Hvor tidlig...

Ensiste

Elsker forumet
Novemberlykke 2015
Har dere hørt hjertelyden med dopler?

Har dopler liggende og har så lyst å prøve, men er bare 8+3 i dag, så sikkert liten sjanse for å høre noe enda

Har dopler liggende og har så lyst å prøve, men er bare 8+3 i dag, så sikkert liten sjanse for å høre noe enda

Du kan jo prøve :-) Hjertet slår jo nå så enten finner du det eller ikke :-) Jeg ble anbefalt av min jordmor sist gang å ikke bruke doppler fordi man kan bli bekymret visst man ikke finner den men vet du, jeg ville prøvd jeg :-)

Hørte hjertelyd med doppler i uke 9 sist svangerskap..du er jo ikke såå langt unna :happy: Det var hos legen da.

Jeg hørte hjemme uke 10. Ikke sikkert du hører, vanskelig å finne. Men om du ikke blir bekymret av å Evt ikke finne, er det jo bare å prøve. Livmora er nok fortsatt godt nedenfor skambeinet, så du må på en måte vippe den ned på innsiden av skambeinet, og dytte skikkelig inn i magen. Husk å bruke godt med vann/gelé, hvis ikke hører du bare bråk. Du må skru den opp ganske mye. Du skjønner med en gang om det er baby. Det går kjempefort godonkgodonkgodonk osv. Er du i tvil, er det din egen puls, som er mye lettere å høre. Lykke til! Det er vanlig å ikke klare å finne den. Jeg lette lenge i uke 10. Tenkte å teste selv imrg. Er da ca uke 7.

Hørte hjertelyden i uke 10, fant den med en gang. Prøvde ikke tidligere. Har ikke prøvd dette sv.skapet.

Jeg blir ikke bekymret om jeg ikke finner den nå. Jeg skal på ultralyd på tirsdag, og har bare lyst å se om jeg klarer å høre noe. Vet hvordan det skal høres ut. Men jeg prøvde nå nettopp og hørte absolutt ingenting, bortsett fra en og annen luftboble rett etter middag :p

Jeg hørte ikke hos jordmor før 13+6, men vi hadde sett hjertet på UL i uke 6, og babyen i uke 12. :)
Etter det hørte jeg det hjemme også. :)
Jeg var slank og morkaken lå inntil åpningen, så det var ikke det som hindret heller; det tar bare lenger tid for noen.
Legen sa hun aldri lyttet før tidligst etter uke 15. :)

Jeg fant sist gang da jeg var 7+1 ♡

Back
Topp