hvor vanlig er det?

LillianneLie skrev:
For meg er det en selvfølge å gi takkekort etter fødselsgave til den lille. Har også fått fra alle vi har gitt gave til:)

*Poppy* skrev:

Ikkenymor skrev:
Absolutt ingen BV-greie - helt vanlig her. Og slik har det vært i årevis, lenge før BV eksisterte.

Helt vanlig her også, så det var ikke noe jeg har "lært" på BV. 

Det handler jo også om at familie og venner ønsker et bilde av barnet også da, og kanskje den nye familien. Synes det er like naturlig som til dåpen for eksempel.

Da er det jo snakk om geografiske forskjeller. HER er det absolutt ikke vanlig. Jeg har fått kaaaanskje to takkekort etter  fødsler, enda så mange gaver jeg har gitt ut. Forventer det heller ikke. Man har jo nok å tenke på i den tiden, og ikke minst nok å bruke pengene på. 

vi takket for gaven på baksiden av julekortene vi... vet ikke ellers om vi hadde sendt ut takkekort for det, men absolutt takket! takkekort er liksom mer ved dåp o.l. føler jeg.

Her er det  vanlig med takkekort for både fødselsgave og dåpsgave :)

Jafseslafsaslappfis skrev:
har jeg ikke hørt om jeg da, men... sier takk når vi får det, ferdig med det

hihi samme her  uuppss...

Her er det veldig vanlig. Tror jeg bare har opplevd max et par ganger i løpet av bortimot 10 år å ikke få takkekort?

Det har jeg hverken fått eller gitt :)

det sendte jeg ut og fikk - lenge før jeg kom inn hit...

for meg er det like normalt og høflig som ved dåp, konfirmasjon og bryllup...

Selvfølgelig gir man takkekort etter fødselsgaver!
Det er jo også en måte å vise frem den nyfødte på.
Synes det er rart folk her inne ikke en gang har hørt om det!!

Noen lenger opp i tråden skriver: hvorfor skal man gi takkekort etter fødsel? Man sier jo bare takk når man får gaven?!"
Vel, da hadde det vel ikke vært noe som het takkekort da, for det kunne man vel bare gjort etter både dåp og konfirmasjon også. 

hadde aldri hørt om at enkelte ikke sendte før jeg hørte det her

Har alltid fått takkekort med bilder av den lille, kjempekoselig <3<3<3

For oss var det en selvfølge å gi takkekort med skrytebilde til de minsten fikk gaver av da han ble født. Helt vanlig i mine øyne, og veldig koselig.

Min familie bor litt rundt om i Norge, så fikk mange gaver (fra mine tanter og onkler) i posten, da syns jeg man bør sende en takk tilbake. Og siden vi hadde bilde i kortet fikk vi vist ham frem til familie vi ikke får møtt så ofte.

Aldri hørt om takkekort for det, takkekort er for meg noe man får etter gave til dåp, konfirmasjon og bryllup. Seremonier med andre ord.

Har aldri hørt om takkekort etter fødsel før jeg leste om det her inne :P
Jeg takket pent for gavene, og det siste jeg tenkte på var å sendte kort tilbake.

OdaM skrev:
Selvfølgelig gir man takkekort etter fødselsgaver!
Det er jo også en måte å vise frem den nyfødte på.
Synes det er rart folk her inne ikke en gang har hørt om det!!

Noen lenger opp i tråden skriver: hvorfor skal man gi takkekort etter fødsel? Man sier jo bare takk når man får gaven?!"
Vel, da hadde det vel ikke vært noe som het takkekort da, for det kunne man vel bare gjort etter både dåp og konfirmasjon også. 

grunnen til at jeg sa det, er fordi man somregel kommer på barselbesøk for å SE babyen etterpå, og da får man gave.
dåp og konfirmasjon er vanlig å gi iallefall;) og det er jo også for å ikke bare vise frem ungen, men dåpskjolen eller konfirmanten også (regner med de har sett h*n før?) men folk er forskjellige, jeg ville sett på det som å lage mer jobb til meg selv.

Enig! Jobb er det! 
Mine takkekort kom ikke ut før gutten var nærmere tre måneder. Men ganske enkelt og greit om man ikke lager de selv da :-)

For meg er det rart at noen ikke sender takkekort når de har fått fødselsgave. Jeg er vokst opp med at "alle" sender takkekort, og vi har fått fra alle vi har gitt gave til og sendt selv da storebror var nyfødt.

Tror aldri jeg har opplevd å ikke få av de som jeg har gitt gave til. (Men opplevd det til dåp)
Ja, det er litt jobb, men det er jo så koselig å få vise frem prakteksemplaret av et lite nurk, og takke fint for gaven. Siste gangen nå sparte jeg meg litt arbeid ved å kombinere takkekort for fødsel og dåp til de som hadde kjøpt begge deler, og bare fødsel for de vi bare fikk det av.

Back
Topp