Hvordan beregner man termin?

Minnie

Elsker forumet
Jeg begynnte på sprøyter den 22.1 (kort protokoll) hadde uttak den 4.2 og innsett den 6.2 når regner jeg ut termin da ?
Er det utifra når mensen begynnte den 22.1 altås termin den 1 november ?

Jeg beregner fra befruktningen. Altså fra dagen uttaket er. :) Hadde uttak 4.2 og innsett 7.2 :) så da er vi så og si likt

Mye forskjellig praksis der. St.Olavs regner fra innsett. Fikk min beregna utifra den..
Men ved innsett så er jo egget befrukta, alt fra 2-5 dager gammelt. Så da blir jo terminen feil ?

Det samme tenkte jeg så ble veldig usikker
Derfor lot æ legan beregne d. Man får papirer fra sykehuset kor alt info e som dem trenger til beregning. Mensdatoen stemte ikke på de papirene engang for uttak var 3 uker etter mens.. Fastlegen beregna termindato. Til nu e d ingen som har endra d, ikke engang etter oul. Til syvende og sist har ikke par daga noe å si.. Ikke mange som klarer å føde på termindato. D e uansett fra 2 uker før til 2 uker etter d mest sannsynlige e..

Derfor lot æ legan beregne d. Man får papirer fra sykehuset kor alt info e som dem trenger til beregning. Mensdatoen stemte ikke på de papirene engang for uttak var 3 uker etter mens.. Fastlegen beregna termindato. Til nu e d ingen som har endra d, ikke engang etter oul. Til syvende og sist har ikke par daga noe å si.. Ikke mange som klarer å føde på termindato. D e uansett fra 2 uker før til 2 uker etter d mest sannsynlige e..
Uttak varierer vell, jeg hadde uttak på dag 13 etter første mens! Og innsett 16 dager etter første mens! Men er jo forskjell fra person til person og klinikk til klinikk ! Jeg fikk værtfall vite første forsøk at termin ble beregnet fra uttaksdato når eggene blir befruktet!

Skulle jeg bli gravid av uttaket nå på mandag, vil det være helt ulogisk å regne fra mens siden det er fire uker siden jeg fikk mensen. Jeg tenker at de regner med at man er på 2+0 ved uttak?

Skulle jeg bli gravid av uttaket nå på mandag, vil det være helt ulogisk å regne fra mens siden det er fire uker siden jeg fikk mensen. Jeg tenker at de regner med at man er på 2+0 ved uttak?
Er sånn jeg regner det og ikke ved siste mens siden det er så forskjellig fra hvor lenge etter siste mens uttaket er. så idag er jeg da 3+4 om eggene har festet seg

Back
Topp