Hvordan blir julaften i år?

Her et vi heldigvis forhåpentligvis tilbake igjen til da. Men kan helt klart forstå at noen lurer på hvor den skal tilbringes. Så da har jeg vel kanskje bare ett luksus problem som lurer på hvordan alt praktisk skal løses, men en ny beboer og flere selskaper her...
 
Jeg håper å ha født og komt hjem før julaften, her snakker vi om å spise middag med svigerfamilien og ha pakkeåpning med min familie, dette forutsetter at vi orker og at det er trygt å kjøre på veiene pluss mange andre ting som vi bare må se ann :) Elsker julaften og vil virkelig feire med familien, men vi får bare se, man vet jo ikke hvordan ting blir med et nytt medlem i familien :)
 
Har termin 5, så er heldigvis hjemme selvom jeg skulle gå tolv dager over som sist :) blir feiring hjemme hos oss med moren og søsknene mine. Og evt mannen sine foreldre hvis de vil :) regner med jeg får hjelp med maten :) åå det skal bli en koselig jul!
 
Har tenkt en del på det ja ;-) har termin mellom 9-13.. skal på oul i morgo..men trur 13. stemmer mesy.. går eg overtid som sist blir det midt i jula..
OM eg e på sykehuset..så trur eg mine foreldre kjem ned på sukehus med jenta vår som da er 2år 1mnd. Ho skal være hos de om vi er på sykehuset... mannen bil gjerne være hos meg så eg ikke er alene. Jenta elsker å være hos bestemor og bestefar og ja ho sover jo kl 19, så dagen blir jo ellers vanlig for hennes del..så trur ike ho skjønner så mye ;-)
Har tom hekla og sydd julekjole til henne nå, blir litt trist om eg ikke får sett den på :-( men ja dette er en av mange julaften da ;-)
Tvi tvi for at eg får nærmer termin ;-)

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app
 
Har termin 17 des. Og tviler på at jeg får gå på overtid . Så håper jo på å være ferdig til julaften. Vi blir enten hjemme eller så reiser vi opp til svigermor og de. Ikke avgjort ennå :)


Desember 2014 spire - etter 6 års prøving!
 
Dette føler jeg blir ett dilemma :( Har termin 25 foreløpig. Men om h*n velger å komme før tiden, så blir det berre stress. Moren min skal jobbe på julaften, hun jobber i ambulanse, så hun jobber noen dager i strekk. Så der kan vi ikke være. Så da må vi være hos svigermor. Og det går 30min å kjøre fra der vi bor til sdvigermor og di. Men så kommer dilemmaet mitt, hos svigermor skal huset være STAPPA med folk, så vet ikke helt om det er så smart med en nyfødt, litt usikker på om jeg orker alt mas og stress med så mange rundt oss med en nyfødt da. Og viss jeg ikke har født når julaften er komt, så er jeg veldig skeptisk til å reise til svigermor, siden sykehuset ligger 4min fra her vi bor. Vet heller ikke hva jeg orker når jeg er komt så langt liksom . Huff, hva mener dere? Samboer vil neppe feire jul her alene med eller uten baby uansett .. Tror ikke han tenker noe på hva jeg kommer til å orke da, og ikke. Og i tillegg så tviler jeg på at jeg orker å sove hos svigermor om jeg enda ikke har født, for sengen der ute er ikke god å sove i, og veldig liten.
Råd/tips noen ??
 
Jeg håperhåper vi får kjøpt leiligheten vi ønsker oss før den tid, samle familie fra nord og sør i jula, og bare vente og se <3. Foreløpig termin er 27 desember, så mye kan skje denne julen. Er julebarn selv, så jeg elsker tanken :)
 
Her er det termin ca 17. , men det vil vise seg på oul på fredag om den blir flytta.
Her har vi feira julaften for oss selv etter at vi fikk vår første for snart 3 år siden, og jeg stortrives med det. Føler det ville blitt mye stress om vi skulle feire annenhver jul til mine og hans foreldre, så vi ble enige om å skape vår egen julaften da vi ble foreldre. Nå når nr 2 kommer omkring jul, kjenner jeg at det er gull verdt å være hjemme - enten jeg da er på overtid eller lillegullet har kommet. Håper bare at vi ikke blir på sykehuset på julaften, aller mest for lillejenta vår sin del. Om så er så får vi utsette julaften. Håper aller mest at knøttet kommer innen 20. og at vi er kommet hjem fra sykehuset til julaften. Jordmor sa forøvrig idag at det er sannsynlig at jeg får flyttet termin på oul forbi julaften og siden jeg gikk over tida sist kan det godt bli januar før knøttet vil ut. Nå ønsker jeg i utgangspunktet ikke å gå over, men for knøttet sin del kan det være kjekt å bli født 1 januar isteden for midt i jula eller på selve julaften. Og så må jeg prøve å knipe igjen 1. Juledag, for da har svigermor bursdag :p Hun har faktisk antydet at hun håpet at ikke babyen kom da.
Uansett, det blir som det blir. Det viktigste er at fødselen går bra og at knøttet er frisk. Blir ingen låvnader om besøk eller farting, for tida før og etter fødsel er det best med ro og å ha muligheten til å ta ting som de kommer. Tror nok venner og familie forstår det. Blir uansett spennende. Skal ta julestria litt lett i år, selv om jeg er svært julete. Men får nøye meg med et rent hus og juletre og bittelitt pynt...alt etter hva jeg orker.

