Hvor tidlig kan man se homofili?

x1xBolleJenta

Andre møte med forumet
Hvor tidlig kan man egentlig se at barnet er homofil?
Jeg tror sønnen min kanskje kan være det. Han er snart 4 år.
Noen med erfaringer?
Han leker kun med jenter, sjeldent med gutter. Han vil kun ha rosa prinsesse ting. Han er ikke like glad i å leke med gutte ting. Han sier faktisk at når han blir stor så vil han bli jente og han neklter nå å la meg klippe håret hans. Han sparer til langt hår, sier han.
Det er kanskje ikke så lett å si noe ut i fra det jeg skriver, men jeg tenkte å høre med dere.
Hva tror dere?

jeg tror kanskje ikke du skal tenke så mye på det ennå.
vil tro det er litt tidlig å se, det er vel mange som er sånn når de er små[:)]

Jeg tror ikke man skal ta det som skjer i den alderen så veldig seriøst. Det er da mange gutter som liker sånt som barn. Og jenter som leker med gutter, brummer rundt med biler og klatrer de trer. Er de lesbiske da?

De er jo bare barn, som undersøker og utforsker, de vet jo som regel ikke sånt før de blir tenåringer, vil jeg tro.

ORIGINAL: toneany

Jeg tror ikke man skal ta det som skjer i den alderen så veldig seriøst. Det er da mange gutter som liker sånt som barn. Og jenter som leker med gutter, brummer rundt med biler og klatrer de trer. Er de lesbiske da?

De er jo bare barn, som undersøker og utforsker, de vet jo som regel ikke sånt før de blir tenåringer, vil jeg tro.

Han var sånn her og en liten periode, han skulle bli dame når han ble stor og han ville ha langt hår som mamma. Han var bare i en mammadalt periode, nå er det pappa som gjelder igjen.

Bare la han få utfolde seg litt, stille nysgjerrigheten. De er i en alder der de blir mer og mer bevist på kjønn og forskjellene på gutt og jente, mann og dame.

Tror ikke det er et sikkert tegn på at han er homofil.[:)]

Nei, det er nok altfor tidlig å tenke på sånt. Vedvarer det til skolealder så kan man kanskje se etter tegnene.
Min 2 årige jente elsker traktor, biler og dyr. Tror ikke hun er lesbisk fordi om. [;)]

håper du kødder nå..?
herregud selvsagt kan man ikke vite om en 4 åring er homofil.
kjenner dungevis av gutter som liker rosa og leker med dukker når di er så små.
bekymrer det deg veldi om sønnen din er homofil?

Jeg var en skikkelig guttejente på den alderen.
Ville bli stunt mann og hatet rosa![8D]
Jeg er samboer med en MANN og har en sønn ilag med han.
Er med andre ord ikke lesbisk fordi om jeg ville bli gutt.
Min bror lekte mer med dukker enn meg å kledde seg ut som en dame når vi lekte.
Han er ikke homofil.
Hva barn leker med og sier i den alderen har nok ikke noe å si, men om det fortsetter når han nermer
seg 6 år så hadde jeg tenkt mere på det[:)]

Tror du kan ta det helt med ro kjære deg[:)]

ORIGINAL: Labambie

Nei, det er nok altfor tidlig å tenke på sånt. Vedvarer det til skolealder så kan man kanskje se etter tegnene.
Min 2 årige jente elsker traktor, biler og dyr. Tror ikke hun er lesbisk fordi om. [;)]

Traktor lespe[:D][:D][:D][:D][:D][:D][8D]

ORIGINAL: katrinexd

ORIGINAL: Labambie

Traktor lespe[:D][:D][:D][:D][:D][:D][8D]

Tenkte det samme [8D]

Altså, jeg hadde en kamerat som liten(fortsatt kamerater, forsåvidt[;)]) og mamma har alltid sagt hun visste han var homo.

Første gang han kom til oss var han 4 år og sa: "neeeei, så lekkert interiør dere har! NYDELIGE gardiner og flotte blomster!".
Mamma ble sjokka! Etter hvert var det mer som fikk henne til å tro han var homofil, han lekte BARE med jenter, gikk kun i rosa, hadde laaaaaangt hår. Han hadde en feminin væremåte, og dette har fortsatt og det vedvarte.

