Takk! <3 Måtte ta screenshot av dette Men huff- «gjorde vondt noen uker etterpå! :S» Takk for at du deler, herlighet!! Jeg gjør jo selvfølgelig alt så lenge det er til babyens beste, men det høres grusomt ut likevel:S Godt å høre at du i det minste ikke merket at de klippet. ..Et nytt spørsmål dukket likevel samtidig opp- sa de ikke ifra om at de måtte klippe, eller var alt bare så mye og intenst at det ikke var helt mulig å oppfatte?:S Er liksom litt redd for at selv om jeg skulle dele tanker og bekymringer med jordmor før fødselen, så får det ikke noe å si for fødselen uansett. Vil ikke fremstå som engstelig heller, for er egentlig ganske behersket og rasjonell som person, men i en sånn situasjon hvor man er på sitt aller mest sårbare, vil jeg si, så er det jo ekstra viktig med informasjon undervegs (i allefall for meg), og er bare så livredd for klipp
Altså heldigvis varierende grad av vondt da, var best å ligge eller halvsitte og ikke gå for mye den første uka etter fødsel, men jeg var på lange trilleturer 4 uker etterpå. Så sånn sett rask tilhelning
Jeg hadde holdt på i 18 timer inne på fødsestua og var lettere hysterisk, så jeg tror et klipp var det siste jeg trengte å høre om normalt informerer de fødekvinnen om alt som skal skje og du kan skrive at dette er spesielt viktig for deg i fødebrevet, så er de ekstra oppmerksomme på det! Jeg har vurdert at de tok rett beslutning i ikke å si at de klippet, for det hadde gjort opplevelsen mer traumatisk for min del. Å vite om klippet. Og ved vakuumforløsning skal det gå ganske raskt, for det vurderes når babyen ikke har det helt topp. Gikk altså bra med gutten min, men han hadde navlesnoren tre ganger rundt halsen så å ligge i fødselskanalen for lenge var ikke ideellt.