Hvor vanlig er det og ikke få orgasme?

FruMarihøne

Elsker forumet
Vi som prøver :)
Jeg ser stadig puns og slikt på nett som spøker med at kvinner "aldri" får orgasme.

Har hatt kjæreste i 10 år og vi har aldri sliti på den kanten. Så stiller meg litt kritisk til dette....

Hvor vanlig er det for kvinner å ikke få det?

Vet ikke. Jeg får alltid orgasme når vi har sex, jeg må stimulere klitoris da, får ikke orgasme av kun vaginal stimulering :p

Jeg får sjeldent orgasme under sex, må som regel alltid stimuleres på andre måter, men syns det er godt fordi om da ;)

Tror nok det ikke er "mest vanlig" å få vaginal orgasme uten stimulering av klitoris, men høres merkelig ut om det er vanlig å ikke få det overhode.. uten å ha lest meg opp på temaet da :confused013

Om man går på antidepressiva så kan det i noen tilfeller være vanskeligere å oppnå orgasme.
Jeg spurte legen for jeg hadde aldri hatt problemer med å komme før.. var rimelig fortvilet en stund :p

Det første bud må være å klare å få orgasme med seg selv. De som gar vært flink å onanere, blitt kjent med kroppen sin og kan gi seg selv orgasme, vet hva en liker og vet hvordan en skal komme.

En må også kunne kommunisere til partneren hva en liker og hvordan en liker det hvis en skal ha sjans til å komme.

Jeg får det alltid nå, men i tidligere forhold fikk jeg det nesten aldri. Har venninner som aldri har hatt orgasme.

Over 70/80 % av kvinner trenger klitoris stimulering for å få orgasme under sex. Jeg kommer hver gang, men det er pga bruk av hjelpemidler. Noe som btw alle kvinner burde benytte seg av! :happy:

Har en venninne som var usikker på om hun hadde hatt orgasme.. Hun fikk womanizer til jul av osd:D ikke fått snakket så mye om det egentlig

At flertallet ikke får det synes jeg høres rart ut. At det finnes en gruppe er jeg sikker på. Jeg tilhører den helt motsatte gruppen :hilarious: Får lett orgasme av vanlig samleie uten noen ekstra stimuli og sånn har det hvert fra første gang. Nesten dårlig samvittighet ovenfor tidligere partnere som har fått helt feil bilde av hvor lett kvinner kommer.

Over 70/80 % av kvinner trenger klitoris stimulering for å få orgasme under sex. Jeg kommer hver gang, men det er pga bruk av hjelpemidler. Noe som btw alle kvinner burde benytte seg av! :happy:
Det er ikke helt riktig.
Enkelte får veldig lett orgasme og dersom de får ekstra stimulering at klitoris blir den overstimulert slik at det gjør vondt og ikke godt.

Jeg får orgasme som oftest under hvert eneste samleie :) men den er annerledes enn klitoris orgasme .Spesielt nå som jeg er gravid kommer jeg omtrent på ett minutt.
Jeg var veldig usikker en stund da jeg trodde jeg faket så bra at jeg "lurte" meg selv, nettopp fordi mange sa at man ikke kan få orgasme vaginalt..
Det er lettest når jeg er øverst, om han er øverst må jeg gjerne snike en hånd ned på klitoris også :) Bakfra om vi har hatt masse forspill er også god, eller liggende sånn på siden.

Jeg tror at om man onanerer veldig mye og slikt så blir det også vanskeligere å komme ,for kroppen blir "innstilt"på en spesifikt stimuli. Vet ikke om det er riktig da.

Det regnes vel at ca 10-20 % kommer ved vanlig sex.
Jenter må slutte å tro at orgasmen kommer kasta etter en, det er helt normalt å ikke få orgasme uten å stimulere klitoris.

Jeg har aldri kommet ved verken slikking eller fingring, har hvert så nære så nære... Men må ha en vibrator :p
Tror det sitter oppi hodet mitt :wacky:

Tror mange jenter har for store forventninger.

Igjen så kan ikke en kvinne fake en orgasme heller. Da er mannen uerfaren...for har han stakan i musa , så vil ikke en kvinne klare å fake sånne sammentrekninger...:hungry:

Back
Topp