Hvor var du da fødselen startet?

Jeg satt med en skål med müsli, godt planta i hjørnet i den svæææære sofaen min... og så gikk vannet... se for deg ei høygravid dame sprette ut av sofaen før noe havna i sofaen [emoji23][emoji23][emoji23] aldri vært så kjapp i hele mitt liv!
 
Lå i senga mi og sov. Våknet av ubehagelige kynnere så jeg sto opp.. gikk etterhvert over til rier. Vannet måtte tas på sykehuset
 
Begge mine fødsler startet på sykehuset. Ble igangsatt begge gangene. Det er jeg sykt glad for, da jeg bor langt fra sykehuset.. slippe å ligge å humpe i en sykebil i 2 timer
 
Vannet gikk litt etter litt hele dagen og kvelden. Riene startet hjemme på natten.
 
Nr1: i senga, midt på natta. Nr2: husker ikke? [emoji85] Begge begynte med murringer som etterhvert gikk over til rier. Med nr 2 begynte de i løpet av dagen og jeg husker ikke helt hvor jeg var og hva jeg gjorde [emoji14]
 
Jeg var tilfeldigvis på kontroll på sykehuset begge gangene. Flax, for nr en ble født mens jeg gikk inn til fødestuen, og nr to med hastesnitt på 9 cm åpning [emoji33][emoji1303]. Har ingen evne til å kjenne rier, så håper å rekke planlagt ks denne gang [emoji56]
Kjente du ikke riene??
 
1) våknet av rier om morgenen
2) vannet gikk når jeg satt på do om kvelden
3) på sykehuset, igangsettelse
 
Med nr en kom første rie på parkeringen på IKEA :) med nr to startet det hjemme :)
 
Nr 1, ingangsatt på sykehuset
Nr 2, voknet med rier på morgenen.
 
I sengen med de to første og i sofaen med minste:)
 
Første gang gikk vannet uten forvarsel da jeg satt i sofaen hos mannens kamerat.
Andre gang startet riene da jeg var på besøk hos mamma. Lå og hvilte etter stripping/kontroll.
 
Jeg var på vei hjem fra kontroll på sykehuset. Det var termindato og jeg fikk beskjed om at de kunne strippe meg - å at det ville nok ta noen dager før det skjedde noe. På vei hjem fra sykehuset startet riene men tenkte det var vanlig etter å ha bli strippet (mitt første barn så hadde ikke noe å sammenligne med) 2,5 timer etterpå lå jeg på føden og det kom ei nydelig jente etter 9 timer :)
 
Riene begynte på tidligmorgenen i senga hjemme. :)
 
Back
Topp