Sent from my GT-I9305 using BV Forum mobile app
 
Dette føler jeg blir ett dilemma :( Har termin 25 foreløpig. Men om h*n velger å komme før tiden, så blir det berre stress. Moren min skal jobbe på julaften, hun jobber i ambulanse, så hun jobber noen dager i strekk. Så der kan vi ikke være. Så da må vi være hos svigermor. Og det går 30min å kjøre fra der vi bor til sdvigermor og di. Men så kommer dilemmaet mitt, hos svigermor skal huset være STAPPA med folk, så vet ikke helt om det er så smart med en nyfødt, litt usikker på om jeg orker alt mas og stress med så mange rundt oss med en nyfødt da. Og viss jeg ikke har født når julaften er komt, så er jeg veldig skeptisk til å reise til svigermor, siden sykehuset ligger 4min fra her vi bor. Vet heller ikke hva jeg orker når jeg er komt så langt liksom . Huff, hva mener dere? Samboer vil neppe feire jul her alene med eller uten baby uansett .. Tror ikke han tenker noe på hva jeg kommer til å orke da, og ikke. Og i tillegg så tviler jeg på at jeg orker å sove hos svigermor om jeg enda ikke har født, for sengen der ute er ikke god å sove i, og veldig liten.
Råd/tips noen ??

Hmmm, jeg personlig ville absolutt bedd om ei mest mulig rolig tid før og etter fødsel og da er nok hjemme best. Hvis du har et svært godt forhold til svigers er det kanskje gjennomførbart, for det er viktig å ha ro og grenser rundt mor og barn i tida etter fødselen. Amminga skal etableres og en er sliten og sårbar etter fødsel og det er mye å venne seg til. Tror det kan være greit å snakke med din samboer og be han vurdere andre muligheter sammen med deg, noe som vil fungere for begge parter. Det kan være lurt å snakke en del om forventninger til tida før og etter fødsel og være åpen om hvilke behov en har og sannsynligvis vil få. :)
Vår første ble født i november og juleselskap til svigers med fullt hus ble et mareritt, og da hadde det gått noen uker siden fødsel. Fikk meg et sjokk for alle skulle holde og dikke og dulle og overøse oss med velmenende råd. Fikk knapt "lånt" barnet mitt til amming. Nå er det jo forskjell på familier, så det trenger ikke bli for mye for deg. Min svigerfamilie er nok av den overoveroverivrige sorten som tar helt over, men mange er slett ikke sånn. Tror du får kjenne på hva som er rett for deg, og som høygravid eller nybakt mor syns jeg du absolutt skal ha ei god seng å såve i - ikke ei lita og vond seng ;-)

Sent from my GT-I9305 using BV Forum mobile app
 
Jeg har termin 3 Desember så håper jeg er ferdig før julaften. Jeg har gått overtiden med begge mine, så gjør nok det denne gangen også.
Men planen er at vi skal feire julaften hos mine foreldre og nyttårsaften hos svigermor. Mine foreldre bor 8 timer unna her, så får se når jeg føder. Men har også tenkt keisersnitt pga at jeg hadde litt dramatisk fødsel med nr 2.
 
Foreløpig termin er 23. desember, så hvordan julaften for oss blir er veldig usikkert. Jeg håper vi får feiret julaften hos mine foreldre, men vet ikke om jeg tørr å være såpass langt unna sykehuset da med tanke på at det er vinter og dårlige veier. Har tenkt til å ta det opp med legen på neste svangerskapskontroll :)

Sent from my GT-I9305 using BV Forum mobile app
 
Det blir forferdelig spennende å se. Menstermin sier 12-13 og privat ul i går sa 17. Med eksamen 2., 4., 13. og 17. og et ønske om å kunne dra hjem til jul (er studenter i Trondheim og vil helst ikke feire der) kan jo alt skje.
Det spørs nok på når den gutten vår finner det for godt til å ville ut. Kan jo risikere å føde på julaften til og med. :p
Og hvordan det går med eksamener blir jo interessant. Nei får nok bare vente og se og ha flere planer for forskjellig utfall :)
 
