Hvordan ble dere fridd til?

Ancita

Glad i forumet
Siden det var så mye snakk om ringer og romatikk her[:D]
Var det en spesiell dag? Rett ut fra intet? Eller var det planlagt sammen?

Tror det var litt ut av det intet. Mann min og jeg var på vei for å hente far hams så mitt på mjøsbroa så spurte han om jeg ville gifte meg med ham på nyttårsaften det var da 3mnd til nyttårsaften.

mannen kom hjem fra noe befal greier på andre siden av landet.. spurte meg med ring og på et kne i kjelleren hos mamma og de med engang vi møttes..

En liten stund etter det var slutt kom han og sa "også jeg som hadde kjøpt forlovelsesringer til oss"[8|]
OMG[X(]

Jeg er sånn som får helt noia av skjeve bilder så jeg går og retter på dem både hjemme og hos andre [X(]... KLARER bare ikke sitte å se på skjeve bilder.. Dette har min mann merket seg og har gjentatte ganger vært "morsom" og snudd på bilder eller dyttet på dem slik at de henger skjevt... Vi reiste på ferie til Kreta i 2009 og han hadde da med en hemmelig gave til meg.. En kveld vi var ute alene fikk jeg gaven - et lite vater med inngravert (han hadde gravert selv): ELsker deg! Vil du gifte deg med meg? [:D]Svaret var selvsagt ja og vi ble gift i mai 2010!!! Vateret ble stolt stilt ut under bryllupet og hans tanke var at nå kan jeg alltid enkelt sjekke at alle bildene henger rett... [;)]

Han fridde enkelt og romantisk (ned på kne og med masse nydelig ord) på Valentine's i fjor, så vi gifter oss til sommeren

ÅÅÅÅÅÅåååååååå... så mange søte øyblikk da [:)][:)]

jeg venter enda jeg, men holder ikke pusten for å si det sånn.. hehe

Men min behandler sa til typen: Tviler ikke på at du er en flink pappa, men en god pappa gifter seg med mammaen til barna...
Lo så jeg nesten fallt av stolen... men han har på en måte rett da[:)] Om foreldrene er sammen osv[:)]

ble ikke fridd til men jeg fridde til han[:D] på dåpsdagen til lillemann[:D] planen var egentlig at jeg skulle gjøre det under selskapet men jeg KLARTE det bare ikke[8D] så kl 23.15 den kvelden så skulle han til å gå å legge seg og jeg spurte om han kunne komme bort til meg der jeg satt. jeg klemte i rundt han, så på han og åpnet hånda mi og spurte om han hadde lyst til å gå med den[:D] jeg fikk da et JA[:D] ikke så veldig romantisk men[8D]

Dumme meg er jo så snokete [:'(]
Eg hadde oppdaget en pose som låg rett under senga , og selvfølgelig måtte eg kikke oppi!
Der låg det noen søte hjertebamser så gravde eg mer ned i posen og fant 1 ringeske, lukket opp og der låg det forlovelseringer [:o]
Eg var sjokkert

Me hadde planlagt å feire valentines dagen den 29 januar siden han reiste ut i nordsjøen før valentine var!
Eg hadde ingen anelse om at han skulle fri før eg såg ringene!

Men vi gjekk tur på sandstrendene der vi bor, så tok han meg med opp til en odde der!
Sto lenge å holdt rundt meg, og eg tenkte bare han frir nok neppe her!

Men etter å ha holdt rundt meg i over 10 min så gjekk han ned på sine knær og fridde!
Var en kald vinterskveld, bølgene slo forsiktig mot stranda og det var litt belyst opp av lysene ved fotballbanene[:D]
Perfekt frieri i mine øyne [:D]
Men eg måtte avsløre at eg hadde sitt ringene noen dager etter frieriet for eg hadde så dårlig skyldfølelse [8D]

Han lo av meg då [8D]

Han fridde 29 januar 2008, me planla bryllup til juli2009, men eg ble gravid og hadde termin juli2009, så planla me nytt bryllup til sommeren 2010, men selvfølgelig ble eg gravid igjen [8D]
Men etter at me avlyste 2 bryllup så satt vi på en restaurant i sept2010 og eg sa rett ut: Skal me bare gifte oss nå ? [:D]
Så 5 uker etterpå giftet vi oss , eg var vell 31 uker på vei då og sjokkerte alle med å gifte oss i skjul [:D]
2 måneder etterpå ca kom lillebror [:D]

Det var nyttårsaften og jeg var litt småsur.

