hvordan bor dere egentlig?

LilleLavendel

Forumet er livet
i skogen, midt i byen, i et byggefelt? nytt eller gammelt felt? leilighet, enebolig, rekkehus, enebolig i kjede? nytt eller gammelt?

vi har nettopp bygd ny enebolig i nytt boligfelt! trives utrolig godt! har lyst til å høre hvordan dere andre bor:) og om dere trives med det:)

"På landet" føler jeg er et dekkende begrep[8D]
Neida, vi bor i en ny enebolig (den har ennå ikke fått ferdigattesten sin pga kjøkkenet da)
Bor ca en mil unenfor sentrum, men vi har både skole,bgh, frisør og nærbutikk så det går bra[;)]
Er masse nye hus i området, men tror ikke de driver å bygger noen fler for tiden

Vi bor i et 30 år gammelt byggefelt, huset er like gammelt. bor på et LITE sted, men her er det bhg, skole, butikk og jobb for meg, så det er greit slik. Jeg svner byen, er oppvokst veldig sentralt. Men trives jo her, huset har jo blitt vårt, etter all oppussinga[:)]

vi bor på landet, selv om plassen har 10 000 inbyggere å prøver seg på å få bystatus. 25min utenfor trondheim sentrum.

Boligfelt med mange hus rundt oss, og et hus som er 230kvm (dog vi bruker ikke så mange kvm pga idiot planløsning i kjelleren som skal endres seinere)

vi bor vel på landet:p i et hus fra 50 årene. vi bor litt utforbi et byggefelt en herlig plass[:D]

Vi bor litt utenfor byen, i et hus fra 1940 - på et byggefelt (gammelt).. Har en kirke og et kjøpesenter like ved..

Mye trafikk, mye bråk fra naboer [&o] Trodde ikke det skulle være så mye bråk her da vi kjøpte, men fant jo fort ut av det da vi flyttet inn [8D]

Så nei - trives vel ikke helt med stedet, og kunne tenke meg store endringer i huset - men det er vanskelig.. pittelita tomt og, så kan ikke bygge ut... men syns det er veldig greit å ha 2 min å gå til kjøpesenteret nå som jeg er i permisjon.. [8D]

Tror nok vi kommer til å prøve å finne oss noe annet en gang..

bor på landet, under 1000 innbyggere her [;)]
men er jo flere daglivarebutikker, bygg/trevare, altmuligbutikk, gatekjøkken/pub.

bor i huset etter mine besteforeldre, er vell ca 50år gammelt...
det er bygd delvis ihop med mamma å dems, men inngang på hver sin side å
ikke inngang mellom, så går helt greit [8D] veldig kjekt for lille'snuppa mi [:)]
flyttet inn i mai i år....

driver nå å forandrer litt på dårlig planløsning, får nytt kjøkken og bad/vaskerom..

og stortrives [:)][:)]

Bor i et eneboligfelt med mange gamle hvite sveitser-villaer.
Vårt hus er bygd i 2008 i litt samme stil[:)]

Nettopp kjøpt enebolig fra 1971. Ganske mye oppusset fra før. Er ca 1 km fra sentrum og 600 meter te skola. 200 meter te 2 store matbutikker. Meget sentralt og et rolig boligfelt.
Har utleiei hele kjellern, å det funker meget bra.
Så her skal vi bli gammel..[:D]

siden jeg om 2 uker "flytter inn" på dette forumet (overtar vårt nye hus), så følte jeg for å svare [:D]

Vi flytter inn i en passe stor enebolig, 10 minutter fra byen (når det ikke er kø..) - og i følge sørlendinger bor vi da på landet.. [8D]  Det er lenger til byen her vi bor nå, men nå bor vi "utenfor sentrum.." [:-] Sørlendinger er rare..

Vi flytter til et boligfelt, men får ingen hus klin oppi oss da det er høydeforskjeller [:)]

Vi skal ikke pusse opp annet enn et gjesterom, resten er så fint som det er - men vi skal kjøpe masse nye møbler - og jeg har lagt min elsk på Liatorpserien til Ikea [:)]
Så blir det å innrede litt småromantisk/shabbychic, men samtidig ikke overdrive, da gubben er mer minimalistisk.. [:D]  (det KAN bli et problem [8D])
Huset ble bygd i 2001, så det er ikke så veldig gammelt.. i tillegg har de som bor der nå nettopp pusset opp stua og soverommene, og lagt nytt deilig eikegulv i første etasje, så alt er perfekt [:D]
Barnehage, butikk og et senter under utbygging er i gåavstand, og til barneskolen går det skolebuss [:)]

litt ut på landet.. eller ihvertfall landlig til..[:)]

Me bur ein ombygd bank frå 30talet...

Leilighetskompleksgreie/bygårdsak midt i sentrum av "byen" me bur i. Utested og grønsakshandel i fyrste etasjen.

sånn ca 75 kvm, og i bunn og grunn altfor lite for oss eigentleg...

so me er på jakt etter einebolig/rekkehus i eit meir barnevennleg strøk.

Bur jo midt i sentrum, so har jo alt i gangavstand frå oss, togstasjon, posten, kjøpesenter, daglegvarebutikkar etc.

Landlig, 2 mil utafor sentrum.
Stoor hage, nesten ingen trafikk selv om hovedfartsåren til tromsø suser forbi 50 meter oppfor.

Vi bor i en blokkleilighet som ligger landlig til, men bare ca 2-3 km fra sentrum [:)]

*DRØMMER OM HUUUUUUUUUUUS*

Vi bor i et lite ettplans hus i et gammelt boligfelt ca 2 km fra sentrum[:)] Ligger "midt i mellom alt" så trives godt med beliggenheten, men kunne hatt et større og finere hus[:)]

Vi bor på landet :)

Bor i enebolig fra 1981. Ser ikke naboens hus når det er løv på trærne. Når løvet forsvinner skuer vi litt av det. Naboen og hyttegjestene kjører rett forbi vår husvegg.

Vi har 3 minutters kjøring for å komme til ferje som tar oss over til byen. 10 kilometer til nærmeste matbutikk og bensinpumpe.

Vi kan gå nakene i hagen uten at noen bryr seg, og sambo kan pleie sin "skyteinteresse" i hagen uten å plage noen :)

Vi bor i enebolig i et byggefelt på et lite tettsted... Haaaaaater å bo i byggefelt! Drømmer om et lite småbruk med lite naboer (eller de skal i alle fall være et stykke unna [;)]).

Bor på landet![:D] 3 mil å kjøre til byen. Holder på å bygge hus nå.
Slik ser det ut når man kommer fra hovudveien:

Ser ekstremt øde ut da, men vi bygger faktisk i ett byggefelt.[:D] Vi har endetomten da.Og så har vi butikk og fotballbane rett nedenfor oss. Skole og barnehage 2 km.

Back
Topp