Hvor tidlig kan man se homofili?

ORIGINAL: Lissyjane

ORIGINAL: bondekone

Slik jeg har forstått det så er mann jo født homofil,lesbisk eller som feil kjønn som det hetter
Så jeg tror at en faktisk kan se det tidlig slikt sett
Men tror ikke du ska uroe deg så mye for det.La barne få utfolde seg med de tingene det vil leke med og la de utfolde seg. Ta ting som de tkommr
Det kan være en fase han vil igjenom men en ska aldri si aldri heller

Man kan ikke se det så tidlig nei[;)] Og det at man er født med en legning,betyr ikke at det ikke kan helle begge veier. Sexualiteten sin er man ikke klar over så tidlig. Og hvis folk er heldig,så ser de det KANSKJE i midten av tenårene[;)]

Tja... Jeg vet av mange tilfeller hvor man merker det på personen før midten av tenårene, hvor det også har vist seg at det stemmer.

Selv var jeg fullstendig klar over legningen min før midten av tenårene.
Og når jeg selv skjønte det, var det mange tegn fra tidligere alder, som dukket opp.

Så, hmm, ja.. Det kommer nok veldig ann på personen.. Ja.. Nå klarer jeg ikke formulere mer [8D]

Har nettopp lest boken "heller død en homofil" En kjempe bok forresten, Han visste allerede ved 8 åralderen at han likte gutter bedre en jenter...

Alle har sett veldig tidlig at en venn av meg var homofil. Han lekte bare med meg og søsteren min, når vi var små. Selv om han kunne leke med 5 andre gutter på hans alder, som også var i vennegjengen til foreldrene mine. Og han ville gjerne leke sånne jenteleker. som barbie, dukker , osv.. Nå er han 18år gammel, og kom ut av skapet for ikke så alt for lenge siden. Så tror man kan se det litt, og få en følse så tidlig ja[:)]

Jeg tror ikke på at man kan se sånt så tidlig. Hos noen stemmer det kanskje, men så langt ifra hos alle.

Jeg ønsket veldig at jeg var gutt da jeg var liten. Lekte med gutteleker og trivdes bare med gutter. En gang fikk jeg velge meg en kopp i glassmagasinet og jeg SKULLE ha den det sto flink gutt på, aldri i verden om jeg ville ha den med flink pike. Så da fikk jeg flink-gutt-koppen da, og jeg har den enda[:D]

Men jeg ble ikke lesbisk, gitt.

ORIGINAL: barn2

Hvorfor er det for tidlig å tenke sånn. De er jo født homofile. Ikke noe som kommer i tenårene det. Når jeg var tenåring adopterte en venninne av mamma en gutt. Når han var 4-5 år var rosa favoritt fargen hans og barbiedukken sin måtte han ha med overalt. Jeg sa da at han er sikkert homofil og det er han i dag. Han er 16 år og er laaaaaangt ute av skapet[:D].

Men homofile er da normale folk det. Jeg vil ihvertfall ikke være mindre glad i gutta mine om det skulle vise seg at de er homofile[:D].

De mener vel bare at det er tidlig å tenke på seksuelle preferanser. Ikke at det gjør noe om han er homofil. Selv om man er født sånn trenger man ikke definere det før man kommer i den alderen hvor kjærlighet og sex er en vesentlig del av livet :)

Jeg har sett noen programmer om dette her, og da var det spesielt en forsker (husker ikke navnet på han) som hadde forsket veldig mye på dette her. Han mente at man kunne se homofili veldig tidlig gjennom lek og interesser hos små barn. Dette var forørvig en veldig seriøs og flink forsker som kunne dokumentere alt han sa, var tydelig at det ikke bare var svada.

Dette betyr selvfølgelig ikke at de fleste gutter en eller annen gang iløpet av sin barndom tar på seg prinsessekjole og mamma sine sko, man MÅ ikke være homofil for det![8D]

Han var også i "Hjernevask" for noen uker siden.

blir vell litt overkant å si at han er homse da. jeg lekte bare med gutter , biler og gikk lite med kjoler når jeg var lita. men jeg er ingen lespe av den grunnen

Gutten min lika og leike med dukke og ønska seg rosa sykkel[:-]
MEN eg er ikkje "bekymra" av den grunn... Unga er unga og dei må få leike med det dei vil..

Barn har ikke kjønnsbegrep før etter de fyller 4 år.
I mange tilfeller kan det gå mye lenger tid også.

Tror nok ikke du skal bekymre deg i det heletatt.