For jeg ville ut å feste, mens mannen min hadde fått låne huset til moren sin,
siden hun skulle bort skulle vi være der vi to, helt alene...
Var litt skuffa, men valgte å gjøre det beste ut av det.
(vi bodde i en trang og ukoselig leilighet, derfor han hadde lånt huset).

Han lå på sofaen mesteparten av formiddagen fordi han ikke var i form,
så da slo jeg meg til ro med at det ville bli bra å være der.
Så han kunne bli bedre[:)]

Så spurte jeg; skal vi lage noe mat snart?

Ja bare finn frem sakene du så kommer jeg straks sier han.
Mens jeg holder på med å finne matvarene roper han fra stua at jeg må komme.

Da står han der med en bukett nydelige langstilkede mørke røde roser.

Jeg skjønner ikke hva han driver med og sier;
Åh så koselig, har du kjøpr blomster!

Ja, men før du kan få dem må jeg fortelle deg noe.

Først får du 1 rose, det symboliserer at jeg er glad i deg.
Så får du to til så du har 3, for det symboliserer at jeg elsker deg.
Så får du fire til, så du har 7, for det symboliserer dagen vi møttes (7 mai.)

Så får du tre til slik at du har 10 for jeg har et spørsmål til deg:
(nå skjelver han på hendene og i stemmen)
Går ned på ett kne og sier:
Laila, jeg elsker deg. Livet mitt begynte da jeg traff deg.
Vil du gifte deg med meg?

Og selvfølgelig sa jeg ja[:D]

(og han ble tilgitt for at det bare skulle være oss to på nyttårsaften, hehe)

Det var Valentines Day i 2007.

Først fikk jeg en gave med et sengesett med hjerter på og et mykt laken til. Så dro vi på restaurant og spiste en skikkelig god middag. Så dro vi på stranden og gikk en tur. Der gikk han ned på kne og fridde

Planlagt sammen, etter mye mas fra meg, hehe.
Ikke mye romantikk her i gården altså, men sluttresultatet ble jo det samme da, vi ble gift [8D]

Hadde kosekveld med god mat og levende lys. Utav intet satt han seg ned på knær med ringen og fridde til meg... Han og min presteveninne har lenge mast om når brylluppet skal stå, jeg vil vente i vertfall til minstemann er 2 år og jeg er - 20 kg fra nå (-12 til nå [:)])

(han hadde tenkt å gå på cenen under revyen her på plassen å fri forran hele bebyggelsen, men heldigvis ble den planen forkasta)

Ikke mye romantikk her gitt [8D]

Var på pub til pub tur i Oslo med et vennepar, så satt vi å snakket om giftemål etc. Jeg sa han aldri kom til
å tørre å gifte seg, da hadde vi vært samboere i 2 år. Så svarte han "skal vi vedde" og tok meg i hånda.. haha
Dagen etter minnet jeg han på det, så fant han en dato 1 år etter [:D]  (han tok det egentlig ikke seriøst, men jeg
ringte til mamma og fortalte det, da var det ingen vei tilbake..haha)

Han er et skikkelig konkuranse menneske, så han skulle ikke tape veddemålet ihvertfall!! Vi giftet oss i 1999, og
den av oss som vil skilles har tapt, sa han i talen sin!! Grei måte å forbli gift på [:D]

Vi ble enige om det:)

Fant en spesiell dato (da jeg er opptatt av datoer) fant ringene sammen,hva som skulle stå inni og lagde en kjempe romatisk dag utav det hele <3

Kjempe fornøyd med måten det skjedde på[:D]

Selvom min kjære sier i ettertid at han ahr veldig lyst til å fri[8D]

Back
Topp