Hvordan blande mme enklest?

_Lykkeliten_

Elsker forumet
Oktobermirakler 2013
Junilykke2018
❤ Juliskattene 2018 ❤
Har aldri blandet mme før da vi alltid har klart oss med puppen. Men i overmorgen må jeg på en greie på sykehuset som gjør at jeg ikke kan amme fra jeg drar om morgenen og frem til utpå natta (pga medisiner). Så da må pappaen være hjemme alene med gutten på 1,5 uke hele dagen. Har ikke fått pumpet nok, så han må gi erstatning den dagen.

Hvordan blander vi for å få den fortest mulig i riktig temp? Halvt om halvt med kokt vann og avkjølt kokt vann? Eller kokt vann og holde flaska under springen for å kjøle ned etterpå?

Kjøp ferdigblandet, og hiv flaska i et vannbad. Det er nok aller enklest.

Kjøp ferdigblandet, og hiv flaska i et vannbad. Det er nok aller enklest.

De hadde ikke her på butikken. Og siden han må ha så mange måltider før jeg kan amme igjen kjøpte jeg vanlig pulver.

40/60 vamt/kaldt sånn ca :) perfekt temperatur. Eller.. når vi lager mme med 90 ml vann tar vi 40 ml varmt vann og 50 ml kaldt kokt vann :) Har en flaske kaldt kokt vann i kjøleskapet og varmt vann på termos :)

Supert!! Tusen takk [emoji4] skal teste etterpå!

Da jeg hadde flaskebarn, kokte jeg vann for en hel dag og hadde i kjøleskapet. Varmet oppdelt vann i mikroen til det var 2 grader for varmt. Hadde i pulver og ristet. Da ble det perfekt drikketemp..

Da jeg hadde flaskebarn, kokte jeg vann for en hel dag og hadde i kjøleskapet. Varmet oppdelt vann i mikroen til det var 2 grader for varmt. Hadde i pulver og ristet. Da ble det perfekt drikketemp..

Litt Off topic, men... [emoji1] må/bør det kokte vannet stå i kjøleskapet, eller kan det være romtemperert? Har lurt lenge på det.

Vet egentlig ikke.. :hilarious::hilarious:

Haha godt det ikke bare er jeg som ikke vet [emoji12]
Er så mange som sier de har det i kjøleskapet, så jeg har jo gjort det, utenom når vi er på tur da. Men så tar det så mye plass, så det kunne vært praktisk å ha det på benken heller [emoji6]

Haha godt det ikke bare er jeg som ikke vet [emoji12]
Er så mange som sier de har det i kjøleskapet, så jeg har jo gjort det, utenom når vi er på tur da. Men så tar det så mye plass, så det kunne vært praktisk å ha det på benken heller [emoji6]
Vi har kaldt kokt vann romstemperert :) kan stå i romstem i 24 timer :)

Vi har kaldt kokt vann romstemperert :) kan stå i romstem i 24 timer :)

Så bra! Takk for svar! [emoji2]
Har dere andre forresten de geniale doseringsboksene til Avent? De har 3 separate rom man kan måle opp mme-pulveret oppi. Veldig greit å slippe måle opp på tur. [emoji4]
IMG_8683.JPG

Så bra! Takk for svar! [emoji2]
Har dere andre forresten de geniale doseringsboksene til Avent? De har 3 separate rom man kan måle opp mme-pulveret oppi. Veldig greit å slippe måle opp på tur. [emoji4]
Vis vedlegget 266555

De der er uunnværlige! De, en termos med varmt vann, og ei flaske med avkjølt vann. Hjemme har vi babybrezza som er en slags kaffemaskin, bare for melk. Kokt, avkjølt vann på tanken og pulver i beholderen, sett ei flaske under, velg mengde og trykk på knappen. Og vips er melka klar! Genialt!

De der er uunnværlige! De, en termos med varmt vann, og ei flaske med avkjølt vann. Hjemme har vi babybrezza som er en slags kaffemaskin, bare for melk. Kokt, avkjølt vann på tanken og pulver i beholderen, sett ei flaske under, velg mengde og trykk på knappen. Og vips er melka klar! Genialt!

Jeg har også termos med med kokt vann. Men jeg måler opp kokt vann på flaskene før vi drar, som blir avkjølt før neste måltid. Og så blander jeg i kokt vann når det er på tide med mat. Har funnet ut hvor mye kaldt og varmt vann jeg må ha for å få perfekt temperatur [emoji4]

Jeg har også termos med med kokt vann. Men jeg måler opp kokt vann på flaskene før vi drar, som blir avkjølt før neste måltid. Og så blander jeg i kokt vann når det er på tide med mat. Har funnet ut hvor mye kaldt og varmt vann jeg må ha for å få perfekt temperatur [emoji4]

Med litt prøving og feiling finner man heldigvis noe som fungerer :-)

Elsk på babybrezza :D vi også må ha den!!

Den gjør livet så mye enklere! Verdt pengene uten diskusjon. :D den blir med på ferie, for å si det sånn. :hilarious:

Hvor lang tid tar det før melka er klar? Hørtes helt fantastisk ut! [emoji2]

Back
Topp