Hvor tidlig kan man høre hjertelyd med doppler?

Glajenta

Flørter med forumet
Jeg kom til å tenke på at jeg kjøpte en digital doppler når jeg ventet forrige, men nå er vel for tidlig? 8+0 idag. Merker at livmoren er på vei over skambeinet allerede, men den har sikkert ikke kommet høyt nok opp enda. Hvor tidlig lytter jordmor etter den? Uke 11? :)

Æ e ganske siker på at æ har funnet hjertelyden, e 99% siker, brukte ageldoppler. Hørte ``toglyden`` å da æ flytta på den blei det stilt, så e ganske siker på at den va hjerte <3 E 6+3 idag :)

Æ e ganske siker på at æ har funnet hjertelyden, e 99% siker, brukte ageldoppler. Hørte ``toglyden`` å da æ flytta på den blei det stilt, så e ganske siker på at den va hjerte <3 E 6+3 idag :)
Oi! Så moro!! Kanskje jeg skal finne frem min snart også da :)

Oi! Så moro!! Kanskje jeg skal finne frem min snart også da :)

Ska du bare, æ trudde ikke æ sku klar å hør det. MEN brukte MY gelè, lå strakk og dytta den hardt mot skambeinet og to ganga har æ funnet samme lyden og to ganga blir den borte om æ flytte den :D <3 Stoooor stass. Føreste ganga æ bruke sånt også :)

Hvor kjøper man det?

Hei, sniker fra mai :) Jeg kjøpte en Angelsound doppler på teknikkmagasinet i 2012 når jeg var gravid med min første. Med denne fant jeg hjertelyden 100 % sikkert nå når jeg var 9+4. Jeg er andregangs, så kjenner at livmoren allerede er kommet over skambeinet :)

Jeg har også lyst på, men har hørt at fosteret blir veldig stresset av det?

Nå så jeg litt på eBay og ser ut som to typer av angelsound? Er det noen forskjell på de to, eller bare utseende?

Jeg fant hjertelyden i uke 9sist gang. Bruker ikke denne gangen.

Fant ikke før i uke 19 med første, så har ikke turt å bruke siden. Ble bare stresset av det, den havnet i søpla, legen min ville ikke prøve i uke 16, sa det var en mulighet for at han ikke sant den og han ville ikke bekymre meg .

Har hørt at det er en del falske angelsound på ebay. Billige kopier, da kan man risikere at de egentlig ikke er orntlig testet og godkjent.

Fant fram min angelsound bare for morro skyld på søndag (7+2) har hørt at det er så og si umulig å finne hjertelyd med doppler så tidlig og med de to første var jeg vel hhv 10 og 9 uker på vei. Men det var ikke til å ta feil av det jeg hørte asså. I tillegg hadde jeg gubben med på linje 2 så vi var to som såvidt hørte raske hjerteslag i to små vendinger. Gøy! Men det e utrolig vanskelig så tidlig å treffe på.

Googla litt og fant den norske siden som garanterer at den er godkjent. Kosta 495 + 100 kr for gel.

Har vurdert å betsille derfra selv :) jeg tørr ikke ebay tilfelle jeg skulle få en falsk en, aner jo ingenting av hva det er man sender inn til lille klumpen da.

Back
Topp