vinterstøvler som gjelder. Det er i hovedsak gutten min på 4 år som jeg har erfaring med bruk av cherrox og han har aldri klaget over kalde føtter og jeg har heller ikke kjent det. Et år kjøpte jeg disse vinterstøvlene fra Friends og da klaget han og var alltid kald på beina. Så gode vintersko er et "must" når det er kaldt. Da bruker jeg ikke cherrox.


Må si meg enig med mammajuli/oktober - har alltid brukt cherrox som høst/vårsko til eldstemann når det har vært litt vått og har aldri merket at han har vært kald. 
Cherroxene jeg har kjøpt gjennom tidene er merket med at de holder på varmen ned til -4 grader så en vintersko er det jo absolutt ikke. Så til det bruket den er ment for synes jeg det er en god og praktisk sko.
 
det var eneste vinterskoa ej hadde da ej var liten. må si ej aldri fraus på beina! å det var ikke mye bruk av ull heller! så her bruker de cherrox når det er vått ute på vinteren (noe det skjeldent er her) å vintersko når det er tørrt ute, (tørr snø). må si ej vurdera å gå å kjøpe mej cheroxa til mej selv i år. for i fjor hadde ej norrøna vintersko eller noe å holdt på å fryse mej i hel på beina mine!
 
Hva feiler det denne tråden da, nesten halve teksten på høyresida er jo borte.. er så mye rart på forumet altså. 
 
Liker heller ikke cherrox etter å ha jobbet i barnehage for mange år siden. 

Her blir det ordentlige vintersko og støvler med tykke ullsokker i og joggesko med ullsokker før det blir kaldt nok til vinterskoene :)
 
Baah. Får ikke sett hva de andre har svart, men vi bruker dem når det er sånn snøbløtt ute. Hmm, husker ikke hva d heter jeg.  Men når det er rundt vinter og det har vært bløtt ute. Og de kan bli brukt litt om høsten når det har blitt kaldere ute. Og når våren nærmer seg. Ellers blir det brukt vintersko..
 
Vi lar han bruke cherox på vinteren, da bruker han ordentlig gode vintersko! Eskil bruker cherrox på våren/høsten når det er litt vått ute, hvis det er varmt ute bruker han bare vanlige sokker, er det kaldt bruker han lester nedi.
Vi bruker det som støvler egentlig, fordi støvler blir så sykt kalde. Jeg kan ikke huske å noensinne ha brukt støvler uten å være blåfrosset på føttene etterpå - uansett hvor tykke lester/sokker jeg har hatt på føttene, så det er vel av den grunn Eskil ikke har støvler.
 
Her bruker eg/barnehagen cherrox når det regner om høsten/vinteren (noe som skjer veldig ofte her på vestlandet). Og når det er slappseføre. Bruker vintersko når det er frost og tørr snø.
 
Back
Topp