Min gutt elsket å leke med dukker og var også veldig jentete av seg i den alderen.
Men han er nå en stor fin flott gutt som elsker alt som har med biler og skateboard å gjøre

ORIGINAL: elphaba

HALLO!!! jeg blir så oppgitt over folk som deg.. hvorfor skulle det i det hele tatt være en bekymring? De fleste barn utforsker på den alderen. se på ene datteren til Angelina Jolie (Shiloh), hun går bare i gutteklær, har kort hår, og vil bare bli kalt "John". Hun er vel ikke lesbisk for det?? Uansett så er det absolutt ikke alle homser som er feminine, og ikke alle lesber som er maskuline. Så take it easy, det kommer nok fram før eller senere hvis han er det. Men at du går rundt og bekymrer deg for sånt nå er jo helt på jordet... [8|]

Synes ikke det virket som om hun var bekymret på noen måte. Synes dette er et interessant tema, og synes også det er veldig spennende å se dokumentarer som handler om om man er født homofil eller om det er tillært. Er man født sånn, så viser det seg jo allerede når vi er barn. Vi er jo alle seksuelle vesen enten vi er voksne eller barn, bortsett fra at barn ikke gjør noe BEVISST seksuelt i deres handlinger. Så jeg har som sagt ikke inntrykk av at noen her er bekymra for om barna er homofile eller ikke, tror nok de aller fleste her inne er like glad i barna sine enten de ender opp som fattige, søkkrike, homofile eller massemordere..[;)]

Det tipper jeg kan variere fra barn til barn..
for jeg passet en gutt som hadde en storebror som var 5 år på den tiden, og han brukte kjoler, hadde for det meste jenteting og var veldig opptatt av å være som jenter og leke med jenter, han er homofil i dag..
han forandret aldri på måten han var, å ble feminin i ganske ung alder.. [:)]
men ingen tenkte at han var homofil når han var 5 da, men det viste seg jo at han var det eller ble det..
han er nå tenåring

ORIGINAL: Prisilla

Ville bare si at frem til jeg var 4-5 år så lekte jeg bare med biler.
Etter det lekte jeg litt med barbie sammen med venninner, men når jeg var alene så lekte jeg mye med lego.
Jeg er 100% mannegæærn, men jeg er ei skikkelig guttejente den dag i dag.

Signerer. Jeg hadde guttekort hår, lekte nesten kun med gutter, og da jeg lekte med venninder så lengtet jeg alltid etter guttevennene, fordi det vi jentene gjorde var så j. kjedelig.
Jeg hater fortsatt å gå med kjole og skjørt, jeg trives ikke om det er altfor mange jenter på et sted(f.eks jentefester osv). Har fortsatt mye lettere for å snakke med gutter enn jenter. Venninder ser på sko og vesker, jeg ser heller på f.eks biler og sportsutstyr, går heller på fotball og hockeykamp enn å se sex in the city på kino. Bare for å nevne noe.
Men jeg kan ikke komme lenger unna det å være teppetygger/muffdiver/lesbe... kall det hva du vil..

Så man MÅ ikke være homo om man ikke er heeelt sånn som samfunnet forventer at en skal være!

Var en gutt som gikk i klassen til broren min som var veldig feminin allerede i 1. klasse, han lekte bare med jentene og foretrakk typiske jenteaktiviteter. Ingen som ble sjokkert da han sto fram som homofil i begynnelsen av 20-årene, lyste jo homo lang vei av han. MEN, er vel ikke noe fasitsvar her selv om han viste seg å være homofil. Selv lekte jeg nesten bare med gutter i oppveksten og dreiv stort sett bare med typiske gutteaktiviteter mem jeg har ikke blit lesbisk av den grunn. Den dag i dag foretrekker jeg gutter framfor jenter som venner og jeg føler meg ikke komfortabel med skjørt eller kjole på, men fremdeles ikke lesbisk altså. [8D]

Interessant tema du tar opp.

Om gutten din er homofil, er umulig å fastslå etter det lille du beskriver.

Nå er jo personlighetstrekk noe genetisk (medfødt), og jeg vil jo si at seksualitet (og legning)representerer en viktig del av ens personlighet i så måte. Derfor vil jeg ikke utelukke at man i enkelte tilfeller kan se tegn på et barns seksuelle preferanse i tidlig alder. Det problematiske er, som mange har nevnt, at tegnene likegodt (og som regel) kan være et uttrykk for helt vanlige prosesser som barn går gjennom under sin modning og utvikling.

Og hvilke tegn viser egentlig homofile/lesbiske barn? Ser mange påpeker stereotypiske forestillinger i svarene sine her, som at (homofile) gutter bare ville leke med jenter og gjøre jenteting, var feminine osv. Det er da langt fra slik at alle homofile gutter viser utstrakte "feminine sider" og lesbiske jenter viser "maskuline" sider. Jeg syns derfor det blir merkelig, og ikke minst vanskelig, å forutsi seksuell preferanse utfra atferd barn viser

Det kan jo godt være han blir homofil...og det kan jo godt være han ikke blir det.

