Hvordan blir jeg kvitt de j**** bananfluene?

Eddik og zalo oppi et liteglass på benken.

Her kan jeg ikke ha noe frukt,flasker,kartoner sående fremme.så hiver jeg klor i vasken for å renske opp i rørene hvor de legger egg.emoticon

et glass med litt vin i bunnen, og en dråpe zalo gjør susen.

Madinka skrev:

litt-anonym skrev:

Madinka skrev:
Skyll for all del ølflasker (selv om de er alkoholfrie) og vinflasker. De elsker disse. Vi gjør det preventivt.
Og gå med matsøppel hver dag, helst kast fruktavfall rett ut i søppelkonteineren.

Rådet om øl og Zalo har jeg tro på, men har ikke prøvd det. Det er kun én gang at det uttartet seg hos oss, og da fikk sønnen min 1 krone for hver flue han knertet.
Vi dreper som regel ikke insekter her i huset, men i det tilfelle måtte vi for å kunne puste uten å få småfluer i nesa.. yæk..

De legger ikke egg i potteplanter altså, bare så det er klart. Men de velger å legge egg på frukt og i fruktavfall i søppla, der de små fluelarvene kan spise seg mette når de klekkes ;-)

Det gjør de. så lenge jorda er fuktig...
Vi sleit innmari med de, og gjorde alt... helt til en kompis var innom som jobber i anticimex og han fant ut at den ene planten vi hadde var årsaken.. Da hadde vi gjort alt i flere uker.... var ingen andre steder i huset de hadde mulighet til å legge egg for alt annet var kliniskt rent.. Jeg gjorde ikke annet enn å¨vaske å støvsuge

Og da snakker vi om de samme fluene, og ikke sånne plantefluer?
(De kan også være en pest og en plage).

Jepp for de kom med potetene i fra butikken... Så gjorde jeg alt jeg skulle, men var forsatt noen igjen... ble liksom ikke kvitt de siste, så var det planten de satt i.. Men var nok ikke der de hadde "rede" først, men når jeg fratok de muligheten med andre steder har de nok flyttet seg dit....

Madinka skrev:
Nå fant jeg ut at de kan legge egg på steder med bakterier eller andre mikroorganismer hvis kilde til gjærsopp ikke finnes. Så da kan de jo legge egg i jord emoticon

Vi har noen få fluer igjen her.. håper det ikke blir flere nå.

(Er så lei av å ikke kunne klare å få lagt inn bilder fra nettet! emoticon ).

Goes banana ;-p

de er så ekle.... Men som sagt før, du blir ikke kvitt de før de ikke har noe steder igjen å legge egg, og ei flue legger ca 100 i døgnet.....

men om de minsker kan det jo bare være det er eggene som klekkes, og at ikke de har noe sted å legge flere.. lykke til....

LilleNasse skrev:
Et annet tips:

Eplecidereddik i et glass på kjøkkenbenken!

det funker kjempebra, bruker alltid det :-)

Back
Topp