Hvor ville du bodd?

Hvis jeg måtte velge, nr 2. Men det finnes mellomting. Vi bor i enebolig på landet, med passe stor hage. Men det er ikke helt usjenert, veien går like ved og vi har naboer, blant annet en gård (veldig populært!) Og nabobarn på nesten samme alder. :) Flere barn lenger ned / bort med gang- eller sykkelavstand om noen år :)

I et rekkehus/leilighet (hvor kanskje barna må dele rom)som ligger i et område med mange barn, lekeplass barna kan gå til, det meste i nærheten og du kan la bilen stå mye.

Eller

Stort hus med stor hage, noe utenfor/landlig, barna må bli kjørt til venner, men dere har to biler.

::)

Enkelt. Den siste! Det er det vi leter etter, med unntak av det at barna må kjøres... Jeg kjører ikke, og er avhengig av kollektivtrafikk for å komme til jobb. Kjempelett :p

Nr 2.. Vi bor slik, angrer ikkje !! Eg e vokst opp i rekkehus med masse unger i gaten lekeplass osv, men d er noe eget med å bo landlig ;)

Jeg ville og har valgt nr 1 :)

Vi har valgt alternativ tre, hus med hage og rom til alle, med venner i gangavstand, butikk og skole. Men likevel "på landet". Går til fotball, til venner og korps og dans er på skolen.

Ingen av de. Ville ikke bodd trangt og at barna måtte dele rom. Ville enten prøvd å finne noe midt i mellom eller et større hus på sentral plass. Vokst opp på et sted som nummer 2, og det ønsker jeg overhodet IKKE for mine barn.

Så vi bor i byggefelt, vi bor trangt og kan se naboen sitte i sofaen om står midt i stua vår. Men jeg liker det, ungene kan gå 3 minutt å finne mange lekekamerater og kan gå til skolen ca 1 km borte.

Jeg måtte ta buss 4 km til min skole og hadde nesten ingen å leke med der vi bodde.

Jeg ville helt klarte bodd i rekkehus (ikke leilighet) med nærhet til venner.
Bor i enebolig nå med stor hage. Ingen venner i nærheten, ingen lekeplass. Er på boligjakt for å komme nærmere venner, skolen og lekeplass.

Uten tvil nummer 1. Barnet mitt drar ut med venner så fort muligheten byr seg og vil styre mest selv ;). Det hadde ikke vært mulig om vi bodde usentralt til. Da kunne huset og hagen vært så store de bare ville, men til liten glede for ham....

I et rekkehus/leilighet (hvor kanskje barna må dele rom)som ligger i et område med mange barn, lekeplass barna kan gå til, det meste i nærheten og du kan la bilen stå mye.

Eller

Stort hus med stor hage, noe utenfor/landlig, barna må bli kjørt til venner, men dere har to biler.

::)
Bodd som nummer 2 i 3 år nå. Såååå lei. Så har nettopp flyttet til alternativ 1.

Back
Topp