Jeg tror ikke hun som skrev innlegget, bekymrer seg. Hun er vel heller nysgjerrig på framtida. Litt på samme måte som jeg lurer på om jenta mi kommer til å bli en skikkelig god fotballspiller siden hun er så glad i å spille fotball nå. Det hadde jo vært helt topp hvis hun ble det, og det hadde vært like bra om hun ikke ble det, men nysgjerrig er jeg jo likevel.

Tror noen homofile finner det ut om seg selv veldig seint. Kanskje til og med etter puberteten. Mens andre igjen bare vet det helt fra de er små. Kjenner ei lesbisk jente som alltid har visst at hun var lesbisk helt fra hun kan huske.

Selv husker jeg at jeg begynte å tenke på kjekke gutter før skolealder, så jeg har visst at jeg var heterofil siden jeg var i hvert fall seks år. (Til tross for at jeg helst ville leke med gutter og elsker å spille fotball, gå på fisketur og andre typiske "manneting".)

Jeg la merke til at kompisen min var homofil da han var 11 år gammel.
10 år senere stod han fram[:)]

ORIGINAL: *yummymummy*

HALLO!!! jeg blir så oppgitt over folk som deg.. hvorfor skulle det i det hele tatt være en bekymring? De fleste barn utforsker på den alderen. se på ene datteren til Angelina Jolie (Shiloh), hun går bare i gutteklær, har kort hår, og vil bare bli kalt "John". Hun er vel ikke lesbisk for det?? Uansett så er det absolutt ikke alle homser som er feminine, og ikke alle lesber som er maskuline. Så take it easy, det kommer nok fram før eller senere hvis han er det. Men at du går rundt og bekymrer deg for sånt nå er jo helt på jordet... [8|]

så enig så enig!!!
De aller fleste gutter går igjennom en rosa-fase når de er små. Og jenter leker med biler, og er med guttene. Men allikevel blir mange foreldre unødvendig "bekymret" for at gutten kanskje er homofil, fordi han liker rosa, og vil leke med barbiedukker.
Om en jente foretrekker å leke med bare gutter, og biler, så er det helt ok.
Mens om en gutt foretrekker å leke med jenter, og barbiedukker, så er det plutselig fy fy[&:] Og TENK om han er homofil?!?!? Tenker man slik om jenta? sannsynligvis ikke!
Nei, å bekymre seg for slikt, å tenke slikt når de er så små, gjør at man som foreldre blir mer bevisst på dette, og gjerne trer det litt ned over barnas hoder, og gjerne oppfordrer, eller underkaster det de eventuelt har sett hos barnet.
Det blir helt feil.
La barn være barn! Hva legning de eventuelt har, og ikke har, får de selv finne ut av når de blir større.

Det står da ingen steder at hun er bekymret for dette. Det at hun lurer og undrer/stiller spm., betyr hverken at hun bekymrer seg eller fordømmer homofili

Jeg kan ikke fatte og begripe hvor du har det i fra at jeg er bekymret?? Oppgitt over folk som meg? Tenk å dømme meg utifra dette innlegget. Synes det sier mer om deg enn om meg.
Hvis mitt barn er/blir homofil så ser jeg ikke på det som en bekymring i det hele tatt. Han må da få lov til å være den han er uansett legning! Jeg har en søster som er lesbisk og jeg har da aldri i hele mitt liv vært bekymret for henne, selvom jeg viste det lenge før hun kom ut av skapet!
Alt jeg spurte om er om det er mulig å se det fra tidlig alder. Ikke noe annet. Jeg kommer til å støtte ungen min som jeg er så ufattelig glad i uansett hva som skjer i fremtiden. Jeg er ikke bekymret, jeg er nysgjerrig på om det er mulig å se det utifra slike ting i så tidlig alder. Jeg skjønner ikke hvor du fikk dette fra i det hele tatt....[8|][8|][8|]

Tror det er viktig og ikke " stemple" noen så tidlig da, ikke tenk på det og la barnet være seg selv, og utvikle seg. [:)]

Men av egne erfaringer så vil jeg si at hos noen merkes det nok tidlig. En kompis jeg har kjent fra vi var ca 5 år f.eks. - var det jo aldri noen tvil om på en måte... Mens andre man møter igjen på reunion 10 år etter - får man seg en skikkelig overraskelse. [:D]

-sorry, orket ikke lese hele [:)]

Men når tiden er inne får du eventuelt vite om det [:D] min venninnes sønn sto nettop frem, han er 15 - hun sier hun
har visst det, men ville la han få komme selv. De har bare hatt en normal holdning til homofili, ikke overdrevent ok,  men heller
ikke omvendt heller[:-]

Back
Topp