Hvor ville du bodd?

Boblefrua

Forumet er livet
I et rekkehus/leilighet (hvor kanskje barna må dele rom)som ligger i et område med mange barn, lekeplass barna kan gå til, det meste i nærheten og du kan la bilen stå mye.

Eller

Stort hus med stor hage, noe utenfor/landlig, barna må bli kjørt til venner, men dere har to biler.

::)

For noen år siden ville jeg sagt nr 1, men nå ville jeg sagt nr 2 :)

Er på utkikk etter et litt landing sted selv, men ikke for øde, med et stort hus og stor hage, for barn og hunder :D

Nr 1. Vi bor igrunn slikt. Ventet nr 2 så må de dele rom. Gangavstand til butikker, skole og kollektiv transport. Vi trenger egentlig ikke bil. Men selvfølgelig så hadde det vært greit med litt ekstra plass. Har vurdert å flytte på landet selv. Er oppvokst der, men desverre så er det ikke alltid like lett for ungene å leke sammen når det er lengre avstander og gjerne må gå i dårlige veier for å komme til andre barn. Så ikke alltid så kjekt for barna..

Vokst opp med nr 2 ;) ville valgt nr 1 :) når man skal på aktiviteter og mamma eller pappa må kjøre overalt. Blir det lite familie tid, det blir ikke rutiner på middag og foreldre som er irritable og slitne. For ungene står å tripper på trappa når de kommer hjem fra jobb. For å bli kjørt. Man må bli kjørt å henta uansett hva man skal. Ofte er det dårlig med buss tilgang, så når barna blir eldre å vil mer rundt. Ut med venner, kino ol. Så må man kjøre. Så man blir liksom aldri fri.

Men bor man sentralt, med mange naboer med gjevngamle barn. Kan man sam kjøre vis det er litt lenger barna skal. Ellers kan det somregel sykles der de skal. Eller det er buss forbindelse som er ok. Når de blir eldre.

Ikke at ikke foreldre skal være med å
Følge opp barna, å være med dem på aktivitet ol. Men har man mer enn et barn. Må man dele seg, man må jo jobbe i dag for å kunne leve. Så noen ganger er det fordeler at foreldre kan få litt ro etter jobb og at familien heller kan samles til middag og feks leke tid etter jobb å skole. Eller etter fritidsaktiviter som trening ol. Å foreldrene får også tid til å ta vare på seg selv. Kanskje trene selv og jeg tror alle har det bedre i en slik situasjon. Men noen trives jo som en foreldre som kjører overalt og liker å ha det sånn ;) så litt smak å behag er det jo!

Vi har det som i tilfelle nr 2. Vi elsker det. Jeg er avhengig av grønt rundt meg og sambo misliker trengsel. Barna kan løpe fritt ute, og det er fint for hunden og katten og. Noen ganger ønsker jeg at vi bodde litt nærmere lekeplassen og flere barn, men man ikke få begge deler. Og vi har valgt det som vil være best I lengden føler vi :)

Nr 2. Er dørstokkmila som er lengst. Gull verdt å ha plass til overnattingsbesøk og slikt og.

Nr. 1. Bor sånn nå, og jeg er selv oppvokst som nr. 2. Flytter til et roligere sted etterhvert, når barna ikke lenger trenger barnemiljøet. Jeg savnet sårt andre barn i egen oppvekst og det har preget meg veldig. Men jeg bodde først som liten i leilighet og hadde tilgang til mengder av lekekamerater. Så skulle m&p være gode foreldre og flytter da til hus med hage osv. Jeg savnet leiligheten og mitt gamle miljø i alle år etter..

Nr 2. Bor i en mellomting selv. Har 3 soverom og to barn i sentrum på landet. Har selv bodd i enden av ei vei langt på landet og stor koste meg som barn. Nærmeste nabo var en gård og vi kunne gå dit og leke.

Første.

Har aldri drømt om hus og hage, nesten skrekken for meg.

Nr 1 :)

Back
Topp