Hvor tungt er trygt å bære?

Alma<3

Forumet er livet
Tilgangsansvarlig
Oktoberfest 2024 ❤️
Man blir jo anbefalt å ikke bære tungt, men hvor tungt er tungt?
 
Så bra!! Fint å ha noe litt mer håndfast å forholde seg til, takk! ❤️Blir jo en del bæring av lille, men da burde det gå fint ☺️
Jeg har tenkt samme tanken :Heartred kan bli helt gåen av å ta kveldsstellet på guttungen, må løfte ham opp og ned fra stellebordet og oppi senga.
 
Jeg har tenkt samme tanken :Heartred kan bli helt gåen av å ta kveldsstellet på guttungen, må løfte ham opp og ned fra stellebordet og oppi senga.
Jeg blir helt svimmel av det, spesielt når vi er ute og går og hun vil bæres, og BARE av mamma o_O hun er heldigvis ikke i nærheten av 20 kg da, men blir allikevel tungt i lengden
 
Jeg blir helt svimmel av det, spesielt når vi er ute og går og hun vil bæres, og BARE av mamma o_O hun er heldigvis ikke i nærheten av 20 kg da, men blir allikevel tungt i lengden
Min er ganske tung da, ikke tjukk liksom, men har alltid vært stor. Heldigvis skjønner han også hvis jeg sier at jeg kan bære litt men ikke mye, så han går som regel selv, men tar maaaange pauser hvis han egentlig ikke vil gå selv :hilarious:
 
Min er ganske tung da, ikke tjukk liksom, men har alltid vært stor. Heldigvis skjønner han også hvis jeg sier at jeg kan bære litt men ikke mye, så han går som regel selv, men tar maaaange pauser hvis han egentlig ikke vil gå selv :hilarious:
Kjenner til den gangen ja :hilarious: eller hvis pappa finner på å bære det påfallende sinneutbruddet :smiley-ashamed004 ikke så lett å bare være 2 år og at mamma plutselig ikke kan alt lenger
 
Det er jo veldig sprekt da! ☺️ Jeg gjorde det før jeg og, men nå som gravid etter så mange mist så tar jeg ikke sjansen på det
Ja det er vel kanskje ikke anbefalt da fødselen starta (var ikke 100 % sikker i starten på om det var det eller hva jeg kjente på) så skyndet jeg meg i stallen og møkka og bar vann til hestene og gikk et spor med hunden!:happy090
 
Ja det er vel kanskje ikke anbefalt da fødselen starta (var ikke 100 % sikker i starten på om det var det eller hva jeg kjente på) så skyndet jeg meg i stallen og møkka og bar vann til hestene og gikk et spor med hunden!:happy090
Dæven! Du er ihvertfall avslappet nok da :hilarious: de sier jo det er lurt å gjøre noe man liker for å få oksytocinet til å flomme ;) hadde det vært meg hadde hun blitt født i stallen, kom på 1t40 min fra første ri her :hilarious:
 
Sniker :)
jeg bærer 2,5 åringen nesten hver dag (kun i korte stunder ), hun er ca 13-14 kg vil jeg tippe :).
 
Man kan vel trene som normalt og bære som normalt om det ikke er spesielle omstendigheter som sier noe annet?kommer vel an på hva man er vant til. Løfter man vekter så kan man jo fortsatt gjøre det. Jeg har også hest og barn fra før, bærer unge og vannbøtte som vanlig. Men sist svangerskap så gikk det saktere og saktere opp og ned bakkene riktignok. Men bar stolper og laget beite til hestene uka før fødsel, bare med en del ekstra pust i bakken og sneglefart pga bekkenet :D
 
Hm ja hvorfor kan vi ikke bære?
 
Hm ja hvorfor kan vi ikke bære?
Jeg ved ivf fikk beskjed om å unngå tung bæring første trimester. De vil ikke ta unødige sjanser. Selv PT sier man skal være noe forsiktig. Men at det så klart kommer an på hva kroppen er vant til i det daglige.
Da det er en noe økt risiko ved å bære tungt i starten. Så for oss som har mistet flere ganger er ofte beskjeden at vi skal unngå tunge unødvendige løft, flytting av tunge møbler etc.

En dansk studie har forsket noe på det og der er det kommer så langt at det er lagt inn i arbeidsmiljøloven i forhold til tunge løft og graviditet.

Men det betyr ikke at man ikke skal løfte noe som helst. Jeg trener og løfter, men jeg øker ikke på Vekt akkurat nå, og jeg løfter ikke/bærer ikke noe som gir ubehag eller smerter.
 
Back
Topp