Hvor tidlig kan man kjenne liv??

*Susi*

Blir kjent med forumet
Ja, hvor tidlig er det mulig å kjenne liv??
 
Første fødene kan kjenne liv mellom uke 18 -20, andre fødene kan kjenne litt tidligere, det var det jeg har fått vite ihvertfall.. Jeg kjente liv i uke 20, og det er mitt første :)
 
Jeg er gravid for første gang, jeg har kjent liv siden uke 16-17 :)
 
Jeg har kjent liv siden uke 16 og er førstegangsgravid.. Nå er jeg uke 22 og lillejenta sparker som baaare det.. :) 
 
Jeg kjente liv første gang i uke 15, men bare svakt og skjønte ikke helt at det var liv før jeg hadde kjent det et par ganger. Jeg venter min første nå...
Jeg kjente spark med hånden på yttersiden av magen i ca uke 20-21 og samtidig kjente samboeren også det på yttersiden...

Nå er jeg såpass langt på vei som uke 30, og nå ser man tydelig på magen når lille både rører seg, sparker og slår :)
 
Dette er mitt 4 svangerskap og lurer på om jeg kjenner noe noen ganger ALLEREDE. Er det mulig??? Med nr 2 og 3 kjente jeg liv rundt uke 16.
 
Jeg er 16+4 og kjente liv for første gang i uke 13-14.. Men enda ikke kjent direkte spark..:) Gleder meg masse til og kjenne de små sparkene<3
 


*2 prinsesser & en spire* skrev:
Jeg begynte å kjenne bevegelse rundt uke 13... Men de gode sparkene kom litt senere :)


Samme her, men det var med nummer 2.
Førstemann var det rundt uke 18 tror jeg ... 
 
Kjente liv i uke 16 med min første :-)

Er ikke kommet så langt med nr 2, så jeg vet ikke enda der :-P
 
var rundt uke 16-17 jeg begynte å merke bevegelse... er 20+6 nå.... dette er førte graviditet for min del
 
Jeg kjente liv to ganger i uke 13, en gang i uke 16, og fra 20+0 (liker at det er akkurat på dagen) har det vært daglig fest i magen min. Morsomme intervaller. Begynte første tiden i 16 tiden, så har det jobbet seg oppover, og nå våkner jeg av og til halv seks om morgenen av at noen prøver å grave seg ut av magen min.
 
kjente at det var noe der i uke 12 i min to andre svangerskap

denne gangen kjente jeg det i uke 11.. 

Kjente noe nettopp isted og, 11+6! =)
 
dessuten er det vel vanskelig på førsten å vite om det er liv du kjenner eller f.eks gass:) hehe! så når du tilslutt skjønner at det er babyen du kjenner, så går det opp for deg at du egentlig har kjent den en stund allerede
 
Jeg har alltid hatt litt "liv" i magen pga frukt og grønt og sånn, så jeg synes dette var veldig vanskelig. Tror jeg kunne kjenne "noe annerledes" i uke 20. 21+5 sparket hun, uten uten tvil! Samme kvelden kunne min kjære tydelig kjenne det utenpå magen, dette var stas :)

Første svangerskap, har morkaken liggende foran..
 
Er i uke 20 i dag, har vel kjent noe "merkelig" i magen den siste halvannen uke. Kjenner meg ikke igjen i beskrivelser som bobler, fiskehale som slår, eller fjær som stryker på innsiden av magen, er mer som lemus i livmoren! Det er den beste beskrivelsen jeg kan komme med :)
 
Jeg er førstegangsfødende, og jeg kjente tydelig liv i slutten av uke 17 :-) Har fire uker igjen til termin nå :-)
 
Jeg er førstegangsfødende, og jeg kjente tydelig liv i slutten av uke 17 :-) Har fire uker igjen til termin nå :-)
 
Jeg er førstegangsfødende, og jeg kjente tydelig liv i slutten av uke 17 :-) Har fire uker igjen til termin nå :-)
 
Back
Topp