Hvor tungt kan man løfte?

FrøkenMG

Forumet er livet
Assistert-jentene
⭐ Julestjernene 2020 ⭐️
Snøkrystallene2021❄️
Aprilspirene 2023
Jeg skal tilbake på jobb til uka, og en av forslagene til aktivitet er å gjøre klart i skolehagen. Bl.a må all jorda i pallekarmene byttes. Det er jeg og en kollega som skal gjøre det sammen, og vi har med oss 2-3 elever (men ingen av de er beryktet for å ta i et tak :P ).

Jeg har mistet to ganger på kort tid og er utrolig redd for å miste igjen. Samtidig er jeg opptatt av å leve som før. Er bare 4+1 på vei i dag (4+5 når jeg skal på jobb), så dette kan gå alle veier uansett.

Hvor mye kan/bør jeg løfte egentlig? Er skeptisk til å bære for mye rundt på tung jord og jordsekker. Samtidig vil jeg ikke stå på sida og bare dirigere.

Dette lurer igrunnen jeg også på!
Om det er en "grense" eller bare "ikke for tungt" som er ganske uspesifisert

Ikkesant. Jeg er ikke særlig trent fra før, så å skulle begynne å løfte tungt nå (jeg syns 40-liters sekker med jord er veldig tunge) er ikke naturlig for meg. Heller ikke store trillebårlass med jord. Men hvis det ikke er farlig, så vil jeg selvsagt gjøre jobben.

Ikkesant. Jeg er ikke særlig trent fra før, så å skulle begynne å løfte tungt nå (jeg syns 40-liters sekker med jord er veldig tunge) er ikke naturlig for meg. Heller ikke store trillebårlass med jord. Men hvis det ikke er farlig, så vil jeg selvsagt gjøre jobben.

Nei, det hadde vært tungt for meg og :shy: pg hadde vært skeptisk! Nettopp pga. Abort...

Vi skal flytte vaskemaskinen og tørketrommelen tilbake til badet, håper ikke det blir for tungt for meg:wtf:

Nei, det hadde vært tungt for meg og :shy: pg hadde vært skeptisk! Nettopp pga. Abort...

Vi skal flytte vaskemaskinen og tørketrommelen tilbake til badet, håper ikke det blir for tungt for meg:wtf:
Vaskemaskinen hadde jeg nok satt bort til mannen. :P

Får høre med lege på mandag. Er så redd for å virke hysterisk (men det er jeg jo, sånn egentlig, under det rolige ytre :cool: )

Vaskemaskinen hadde jeg nok satt bort til mannen. :p

Får høre med lege på mandag. Er så redd for å virke hysterisk (men det er jeg jo, sånn egentlig, under det rolige ytre :cool: )

Ja, men klarer ikke alene, dessverre:rolleyes:
Men skal passe på! Skybe og ikke løfte så mye!

Ja, hør med legen! Det er ikke hysterisk, men forsiktig:shy:

Ja, men klarer ikke alene, dessverre:rolleyes:
Men skal passe på! Skybe og ikke løfte så mye!

Ja, hør med legen! Det er ikke hysterisk, men forsiktig:shy:
Pass på deg selv uansett. Vaskemaskiner skal man ikke tulle med. Jeg er sjeleglad for at vi kjøpe tidligere eiers vask og tørk da vi kjøpte dette huset. :D

Vurderer å bare si det til kollegaen min også. Jeg kommer jo ikke unna å jobbe med denne jorda uansett, liksom. :P

Pass på deg selv uansett. Vaskemaskiner skal man ikke tulle med. Jeg er sjeleglad for at vi kjøpe tidligere eiers vask og tørk da vi kjøpte dette huset. :D

Vurderer å bare si det til kollegaen min også. Jeg kommer jo ikke unna å jobbe med denne jorda uansett, liksom. :p

Ja, men vi har mala gulvet, og har ikke fått vaska klær på 3 uker!!!:eek: så skal bli deilig å få det på plass! Klart drt engang, så klarer det vel igjen:shy:
Får besøk i kveld om det blir for tungt for meg så får vi nok hjelp da!:happy:

Neeeei, kanskje litt vanskelig.... si du har vondt i ryggen?:hilarious:

Ja, men vi har mala gulvet, og har ikke fått vaska klær på 3 uker!!!:eek: så skal bli deilig å få det på plass! Klart drt engang, så klarer det vel igjen:shy:
Får besøk i kveld om det blir for tungt for meg så får vi nok hjelp da!:happy:

Neeeei, kanskje litt vanskelig.... si du har vondt i ryggen?:hilarious:
Jeg har ikke så store problemer med å bare si det som det er, om det er enklest. Må bare tenke på om hun er til å stole på så det ikke sprer seg videre.

Jeg har ikke så store problemer med å bare si det som det er, om det er enklest. Må bare tenke på om hun er til å stole på så det ikke sprer seg videre.

Ja, det er jo greit å ha i bakhode:rolleyes:

Når man Googler tunge løft og første trimester så kommer det opp troverdige kilder om at dette er knyttet til overtro og antagelser.

men er det noen som FAKTISK vet om dette stemmer? jeg løfter opp til 80kg på jobb så vil gjerne vite om jeg må være forsiktig med sånt :rolleyes:

Sniker
Jeg ble ofte kvalm hvis jeg løftet for tungt, så det er en ting som stopper seg selv for de fleste :) så vidt jeg har forstått er det viktigste å lytte til kroppen, ikke holde seg til en viss grense satt av noen andre. Noen llfter jo tungt hele svangerskapet, noen slik som jeg måtte ganske tidlig unngå løft over 6 kg :hilarious:

Jeg trente tung styrke som normalt i første trimester. Løftet vaskemaskin. Trodde ikke det var farlig med mindre man får vondt/ubehag ved belastning?

Back
Topp