Hvor ville du bodd?

Det viktigste for meg er mange andre barn i nabolaget, så helt klart nr 1. :) De eldste barna mine er ute med venner hele dagene, og er noen bortreist løper de bare til noen andre. Jeg ville ikke byttet bort den muligheten for alt i verden.

Akkurat den problemstillingen jeg og gubben var/er i. Jeg ville nok personlig valgt nr 1 mens gubben er mer på nr 2. Liker å ha lekekamerater til ungene i nærheten og at vi slipper å vær så avhengig av bil alltid. Har leid leilighet i 2 år på en ganske usentral plass men med masse småbarnsfamilier rundt oss. Likte det med familier rundt oss men ikke hvor avhengig vi var av bil hele tiden. Spesielt også med flere venner som ikke har lappen eller bil så da er vi avhengig av å dra til de. Men ser tanken med hus med hage og stor boltreplass:-)

ba8c7122415c214222d3f32cc906fcdd

Har en blanding av nr 1 og nr 2. Har rimelig stort hus, stor hage og denne utsikten ut vinduet. Det er både sauer å kyr så går utforbi der. Har 3 nabo hus, men teoretisk bare 1 bebodd. MEN på samme tid bor vi bare rett utfor tettstedet. Så går an å både gå (bittelitt langt til noen ting) og vertfall sykkle til ting. Så bor fint til, men alikevel ikke veldig øde sånn alt i alt :-)

Vi bor på gård med langt til små barn, men det er så flott å bo sånn, så da kjører vi heller en del for å levere og hente for at de skal få vært sammen andre også:)

Stort hus med hage.

Rekkehus/leilighet er jeg lei av. Bo oppå/under/ved siden av andre er jeg ikke fan av rett og slett. Men det er meg da

Stort hus med hage!!!

Vi har bodd på boligfelt nå, riktignok i enebolig, men når vi nå vente nr 2 har vi valgt og selge og kjøpe oss småbruk! Gleder oss masse til å flytte. Heldigvis så bor det noen unger i området der på samme alder som han vi har! Blir litt mer kjøring, men alt i alt føler jeg at hele familien vinner på dette:)

Og guttungen gleder seg som bare det til plass til egen trampoline og egen liten skog vi kan bygge trehytte i:)

Vi bor på alternativ to. Trives godt her, men skulle ønske det fantes et par lekekamerster i nabolaget. Nå har jo vi et enebarn da, så det blir mye mas om besøk.

Nr 1:-)

Nr 2, uten tvil! Men vi bor sånn at vi har det beste fra begge alternativer :) Stort hus med stor hage, landlig med massevis av skog og natur, men samtidig gangavstand til barnehage, butikk, andre barn, osv. Skal vi flytte blir det innad i bygda :)

Kommer litt an på hvor landlig/øde nr 2 er. Skal ikke lange strekningen til før små barn ikke kan gå til venner alene...

Back
Topp