Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Madinka skrev:
litt-anonym skrev:
Skyll for all del ølflasker (selv om de er alkoholfrie) og vinflasker. De elsker disse. Vi gjør det preventivt.Madinka skrev:
Og gå med matsøppel hver dag, helst kast fruktavfall rett ut i søppelkonteineren.
Rådet om øl og Zalo har jeg tro på, men har ikke prøvd det. Det er kun én gang at det uttartet seg hos oss, og da fikk sønnen min 1 krone for hver flue han knertet.
Vi dreper som regel ikke insekter her i huset, men i det tilfelle måtte vi for å kunne puste uten å få småfluer i nesa.. yæk..
De legger ikke egg i potteplanter altså, bare så det er klart. Men de velger å legge egg på frukt og i fruktavfall i søppla, der de små fluelarvene kan spise seg mette når de klekkes ;-)
Det gjør de. så lenge jorda er fuktig...
Vi sleit innmari med de, og gjorde alt... helt til en kompis var innom som jobber i anticimex og han fant ut at den ene planten vi hadde var årsaken.. Da hadde vi gjort alt i flere uker.... var ingen andre steder i huset de hadde mulighet til å legge egg for alt annet var kliniskt rent.. Jeg gjorde ikke annet enn å¨vaske å støvsuge
Og da snakker vi om de samme fluene, og ikke sånne plantefluer?
(De kan også være en pest og en plage).
Nå fant jeg ut at de kan legge egg på steder med bakterier eller andre mikroorganismer hvis kilde til gjærsopp ikke finnes. Så da kan de jo legge egg i jordMadinka skrev:![]()
Vi har noen få fluer igjen her.. håper det ikke blir flere nå.
(Er så lei av å ikke kunne klare å få lagt inn bilder fra nettet!).
Goes banana ;-p
Et annet tips:LilleNasse skrev:
Eplecidereddik i et glass på kjøkkenbenken!