Hvor trangt (kvm) har du bodd?

Jeg og gubben og kidden frem til hun var 3mnder.

Vi bodde på hele 20kvm. Og det er med bad og kjøkken;)

Vi bor nå i en 55 kvm leilighet, vi er 2 voksne, 2 barn på 5år og 2,5 år og en stor hund. Det er 2 soverom med akkurat nok plass til en 150 seng og junior på det ene og en junior på det andre. Stua er mindre enn det "store" soverommet og kjøkkenet er utrolig nok mindre enn badet hvor det er akkurat plass til toalett, vask og et lite dusjkabinett. Vi er selvfølgelig på jakt etter noe annet, men det er ikke lett å finne enn leilighet som er over 70 kvm med minimum 2 soverom som ikke koster over 10000 i mnd. Og som det selvsagt er lov med hund. Og lån til å kjøpe eget får vi ikke selvom begge er i full jobb :/

35kvm med 2 barn.. trangt! bodde der i 6mnd

jeg og mitt søsken barn bodde hos tanta våres i en periode da 2 tennåringer og 2 voksene på ca 55kv/m  det gikk overraskene bra. Selv om det føltes litt trangt til tider

Har bodd på ca 70 kvm meg og 4 barn. Etterhvert kom samboeren som så og si bodde hos oss etterhvert også.
Ungene lå to og to på hvert sitt soverom (3 roms) og jeg hadde sovesofa på stua.
Nå har vi flytta inn i leiligheta hans og har fått bedre plass og slipper å sove på sofan :)

Vi har bodd to voksne og to barn på 50 kvm, litt trangt men gikk helt fint.
Kan forsåvidt legge til at vi bor nå på 60 kvm med to barn.

Uten barn så har jeg bodd på 1roms på 13 kvm med 4 andre gutter, dvs 5 stykker på et lite rom. Det gikk også overraskende greit, vi hadde madrasser på gulvet istedenfor seng :)

tror det var en 30-40kvm, men vet ikke. var plass til en sofa og dobbelsengen vår pluss en pult. ikke noe mer. gangen var i stua foran tven og kjøkkenet kunne jeg nå fra sofaen.

vi var oss to, men flyttet ut en mnd før vi fikk eldsteman. var verken plass til seng eller vogn

Lissyjane skrev:

floppen skrev:
Vi er 2 voksne og 2 barn som bor på 96 kvadrat. passe trangt ja, men her blir vi boende:)

Trangt? Vi bor på 65 kvadrat:p Vi hadde hans barn flere uker i strekk, men jeg synes det var jet greit :p

Går helt fint å bo sånn :) er bare om vintern jeg syns det kan bli litt trangt;) Har ikke noe ekstra rom ledig her, så da bli klesvasken hengende i stua og ungene roter litt mye noen ganger hehe. Men er stort nok til oss, så skal ikke klage. Savner et ekstra rom da, og en tv stua hadde vært fint;)

Jeg synes det er koselig å høre at det er flere i samme situasjon som har barn men som bor trangt i en periode. Vi er nå 2 voksne, 1 barn på fulltid og 1 på deltid pluss en på vei i 64 kvm 3-roms. Vi har bygd skillevegg mellom vårt og minstens rom så må gå gjennom hans for å komme inn på vårt soverom men vi har hvert vårt.

Nå er vi litt i tvil om vi burde leie ut her (vi eier) og leie selv større eller bare bli boende de 2.5 årene det tar før jeg er ferdig utdannet. Må si jeg ble inspirert til å bli boende når jeg hører at det er mange av dere som bor trangt men som ikke egentlig synes det er så ille!

Vi bodde på ca. 40 kvm da guttungen ble født og frem til han var i overkant av 1 år. Vi var da 2 voksne, ett barn og en hund. Hadde bare ett trangt soverom, og utrolig dårlig planløsning på leiligheten. Var ubeskrivelig deilig å flytte inn i noe større!!

Back
Topp