Hvordan beveger din baby seg?

BK92

Forelsket i forumet
Få høre litt om deres baby og bevegelse der inne :) Har deres baby etablert noe fast mønster/rutine for bevegelse som dere kan følge med på? Får dere noe kontakt ved å stryke magen eller snakke til h*n? Reagerer h*n på matinntak?
 
Selv er jeg 27+4 og det endrer seg hele tiden :) De siste dagene har hun hatt litt rabiate perioder i løpet av dagen, ikke så mye sparking men mange andre rare bevegelser. Tror hun ommøblerer og boksetrener :hilarious: Tror hun reagerer på kos, da blir det rolig der inne en stakket stund. Kan også få et spark hvis noe ligger på/mot magen, så ganske sikker på at hun kjenner slikt fort. Matinntak og stemmer er jeg usikker på, tror det er tilfeldige hendelser foreløpig.
 
Ingen reaksjon på berøring eller mat. Men har 4 faste klokkeslett å forholde meg til iløpet av dagen.
Er i uke 26 nå. Jordmor synes det var tidlig at ungen har så fast mønster allerrede. Har vært slik i flere uker.
Lurer på om det er en liten Sheldon Cooper inni der :hilarious:
 
Varierer, noen ganger gir matinntak reaksjoner, andre ganger ikke. Ingen faste mønstre, som jeg klarer å oppdage ihvertfall.
29+5.

Synes egentlig ikke det er så mye bevegelser, tror det er ganske lite til å være tvillinger. Men kjenner kanskje bare 1/4 av alle bevegelsene jeg ser på ultralydene.
 
Tja, jeg får som regel reaksjoner fra henne i løpet av hele dagen. Prater jeg om mat så begynner hun å styre, drar vi ut eller på besøk så styrer hun på. Hun reagerer veldig på at jeg skravler eller ler mye.. men noe klokkeslett? Nei
23+noe
 
Her har frøkna hatt et ganske fast mønster ganske lenge :happy: Siste uken har det blitt litt oftere og tydeligere, samt at det virker som hun påvirkes av at jeg spiser :p
 
Vet ikke om hun har noe fast mønster, hun er generelt ganske aktiv. Reagerer med en gang jeg tar på magen eller noen er borti magen.

Pleier og å begynne romstere veldig når jeg har spist eller drukket noe :)
 
28+0 i dag. Lille her har ikke etablert noe fast mønster som.jeg har merket, men reagerer en liten stund etter på mat og drikke.
 
26 uker her, og ikke noe fast mønster som jeg har merket. Han flytter seg mye frem og tilbake og har flere perioder i løpet av dagen hvor han tar av og sparker intensivt. Spesielt på morning og kveld, men det kan jo bare være at jeg da ligger stille og merker sparkene tydligere. Våknet av det jeg tror var hikking her om dagen, veldig rar følelse.
 
Varierer, noen ganger gir matinntak reaksjoner, andre ganger ikke. Ingen faste mønstre, som jeg klarer å oppdage ihvertfall.
29+5.

Synes egentlig ikke det er så mye bevegelser, tror det er ganske lite til å være tvillinger. Men kjenner kanskje bare 1/4 av alle bevegelsene jeg ser på ultralydene.
Samma her ! Eller er litt bevegelse noengang tidlig hvis jeg våkner , rundt 11-13 og på kvelden , tror ikke mat har noe særlig betydning. Så går bare utifrå det jeg kjenner sv bevegelse ila dagen! Er 27+6
 
26+4, og har ikke noe fast mønster enda. Men, han har over lengre tid reagert når jeg spiser, da blir det romstering ca 10 minutter etter jeg har begynt å spise. Ellers spenner han mot ting som presser mot magen, som bbhugme puten, dataen eller bukser som strammer litt mot magen. :)
 
26+6, er ganske jevnt med bevegelser gjennom dagen. Tror ikke det er så veldig fast mønster enda, bortsett fra at jeg ofte våkner i 2-3 tia på natta av spark. Noen ganger blir det mer bevegelse av mat, noen ganger ikke, så kan være at det bare er tilfeldig. Tispa jeg har elsker å legge seg på magen min nå, hun er ikke så tung, men da blir det mye sparking.
 
