Prøverøret
Glad i forumet
Er det noen her som husker hvor tykk slimhinnen deres var ved eggløsning?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Jeg ble gravid med slimhinne på 5,6 mm! Jeg hadde ikke fått satt inn fryse egget om det hadde vært resultatet ved ul i forkant av innsettet. Da var den på rundt 10 mm. Har også ved tidligere innsett hatt tynn slimhinne, men ikke så tynn som 5,6. Vet ikke om innsett "regnes" som eggløsningsdag dog...![]()
Takk for svar! 5,6 altså? Så da er det mulig det også![]()
Ja, det er mulig! Jeg husker at jeg var kjempe lei meg etter innsettet, nettopp pga den tynne slimhinnen! Hadde ikke litt tro på at det skulle gå, men verdens beste tøtte er nå 21 mnd ❤
De fleste her inne har jo ikke hatt eggløsning for å bli gravide, men vet ikke om du også lurer på slimhinnen ved uttak og innsett hos oss som er gravide etter prøverør? Jeg hadde 7-8 mm de siste kontrollene før uttak, men ved uttak var den kun 6 mm. De målte ikke slimhinnen ved innsett to dager etter, men det gikk bra, jeg er 38+3 i dag.
Jeg hadde 9mm ved innsett i naturlig syklus![]()
Vet ikke helt hva forskjellen er med ivf og inseminering sånn sett. Jeg fikk målt i dag til 7 mm og får inseminering på mandag. Ovitrelle sent i morgen kveld. Da er det vel en liten mulighet for at den vokser litt til på de to dagene![]()
Hadde du det på insettdagen eller var det noen dager før?
Man stimuleres jo ganske annerledes ved prøverør. Enten til stor eggvekst ved ferskforsøk eller så er det egne regimer til fryseforsøk. Så uansett annerledes enn om kroppen skal ha eggløsning selv.
Jeg hadde 8 mm på siste kontroll før uttak, det var på en fredag. Mandagen hadde jeg uttak, da var det 6 mm. Uttak er det nærmeste man kommer eggløsning. Det er den dagen eggene er modne og hentes ut, og befruktes med sædceller i petriskåler i varmeskapet. Så uttak er på en måte både eggløsning og befruktningsdagen. Innsett av befruktet egg er 2-5 dager senere. Mange får målt slimhinnen da også, men de målte den som sagt ikke hos meg. Jeg hadde innsett to dager etter uttak.
I forhold til å bli gravid så er det jo egentlig slimhinnen 5-10 dager etter eggløsning som er viktig, når egget er utviklet så mye at det er klart for å feste seg.Ved prøverør bruker man progesteron fra uttak, og det får slimhinnen til å vokse. Så jeg antar at jeg hadde mer enn 6 mm slimhinne da egget gravde seg fast.
Jeg vet jo mye om hvordan ivf fungerer, har bare ikke gjort det selv ennåmen skjønner ikke helt når slimhinnen blir målt ved ivf
synes det er flere nå som har sagt at slimhinnen er tykkere ved uttak enn ved innsett..?
jeg bruker jo til vanlig både Menopur, orgalutran og Ovitrelle ved AIH forsøk, så det føles nok ikke så veldig annerledes fra ivf tror nå jeg. Har ørten kontroller før eggløsning pga jeg har lett for å overstimuleres. Er vel litt andre medisiner ved ivf, også er det jo uttaket da. De må jo oppi der med et tynt rør ved inseminering også. Her er sikkert noen uenige med megmen det psykiske stresset er der like fullt ved AIH
![]()
Takk for svar![]()
![]()
Jeg mente ikke opplevelsen av AIH vs IVF/ICSI/FER. Jeg mente at rent medisinsk er det helt forskjellig hva legene ønsker å oppnå med stimuleringen, så det går ikke helt an å sammenligne. Ved AIH er målet ett godt egg, det er ikke målet ved prøverør. Hvordan opplevelse de ulike prosessene er hadde jeg ikke tenkt til å lage en diskusjon om.
Jeg vet ikke, men tror egentlig flere vil ha større slimhinne ved innsett - da har man brukt progesteron i hvert fall i 48 timer (siden man begynner med dette ved uttak). Hos meg ble slimhinnen som nevnt ikke målt ved innsett, så jeg vet bare at min krympet fra siste kontroll og frem til uttak. På meg målte de slimhinnen på alle kontroller under stimulering og ved uttak, men altså ikke ved innsett.![]()
Hos meg var den 9mm et par dager før inseminasjon![]()
Ble du gravid den mnd da?![]()