Termin 20.desember. Vi skal uansett være hjemme alene på julaften i år for første gang. Mannen er flink med mat, så bekymrer meg ikke for julemiddagen. Men håper bare å bli ferdig med fødselen slik at jeg kan være hjemme på julaften!! Ellers kommer jeg til å spørra mamma om julevaskehjelp, og kommer til å pynte og gjøre huset klart i god tid før termin. Gleder meg :))

Sent from my Nexus 5 using BV Forum mobile app
 
om jeg får akuratt på termin er det ikke sikkert vi er hjemme til julaften heller.. tar det som det kommer:)

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app
 
Her blir det feiring av jul. Hun kommer uansett før jul overtid eller ikke og overtid reknet jeg ikke med, da blir jeg overrasket.

Sent from my GT-N7000 using BV Forum mobile app
 
Dette føler jeg blir ett dilemma :( Har termin 25 foreløpig. Men om h*n velger å komme før tiden, så blir det berre stress. Moren min skal jobbe på julaften, hun jobber i ambulanse, så hun jobber noen dager i strekk. Så der kan vi ikke være. Så da må vi være hos svigermor. Og det går 30min å kjøre fra der vi bor til sdvigermor og di. Men så kommer dilemmaet mitt, hos svigermor skal huset være STAPPA med folk, så vet ikke helt om det er så smart med en nyfødt, litt usikker på om jeg orker alt mas og stress med så mange rundt oss med en nyfødt da. Og viss jeg ikke har født når julaften er komt, så er jeg veldig skeptisk til å reise til svigermor, siden sykehuset ligger 4min fra her vi bor. Vet heller ikke hva jeg orker når jeg er komt så langt liksom . Huff, hva mener dere? Samboer vil neppe feire jul her alene med eller uten baby uansett .. Tror ikke han tenker noe på hva jeg kommer til å orke da, og ikke. Og i tillegg så tviler jeg på at jeg orker å sove hos svigermor om jeg enda ikke har født, for sengen der ute er ikke god å sove i, og veldig liten.
Råd/tips noen ??

Oj ble sliten av å lese dette.. mener da tanken som høygravid eller som nettopp nybakt mor! Eg ville slappa av! Kanskje du e på sjukehuset for den del ;-)
Her var jo planen at me skal til svigers.. de bor 10 min unna sykehuset.. vi 50.. men eg orker ikke tanken på å Være vekk..tenker: ukjent seng.. liten baby..amming. . Lite søvn.. eg vil være hjemme i mitt hus hvor vi kan gjøre som vi selv vil.. der føler eg meg ikke "hjemme".
termin flytta til 13. og blir det som sist det rett i juletida.. vi blir hjemme uansett nå ;-) mannen avlyste allerede nå planer med forelda sine
I da tilfelle så måtte de ha komt til oss.. men dumt å avtale noe nå da eg ikke aner om eg e på sykehus eller hjemme (født/ufødt da ovetid er 25.) Så ja blir her hjemme og feier med mine foreldre som kommer ned til oss hit.. sier ned til oss fordi de bor 50m unna :p hehe er vi på sykehuset skal jenta på to år være der ;-)

Tenk for all del på deg selv! Å være sliten tjener ingen på..verken før fødsel eller etter..du trenger energien :) snakk med sambo.. det er snakk om EI jul som blir annerledes ;-) det er maaaaange dere kan være med familie. .men nå ville eg prioritert dere og mage/baby-alene tid


Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app
 
Før jeg ble gravid var planen å feire jul hjemme i år: å endelig starte vår egen juletradisjon. Hadde jeg født i november skulle jeg nok holdt meg til den planen også, men med termin 23. desember fant jeg ut at jeg nok ikke vil ha lyst til å tilbringe mer tid enn absolutt nødvendig på kjøkkenet - om jeg går på overtid eller ei. Så det blir ei siste jul hos svigers, enten høygravid eller med nyfødt nurk. Unntaket er obligatorisk sykehusopphold - blir ungen født lillejulaften og formen er fin drar vi hjem. Er alt for glad juletradisjonene til å feire på sykehus :p
 