Han er idag 20 år gammel, og det er 2 år siden han "kom ut av skapet"..(men alle har alltid trodd han var homo, så ingen ble sjokka[8D])

Slik var min nå 5 år gamle sønn når han var 2-3 år.
Brukte mine høyhælte sko, lekte kun med dukker og barnevogn, ville alltid være mamma'n når han lekte med andre barn (han vil fortsatt være mamma'n når han og lillesøster leker mor og far hehehe)....
Tror ikke du skal være bekymret for at han er homofil [:D] La han holde på, jeg tror det er litt sunt for guttebarn og se at det ikke er no farlig å leke med "jenteting" [;)]

Hvorfor er det for tidlig å tenke sånn. De er jo født homofile. Ikke noe som kommer i tenårene det. Når jeg var tenåring adopterte en venninne av mamma en gutt. Når han var 4-5 år var rosa favoritt fargen hans og barbiedukken sin måtte han ha med overalt. Jeg sa da at han er sikkert homofil og det er han i dag. Han er 16 år og er laaaaaangt ute av skapet[:D].

Men homofile er da normale folk det. Jeg vil ihvertfall ikke være mindre glad i gutta mine om det skulle vise seg at de er homofile[:D].

Slik jeg har forstått det så er mann jo født homofil,lesbisk eller som feil kjønn som det hetter
Så jeg tror at en faktisk kan se det tidlig slikt sett
Men tror ikke du ska uroe deg så mye for det.La barne få utfolde seg med de tingene det vil leke med og la de utfolde seg. Ta ting som de tkommr
Det kan være en fase han vil igjenom men en ska aldri si aldri heller

ORIGINAL: maryjoleen

håper du kødder nå..?
herregud selvsagt kan man ikke vite om en 4 åring er homofil.
kjenner dungevis av gutter som liker rosa og leker med dukker når di er så små.
bekymrer det deg veldi om sønnen din er homofil?

Mennesker som er født i "feil kropp" har av og til en tendens til å vite dette allerede i liten alder.
Men som også alle de andre sier her, så er det også masse bar nsom "utforsker" denne siden, og finner ut hva jenteting er og sånn...

Så det er umulig å vite sikkert, og egentlig umulig å spekulere i også..

Og til maryjoleene:
Jeg tror ikke hun bekymrer seg, per se, men lurer... Det er da en helt naturlig ting å lure på...
Hadde datteren min vært lesbisk, og jeg kunne funnet ut av det, ville jeg passet på å kunne være åpen alle veier, slik at hun ikke noensinne uansett hva vil føle seg utenfor...
Jeg syns det er naturlig å lure på, det er ikke dømmende bare å lure p noe...

ORIGINAL: Lissyjane

Vær så snill å si at du tuller[&:] Dette som du ramser opp har ingenting med hverken seksualitet eller legning å gjøre i det hele tatt! Mange gutter liker det som du beskriver[;)]

Jeg lekte bare med gutter da jeg var liten... [:D]

Tisset til og med i en kopp fordi jeg lata som jeg hadde lang tiss[:-][X(][X(]

jeg er fullsteeeeendig klar over at man ikke plutselig blir homofil.
og hvorfor i all verden skal man tenke på det når ungen er 4 år?
en 4 år gammel gutt vet ikke hvilket kjønn han vil tiltrekkes.
hva har det å si?

ORIGINAL: Lissyjane

ORIGINAL: bondekone

Slik jeg har forstått det så er mann jo født homofil,lesbisk eller som feil kjønn som det hetter
Så jeg tror at en faktisk kan se det tidlig slikt sett
Men tror ikke du ska uroe deg så mye for det.La barne få utfolde seg med de tingene det vil leke med og la de utfolde seg. Ta ting som de tkommr
Det kan være en fase han vil igjenom men en ska aldri si aldri heller

Man kan ikke se det så tidlig nei[;)] Og det at man er født med en legning,betyr ikke at det ikke kan helle begge veier. Sexualiteten sin er man ikke klar over så tidlig. Og hvis folk er heldig,så ser de det KANSKJE i midten av tenårene[;)]
hvorfor kan en ikke se det så tidlig er mitt spørsmå
jeg så bare på en barndomskamerat av meg, han hadde altid jentefakter fra han var rundt 4år og da han var 15 så sa han selv at han var homofil og at han ahdde vist det lenge. Jeg er 4år eldre en ham og til og med jeg så det når vi var små at han er anderledes en de andre gutta

[8|]

Det er mulig at noen av de som oppfører seg litt spesielt faktisk blir homo, men det er IKKE et sikkert tegn. Det er nok ren tilfeldighet!

Som jeg sa så oppførte jeg meg rart i perioder å... mannen min ville ha langt hår han når han var liten.. og det er MANGE slike tilfeller av mennesker som er heelt heteroseksuelle[;)]

Back
Topp