Hvor tidlig kan man ta TUL?

Camile

Blir kjent med forumet
Hvor tidlig er det mulig å se noe på tidlig ultralyd, egentlig? Jeg er 5+3 i dag og særdeles utålmodig.
 
Ultralydklinikker sier vel fra 7+0?
(Correct me if I’m wrong :) )
Tenker det kommer an på ultralydapparatet også, ikke bare størrelse på bønna. Min fastlege sin gamle ultralydapparat klarte bare akkurat å vise bønna og hjertet i 7+3 i sist svangerskap. I dag var jeg 7+4 og hun hadde nytt ultralydapparat og så kjempegodt bønna og hjertet. :)
 
Bør nok vente til etter uke 7,jeg var 6 et eller annet og hadde bare flaks som fikk se blinking fra hjertet
 
Kommer mye an på utstyret ja. Det apparatet min fastlege brukte i dag (utvendig) viste en veldig bitteliten reke, og hjertet var bare såvidt en prikk som blinket litt. Var veldig vanskelig for meg å se det! Men jeg så at fosteret rørte på seg da☺️ Jeg er 8+3 etter egne beregninger.

Forrige svangerskap var jeg i uke 6+noe (husker ikke) og såg da tydelig en bønne med to små armer og hjertet som slo. Det var på volvat (privat og innvendig ul), mye mer zoomet inn og mye tydeligere bilde.
 
Så hjertet slo uke 6+3 i tidligere svangerskap. Men, var ikke mye mer å se enn det. Siden jeg hadde blødd litt så anbefalte gyn meg å komme tilbake etter 2-3 uker. Var på TUL 8+1 eller 8+3 sist, da så vi veldig mye bedre. Var er annet sted da. Begge innvendig.
 
Jeg har fått time når jeg er 6+5 (siste mens), men er ganske sikker på at jeg er noen dager lengre på vei. Klarer ikke slå meg til ro med at det er sant før jeg får se det.. Håper det er mulig å se noe da :D Hos Oslo jordmor og ultralydklinikk. Erfaringer?
 
Back
Topp