Hvordan bli vant til å bruke briller da?

• Trådstarter Trådstarter søteste
  • Opprettet Opprettet
Nå har jeg bare veldig svake lesebriller (er det bare meg, eller høres man gammel ut når man bruker "lesebriller"? :p), har hatt dem i 3år, men er ikke vant til dem. Klarer ikke bruke de lenge av gangen. Tror nok det kommer mye an på innfatningen, og at de er lette og ikke for "markerte". Sikkert lettest å begynne med lette briller som ikke har en gigantisk innfatning som du hele tiden ser.

Du sier jo selv at du bestod synstesten med et lite skrik, og at du burde bruke briller siden du ikke ser skilt og fartsdumper før du treffer dem (dine egne ord) - så hvorfor i alle dager kjører du uten? Ta på deg brillene og venn deg til dem, eller la være å kjøre bil, er mitt innstendige råd. Du får ikke et helhetlig inntrykk av trafikkbildet når du må konsentrere deg voldsomt om å tolke det du ser - så dette høres ikke mye trygt ut.

Eneste tipset jeg har er som de andre sier, bruke brillene, tilslutt vender man seg til det.. 

Ellers fins det jo linser for skjeve hornhinner

http://www.brilleland.no/Kontaktlinser/Linser-for-skjeve-hornhinner/

Så går jo eventuelt an å høre med en optiker om det fins for deg ? Som du sa at linsene bare sklir rundt på øyet, betyr jo at akkurat de linsene passer ikke til dine øyne.. Vet at jeg selv har skjeve hornhinner, men om de linsene jeg har nå skal rette det opp aner jeg ikke, men jeg ser da :)

Men, kan jo være du kan finne andre briller du trives bedre med og. Ta deg en tur til optikern etter endt graviditet og hør, og eventuelt kanskje finne nye briller :)

De kan også ta laseroperasjon for skjeve hornhinner:

http://www.fokusoyeklinikk.no/laser/hva-er-laserkirurgi.php

Men igjen, står jo ikke om det går for deg..

Jeg har også veldig dårlig syn og skeive hornhinner. Fått meg linser som korrigerer hornhinnene. Så det går helt fint. Og jeg har fakisk ikke insett før jeg begynte med linser nå hvor dårlig jeg faktisk har sett. Var ikke klar over det... Har brukt briller som jeg fikk for lenge siden som har hatt helt feil styrke de siste årene. Og etter at jeg fikk på meg linsene så åpnet en ny verden seg! Til og med fargene ser annerledes ut! Ta deg en tur til optiker og si at du vil prøve linser. Det finnes utrolig mange forskjellige så ikke sikkert at du treffer den perfekte på første forsøk!! :o)

Jeg har linser, de ligger i skapet her hjemme. Problemet med linsene er at de korrigerer ikke ikke mer enn minus 1,75 i skjevhet og når du da har over minus 2 så gjør det vondt. Jeg har prøvd alt av linser, er på linse time en gang i året. Innfatningen min er egentlig ganske liten og nett, men helt forferdelig å ha de på seg. Jeg føler meg ikke komfortabel med de.

Back
Topp