Hvordan behandle eksem/tørr hud på små barn??

• Trådstarter Trådstarter MaseMamma09/11
  • Opprettet Opprettet
Locobase anbefales av barneleger. Også ute da forskning viser fete kremer beskytter bedre enn såkalte kuldekremer. Det med at de ikke skal inneholde vann gjelder ikke lenger.

Ville brukt en dusj/bade olje på kroppen (eventuelt La Roche Posay Syndet som er en dusj gel/krem for tørr hud) og etterpå smurt med La Roche Posay Lipikar balm :) Husk å smøre ofte hvis hun er veldig plaget.
Til håndvask: bruk en håndsåpe MED olje i, f.eks Eucerin sin :)

Er det skikkelig irritert ville jeg smurt med hydrokortison (Mildison er litt fetere enn Hydrokortison, så ville valgt den i dette tilfellet) i perioder, evt snakk med legen hennes og få noe på resept.

det på ehndene kan være kuldeeksem, som kan bli veldig vondt
her bruker vi til tider sauefett på hendene til jenta her og da smører vi på et godt lag om kvelden og har et par bomulsvoter over som ho sover med
Ellers så bruker vi kortison og feite fuktighetskremer
Og ungår ull mot kroppen siden dette kan irritere huden enda mer

Inotyol ville jeg brukt for sår rumpe :)
7d6a9f6a-9283-4217-86aa-cfee70ae0a03

A-derma Exomega funker bra for mine barn.
046a75be-56a2-43c4-a27b-523e8b5a1fb4

De har alltid babyolje i badevannet :), det er vel egentlig det jeg syns er mest effektivt.

Locobase synes jeg fungerer utmerket på tørr eksemhud. Smører på etter behov, ofte morgen og kveld.

Angående sårhet nedentil kan du prøve potetmel. Strø på før du tar bleia på, det slår all verdens zinksalver:) Eventult fungerer Bepanthen bra.

Den locobasen bruker vi og. Den er rød og heter vel repair. Du får en gul variant og. Men den røde er best mot tørr hud.
Den får du forøvrig mye billigere på apoteket i Sverige:-)

Aderma exomega ville jeg prøvd på kroppen. Avene kuldekrem håndkrem til hendene nå i kulda. Eucerin håndsåpe er fantastisk for tørre hender! Ville også prøvd aderma badeolje. Hva med å vaske håret fort først, for så å sette det opp i strikk og ta olje i vannet etterpå om det er mulig...
Og potetmel i underlivet når du tar på bleie om kvelden. Ikke salve eller noe først, bare strø et tynt lag med potetmel før du tar på bleia. Ingenting slår dette på såre rumper!

Aderma exomega ville jeg prøvd på kroppen. Avene kuldekrem håndkrem til hendene nå i kulda. Eucerin håndsåpe er fantastisk for tørre hender! Ville også prøvd aderma badeolje. Hva med å vaske håret fort først, for så å sette det opp i strikk og ta olje i vannet etterpå om det er mulig...
Og potetmel i underlivet når du tar på bleie om kvelden. Ikke salve eller noe først, bare strø et tynt lag med potetmel før du tar på bleia. Ingenting slår dette på såre rumper!

Det man skal.være oppmerksom på med den aderma exomega,er at den inneholder havreekstrakt. Og noen kan bli verre av å bruke den.
Det ble gutten min.

Men for andre igjen.fungerer den utmerket. Jeg ble anbefalt den her inne:-)

Jeg bruker sebamed kuldekrem i ansiktet og på hender,locobase på kroppen og inotyol på stumpen og tissefanten.I går hadde han noen røde prikker nederst på ryggen,tok på litt inotyol i går kveld og i dag er dem borte :)

Back
Topp