26 uker her, og ikke noe fast mønster som jeg har merket. Han flytter seg mye frem og tilbake og har flere perioder i løpet av dagen hvor han tar av og sparker intensivt. Spesielt på morning og kveld, men det kan jo bare være at jeg da ligger stille og merker sparkene tydligere. Våknet av det jeg tror var hikking her om dagen, veldig rar følelse.
Ja, jeg lurer også på om jeg har kjent noen hikkerunder nå .. litt som om noen prikker deg svakt, men relativt hurtig? Ikke mange sekundene mellom hvert hikk, liksom? Varer max 3-5 minutter.
 
Her har lilletulla hatt en relativt stabilt bevegelsesmønster de siste ukene. Hun er imidlertid mye roligere enn det storebroren var. Hun reagerer ikke så mye på mat lenger, men hvis jeg legger meg på ryggen eller på venstre siden blir det masse liv der inne. Føler bevegelsene har endret karakter og at det er mer dulting og romstering nå. Før var det mer fekting og veiving med armer og bein. Hun ligger langt nede i magen stort sett hele tiden og det er veldig behagelig for pusten min...men desto mindre behagelig for blæra mi :rolleyes: Kommer noen skikkelig spark nå og da.
 
Her er det sjeldent stillstand inni der så ikke så lett å merke mønster. Men det skal sies at han blir ganske så hyper av mat og drikke. Tar heeelt av. Og på kveldene og på morgenen så kjennes det ut som han er på tur ut igjennom huden:hilarious: spent på om det blir en veldig hyper kar.
 
Her har lilletulla hatt en relativt stabilt bevegelsesmønster de siste ukene. Hun er imidlertid mye roligere enn det storebroren var. Hun reagerer ikke så mye på mat lenger, men hvis jeg legger meg på ryggen eller på venstre siden blir det masse liv der inne. Føler bevegelsene har endret karakter og at det er mer dulting og romstering nå. Før var det mer fekting og veiving med armer og bein. Hun ligger langt nede i magen stort sett hele tiden og det er veldig behagelig for pusten min...men desto mindre behagelig for blæra mi :rolleyes: Kommer noen skikkelig spark nå og da.
Jeg også merker at det er mer romstrering der inne denne uka, enn sparking f.eks. Hadde vært så gøy å se hva det er hun gjør, jeg klarer liksom ikke helt kjenne hva som er bak/frem/opp/ned på den ungen :p
 
Var mer mønster før ferien når dagene var mer like, men har lengre perioder han er våken. Er og alltid våken en lenger periode på kvelden.

Han pleier å strekke seg ut i magen så det kjennes godt på begge sidene samtidig:)
 
Jeg også merker at det er mer romstrering der inne denne uka, enn sparking f.eks. Hadde vært så gøy å se hva det er hun gjør, jeg klarer liksom ikke helt kjenne hva som er bak/frem/opp/ned på den ungen :p

Hehe, helt enig! Jeg er veldig spent på om hun er like rolig når hun kommer ut, eller om hun bare ligger der inne og lader opp til å bruke enorme mengder energi så fort hun kommer ut til oss :hilarious:
 
Så godt å lese at det er fler som ikke kjenner noen faste mønstre. Som førstegangs blir man kanskje litt mer bekymra (jeg er det i hvertfall). For jeg har prøvd å se etter mønster og ikke funnet noe. Så da blir jeg jo litt engstelig for at alt ikke er som det skal. Men hun romsterer rundt inni der. Ikke noe glad i at jeg ligger på venstre side, men om jeg legger hånden på venstre side samtidig så roer hun seg ned.
Synes fortsatt at hele konseptet med at det er noe som sparker inni der er litt rart. At dette lille menneske er mitt barn.
 
Så godt å lese at det er fler som ikke kjenner noen faste mønstre. Som førstegangs blir man kanskje litt mer bekymra (jeg er det i hvertfall). For jeg har prøvd å se etter mønster og ikke funnet noe. Så da blir jeg jo litt engstelig for at alt ikke er som det skal. Men hun romsterer rundt inni der. Ikke noe glad i at jeg ligger på venstre side, men om jeg legger hånden på venstre side samtidig så roer hun seg ned.
Synes fortsatt at hele konseptet med at det er noe som sparker inni der er litt rart. At dette lille menneske er mitt barn.
Ikke sant, jeg synes det utvikler seg ukentlig nesten men så er ikke hver dag den aktuelle uken lik heller. Så lenge det er noe bevegelser gjennom dagen er jeg fornøyd :)
Jeg er sånn som tenker mye over ting, så jeg lurer jo veldig på hva bevegelsene betyr.. sier hun i fra at nå var det litt rart? Eller godt? :) Det blir veldig bra når vi kan se på de :Heartred
 
Back
Topp