Hvordan blir det

*Huldra*

Forumet er livet
Desemberskattene 2014
Med barselopphold på sykehuset? Tenker spesielt på dere med barn fra før :)

Jeg tenker at jeg er på barselhotellet aleine i de to/tre dagene, hvis det er ukedager. Så kan far komme når ungene er levert på skole/bhg, og bringe de bort etterpå før de drar hjem for kvelden. Hvis det er helg tror jeg bare jeg drar hjem så fort jeg får lov. Men jeg vet ikke helt, bestemmer meg nok der og da :) planen er vertfall at far sover hjemme med guttene :)

Her har jeg kranglet meg til å få bli på barsel til melka har kommet i gang så jeg slipper å oppleve det jeg gjorde sist og endte på nyfødtintensiven med dehydrert baby som hadde gått ned mer enn 400 gram :(
Melka kom ikke før på dag 6 med heftig pumping. :/
Men om jeg overlever der så lenge :p
Vi snakket med jentungen om det i går om at jeg kom til å være borte noen dager og at hun og pappa skal være her alene og besøke meg og lillesøster hver ettermiddag :)
Hun var fornøyd så lenge hun fikk være med å hente lillesøster hjem :D

Jeg er usikker, siden jeg har termin på julaften så kan det hende at hotellet ikke har åpent hvis lille kommer til termin. Nå har jeg en følelse på at jeg kommer til å gå allefall en uke på overtid :) I såfall ønsker jeg meg noen dager opphold på barselhotellet med meg, lille og samboeren min. Drømmen er at vi kan være litt i vår egen boble der og ta i mot besøk, i stedet for å være hjemme og stresse med størsteguttene hans (de er svært aktive og tidvis veldig krevende). Tror imidlertid at han er lite gira på å ligge der i det hele tatt :b

Jeg ønsker i allefall ro rundt meg selv de første dagene, så håper besteforeldre/mor til største kan stille opp litt for oss :-)

Jeg skal hjem så fort som mulig om alt går bra :D
Jeg har reist hjem dagen etter fødsel med de tre første, og håper på det samme denne gangen. Reiser gjerne hjem samme dag, om han kommer tidlig på dagen :P

Håper å kunne reise så fort som overhode mulig!:p så lenge alt er bra med baby og meg og amming går bra så vil ikke jeg være der:p

Her ønsker jeg barsel hotell så jeg kan få være alene. Da jeg var førstegangs å ble lagt på 4 mans rom holdt ungene hverandre våkne.
Mye mer rolig på barsel. Blir jo mindre hjelp da, men man kan jo alltids gå til jordmødrene å snakke med dem når det er noe.

Håper jeg får være der til jeg føler meg klar til å reise iallefall. Siden det er førstemann så er det nok litt skummelt å skulle reise hjem alene. Så håper de har tid til å gi oss de rådene og den hjelpen vi føler vi trenger.

Har ikke fastsatt planen, akkurat, blir nok å se an både min egen form og hva storebror har lyst til. Samt tidspunktet, så klart - orker ikke være på barsel lenger enn jeg absolutt må om babyen skulle komme til termin eller senere (har termin 23. desember). Tror jeg vil være alene med baby den første natten, så da blir enten storebror å ligge hjemme med pappaen eller hos bestemora. Så tar vi resten som det kommer.

Tar det som det kommer. I utgangspunktet blir jeg nok der de to dagene man "skal"/kan. Men får se. De andre barna har pappaen helt kontroll på så de trenger jeg ikke tenke på.

Tror jeg har lyst til å være der litt, bare meg, sambo og baby. Er førstegangs så vil gjerne få hjelp med amming og slikt så ikke vi gjør noe feil. Sikkert deilig med litt ro også tenker jeg. :)

Tør ikke planlegge noe som helst ettersom det ble som det ble sist gang.
Jeg håper jeg kommer på hotellet og slipper barsel, men sånt vet man ikke på forhånd. Da vil jeg dra hjem på dag 2. Spesielt om det er rett før julaften.

Kommer ann på når jeg føder. Vil være hjemme på juleaften ;) Ultralydtermin er 22.desember, menstermin 9/10. desember, så ikke godt å vite når hu kommer. Men regner med at gubben og guttungen kommer på besøk, men at jeg og vesla sover aleine på barsel. Får gutta litt kvalitetstid sammen og oss jentene litt kvalitetstid sammen :)

Hvis alt går bra, håper jeg å reise hjem samme dag eller dagen etter. Også håper jeg å føde på dagtid, så vi slipper barnevakt om natta...det hadde vært deilig. De to små på 2 og 3 trenger nok pappaen sin mer enn babyen gjør, og håper også å få reise hjem til dem så fort jeg kan. Får heller reise inn igjen på sykehuset og ta hørselstest og føllings-prøve. Gjorde det sist:-)

Jeg også tenker mye på han dom blir igjen her, og at hvis det skjer i uken så har han bhg og dagene går, mens er det helg er det mer "synlig" at jeg er borte. På den andre siden så vil jeg også være helt sikker på at amming er i orden før jeg drar hjem. vi forrige gang ventet jeg nesten to dager bare for å få svar på blodtypen hans, siden jeg er negativ, men vet ikke om det er noe som tar så lang tid eller om det var fordi det var ferieavvikling og alt forrige gang....

Er førstegangs og har egentlig ikke tenkt så mye på det. Tar det som det kommer og blir der så lenge som de mener det er nødvendig :) samboeren skal selvfølgelig også være der.

Tar det litt som det kommer ;) Men tenker i utgangspunktet at jeg vil være på barsel/hotellet de dagene som man "får lov" Men om mannen skal bo der eller hjemme med storesøster er jeg ikke helt sikker på. Kommer litt an på om det er helg eller midt i uka.

Jeg er usikker på hva som er mulig i Bergen, hvor jeg skal føde. Men ønsker familierom ihvertfall første natta, slik at mannen min kan sove med oss. Er sjeldent man får familierommet mer enn en natt, og jeg vil da isåfall hjem så snart jeg får lov, slik at jeg slipper å føle meg helt alene. Men, alt kan forandre seg :) er førstegangs så har ikke egentlig noen ide om hvordan virkeligheten blir.

Sent from my GT-S5830i using BV Forum mobile app

Det er ikke barselhotell på riksen, men sambo kommer til å være der litt på dagtid med oss. Jeg håper derimot på å kunne reise hjem så fort som mulig.
Min mamma passer storebror hjemme hos oss så lenge det trengs.

Det kommer litt ann på hvor nærme julaften det blir :) Så jeg vil nok hjem fortest mulig!!:)

Sent from my C6903 using BV Forum mobile app

Med barselopphold på sykehuset? Tenker spesielt på dere med barn fra før :)

Jeg tenker at jeg er på barselhotellet aleine i de to/tre dagene, hvis det er ukedager. Så kan far komme når ungene er levert på skole/bhg, og bringe de bort etterpå før de drar hjem for kvelden. Hvis det er helg tror jeg bare jeg drar hjem så fort jeg får lov. Men jeg vet ikke helt, bestemmer meg nok der og da :) planen er vertfall at far sover hjemme med guttene :)

Tenker likt som deg :)

Back
Topp