Hvordan avsløre kjønnet på babyen?

Tutta1987

Forelsket i forumet
Snøfnuggene 2018
Er det noen som har tenkt til å gjøre noe ekstra ut av hvordan man avslører kjønnet på babyen? Vi skal på OUL på tirsdag og har lyst til å gjøre noe moro ovenfor storesøsken(13 og 9 år) om hvordan vi forteller kjønnet på babyen :D
Sist hadde vi bare pakket inn en kjole og rosa bamse. Jeg hadde egentlig tenkt til å ha en stor ballong med rosa eller blått inne i, men jeg hater ballong smell og orker ikke vaske bort masse sånt :facepalm:

Hvordan skal du/dere avsløre kjønnet?? ;)
 
Jeg har skikkelig lyst til å bake en kake med rosa eller blått fyll (utenpå vises det ikke hva det er) og be inn kommende besteforeldre på kake :D Vi får se om det passer sånn. Det aller morsomste hadde vært å fått jordmor til å skrive det på en lapp, og så kunne vi gitt lappen til noen som kunne bakt for oss, så hadde det vært like stor overraskelse for oss :p Men jeg tror det blir for omfattende.. :p
 
Jeg klarer ikke vente så vi må få vite det med en gang :D:D
Jeg tenkte også å bake noe også var fyllet inni enten blått eller rosa, men jeg skal på møte på dagen også er OUL kl.13.30 så jeg rekker ikke å bake etter heller for barna vil nok vite det med en gang de kommer hjem :hilarious:

Men det hadde vært moro med 2 tulle kaker med masse krem også måtte barna mose den og grave seg igjennom for å finne en lapp f.eks, så det blir mye latter ut av det :D
Eller en rebus eller sånn. Ikke bare sprekke en ballong og ferdig med det lissom ;)
 
Jeg har skikkelig lyst til å bake en kake med rosa eller blått fyll (utenpå vises det ikke hva det er) og be inn kommende besteforeldre på kake :D Vi får se om det passer sånn. Det aller morsomste hadde vært å fått jordmor til å skrive det på en lapp, og så kunne vi gitt lappen til noen som kunne bakt for oss, så hadde det vært like stor overraskelse for oss :p Men jeg tror det blir for omfattende.. :p
Jeg har tenkt på det samme, har ei venninne som er kokk som jeg tenkte å spørre. Men usikker om jeg klarer å ikke få vite det med en gang:hilarious:
 
Tror ikke jeg klarer å holde meg til å rekke å finne på noe sånt :hilarious: Syns det er så spennende!
 
Vi skal ha en gender reveal party med familien der vi steller istand selv og gjør en liten babyshower ut av det (håper denne gangen at ingen arrangerer det for oss, så derfor vi gjør det slik).

Vi har kjøpt inn babyshower banner med et rosa og et blått hjerte på så det ikke skal avsløre hvilket kjønn det er, har også kjøpt en ballong med masse rosa eller blå runde papirgreier man kan putte inni som vi skal sprekke når alle er samlet pluss et lite kakeskilt der det står "he or she?" og ha rosa eller blått fyll inni ei kaka som står til pynt til vi har sprukket ballongen.

Vi har handlet inn fra wish og bestilte for noen uker siden så håper alt har kommet før vi skal ha festen ;)

Veldig spent først og fremst på hva kjønnet er :)
 
Jeg har tenkt på det samme, har ei venninne som er kokk som jeg tenkte å spørre. Men usikker om jeg klarer å ikke få vite det med en gang:hilarious:
Nei, jeg er litt i tvil selv. Jeg tror egentlig ikke vi klarer å la være å vite det :p Dessuten har vi allerede fått en indikasjon på kjønn, så det blir kanskje ikke helt det samme. Vi får se :p
 
Jeg syns sånn "gender reveal party" er ganske.... Teit. Så mye ståhei rundt kjønnsorganene til en ufødt baby, liksom... Og det blir fort veldig komersielt, med spesielle ballonger og pynt og sånt.

Jeg syns jo egentlig ikke så mye om babyshower heller, jeg liker ikke å feire noe før det har skjedd.. Tenk om noe skulle gå galt, liksom! :/ Blir litt som å selge skinnet før bjørnen er skutt.

Men for all del, folk får gjøre som de vil.
 
Jeg skal ikke ha noe gender reveal fest, for det er litt for amerikansk for meg.
Jeg tenkte bare tips til Hvordan fortelle der til storesøsken jeg. På en artig måte. Ikke bare bluppe det ut ved middagsbordet lissom.
 
Jeg syns sånn "gender reveal party" er ganske.... Teit. Så mye ståhei rundt kjønnsorganene til en ufødt baby, liksom... Og det blir fort veldig komersielt, med spesielle ballonger og pynt og sånt.

Jeg syns jo egentlig ikke så mye om babyshower heller, jeg liker ikke å feire noe før det har skjedd.. Tenk om noe skulle gå galt, liksom! :/ Blir litt som å selge skinnet før bjørnen er skutt.

Men for all del, folk får gjøre som de vil.

Virker kanskje litt teit at jeg skriver det, men er egentlig veldig enig. Grunnen til at det blir ballong og slikt er fordi søstera mi ringte å var sååå gira for hun hadde tenkt ut en plan. Vi skulle levere lappen med kjønn til henne og så skulle hun få tak i ballong med rett farge. Jeg ville ikke det siden vi ønsker å vite kjønnet først så istedet sa jeg at hun kunne få sprekke ballong når vi visste det.

Sist fikk jeg en babyshower selv om jeg hadde sagt til hver og en at jeg ikke ønsket det. Ville mye heller at folk kom å såg babyen og evt hadde med gaver når babyen var kommet ut, men fikk en babyshower for det om. Så for å unngå at noen andre steller i stand denne gangen tenkte jeg at vi lik så godt kan ta alt i en å gjøre det selv. Så vi slipper mer "tull" senere.
Haha, men blir jo mye surr av dette og. Skal bli godt å være ferdig :)
 
Jeg skal ikke ha noe gender reveal fest, for det er litt for amerikansk for meg.
Jeg tenkte bare tips til Hvordan fortelle der til storesøsken jeg. På en artig måte. Ikke bare bluppe det ut ved middagsbordet lissom.
Skjønner. Hva med rebus eller skattejakt eller noe sånt?
 
Ikke snakk om noe gender reveal party her altså. ;) Heller en morsom måte å fortelle kjønn til kommende besteforeldre og unnskyldning for å spise kake :p
 
Jeg skal ordne en pinata med fyll og godis inni. Rosa farge dersom jente og blå dersom gutt :) Denne skal 7åringen få slå løs på. Besteforeldre og oldemor kommer også den kvelden :)
 
Tenkte å bake muffins med både blå og rosa farge inni, men med kun en muffins mer i den fargen som gjelder til slutt (f.eks 2 rosa og 3 blå evt omvendt).
 
Back
Topp