Hvor var du da vannet gikk?

Mitt vann gikk når jeg satt på do. Veldig passende :D

Hadde nettopp lagt meg i sengen, så jeg spratt opp igjen. :p ikke noe uten om det vanlige med andre ord.

På føden. Vatnet gikk då jordmora stakk nål i hovudet på babyen for å overvåke hjertelyd:-) ingenting uvanlig og spennande her heller:-)

Våknet opp kl 3 om natta og kjente eg måtte på do.. Lå en liten stund og når jeg satt meg opp på sengekanten så fosset det ut.. Heldigvis så hadde jeg satt på tisselaken i tilfelle for vi hadde en heilt nye seng som vi fikk 2 uker før :P satt heilt stille for det kom så mye vann så mannen måtte springe å hente håndkle så jeg kunne komme meg på badet.. Hadde våre ute på kvelden og mannen hadde fått lov å drikke litt vin og gå ut på byen hvis han ville men blei til slutt med meg hjem i 22:30 tiden.. Var 12 dager før termin med første barn :D

Vannet ble tatt begge gangene. Første gang gikk det 5 minutter før "neste ladning" kom, og jeg var overbevist om at jeg hadde tissa på meg. Ringte på jordmor og hun gikk for å hente noe å tørke med da jeg flau stamma frem at jeg hadde tissa på meg. (trodde jo at hele vannet gikk når hun tok det). Da hun kom tilbake sa hun at det var resten av vannet...

I senga begge ganger. .

Vannet gikk 15 min etter at jeg kom på sykehuset, hadde fått beskjed når jeg ringte inn en snau time før at det ikke var nødvendig å komme inn da jeg var førstegangs fødende og dette kom til å ta tid. Jeg lå senga med monitor på magen og hørte bare et popp så var det klissvåt, skikkelig Hollywood øyeblikk. Jeg fikk en jordmor som akkurat gikk på vakt og hun rakk å ta imot gutten min med god margin.

I senga kl 0700 ca. Rakk akkurat å hoppe ut av senga og kom faktisk ikke noe i den. Hadde da reaksjonsevnen på plass ;)

Jeg var på sykehuset var jordmor som kom ja nå skal vi sjekke åpningen din så sjekket hun å plæsj gikk vannet mens ho hadde hånde i åpningen :p

Var på sykehuset for overtidskontroll og satt i ctg undersøkelse da jeg kjente et lite smell i magen og når jeg reiste meg opp fosset vannet :P Var bare og avbryte kontrollen og gå over på føden da riene kom for alvor, litt over 2,5 time senere var gutten ute :)

Mitt tok de på sykehuset...

Back
Topp