Oj ble sliten av å lese dette.. mener da tanken som høygravid eller som nettopp nybakt mor! Eg ville slappa av! Kanskje du e på sjukehuset for den del ;-)
Her var jo planen at me skal til svigers.. de bor 10 min unna sykehuset.. vi 50.. men eg orker ikke tanken på å Være vekk..tenker: ukjent seng.. liten baby..amming. . Lite søvn.. eg vil være hjemme i mitt hus hvor vi kan gjøre som vi selv vil.. der føler eg meg ikke "hjemme".
termin flytta til 13. og blir det som sist det rett i juletida.. vi blir hjemme uansett nå ;-) mannen avlyste allerede nå planer med forelda sine
I da tilfelle så måtte de ha komt til oss.. men dumt å avtale noe nå da eg ikke aner om eg e på sykehus eller hjemme (født/ufødt da ovetid er 25.) Så ja blir her hjemme og feier med mine foreldre som kommer ned til oss hit.. sier ned til oss fordi de bor 50m unna :p hehe er vi på sykehuset skal jenta på to år være der ;-)

Tenk for all del på deg selv! Å være sliten tjener ingen på..verken før fødsel eller etter..du trenger energien :) snakk med sambo.. det er snakk om EI jul som blir annerledes ;-) det er maaaaange dere kan være med familie. .men nå ville eg prioritert dere og mage/baby-alene tid


Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app
Huff ja :p Må bare slappe av å ikke tenke på det enda. Tar det som det kommer. :)
Ja jeg tenker AKKURAT det samme som deg. Vil være hjemme selv om jeg føler meg hjemme hos svigers også men . Borte bra, men hjemme best uansett. Og hvert fall i disse tider når det nærmer seg fødsel eller nettopp vært i fødsel.
Hehe ja eg skjønner deg godt, like greit å ikke ha noen planer rundt de tidene, så slipper man at noen skal bli sur for at dere avlyser planene når tiden er der. Feir hjemme dere, med mindre dere er på sykehus da :)
Ja jeg tenker på meg selv i de tidene der. Folk får bare si hva de vil. Har snakka med samboer, men han sa vi heller kunne reise hjem på kvelden om det ble for mye for meg. Så da håper jeg det går fint. Men kan være han tenker litt annerledes når tiden er der å han ser litt situasjonen, at vi kanskje blir hjemme. Men tviler, for han sa at å sitte her alene vi to på julaftan blir ganske ensomt. Og jeg er enig,
Liker at vi er en del folk på julaften, men kanskje ikke når jeg nettopp har født eller skal til å føde. Men må nesten se formen an, å ikke ta bekymringene på forskudd. Men samboer har sagt at han får bare gi beskjed til alle der at vi orker ikke sånn masse bråk, og viss vi har født så får det være litt rolig. Og ikke masse dulling, og kosing hele tiden med baby. Blir bare slitsomt
 
Huff ja :p Må bare slappe av å ikke tenke på det enda. Tar det som det kommer. :)
Ja jeg tenker AKKURAT det samme som deg. Vil være hjemme selv om jeg føler meg hjemme hos svigers også men . Borte bra, men hjemme best uansett. Og hvert fall i disse tider når det nærmer seg fødsel eller nettopp vært i fødsel.
Hehe ja eg skjønner deg godt, like greit å ikke ha noen planer rundt de tidene, så slipper man at noen skal bli sur for at dere avlyser planene når tiden er der. Feir hjemme dere, med mindre dere er på sykehus da :)
Ja jeg tenker på meg selv i de tidene der. Folk får bare si hva de vil. Har snakka med samboer, men han sa vi heller kunne reise hjem på kvelden om det ble for mye for meg. Så da håper jeg det går fint. Men kan være han tenker litt annerledes når tiden er der å han ser litt situasjonen, at vi kanskje blir hjemme. Men tviler, for han sa at å sitte her alene vi to på julaftan blir ganske ensomt. Og jeg er enig,
Liker at vi er en del folk på julaften, men kanskje ikke når jeg nettopp har født eller skal til å føde. Men må nesten se formen an, å ikke ta bekymringene på forskudd. Men samboer har sagt at han får bare gi beskjed til alle der at vi orker ikke sånn masse bråk, og viss vi har født så får det være litt rolig. Og ikke masse dulling, og kosing hele tiden med baby. Blir bare slitsomt
Høres ut som en plan ;-) trur nok dei fleste respekterer at dere vil ta det rolig med eller uten barn ;-) og skjønner at dere ikke vil være alene det vil ikke vi heller..men vi er ikke mange uansett ;-) men som her hadde eg små rier i to dager før det selve starta :p og da orker man ikke alltid å reise rundt til folk..men som sagt vi aner ikke åssen jula blir.. du kan føde to uker før tida eller to uker etter ;-) så dere må nesten bare ta det som det kjem. E dere på sykehuset e jo saken grei da blir han vel der med deg ;-) så ja vi kan bare ikke planlegge en tid vi ikke vet åssen blir ;-) for selv om man har en termindato kjem den lille når den vil uansett :-D går nok bra skal du se ;-) og som du ser kan det hende samboer ser på ting litt annerledes når tida nærmer seg ;-)

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app
 
Back
Topp