hvor tidlig hører man hjertelyd?

Bkno2687852

venter nr 3
Jeg var hos legen i uke 9 og maste meg til å bruke en sånn maskin som spilte av hjertelyden til fosteret. Legen sa man ikke hører så tidlig. Vi hørte det! 140 slag i minuttet! Kan jeg være lenger på vei? Er det flere som har opplevd dette?

Hmm, 140 hørtes lite ut.. da jeg har lest at fosterets hjertelyd i uke 9 ofte er på sitt raskeste og gjennomsnittlig slår 177 slag i minuttet. 140 er derimot helt vanlig senere, så kanskje du er lenger enn du tror? Vanskelig å si. Kan jo være at 140 er vel så like normalt som 180 i uke 9 også for alt jeg vet :-)

Jeg fant hjertelyden selv i uke 10, så det er nok fullt mulig ;)

jeg har ikke fått høre noe enda jeg. kansje jeg får det når jeg skal til jordmor neste torsdag er da 13+3 så håper hun lutter etter da :)

Jordmor fant ikke hjertelyd i uke 14+1 hos meg. Men morkaken ligger på fremre vegg denne gang, og hun mente jeg kanskje kunne høre hjertwlyd i uke 16.

Er 11+5 og fant den selv med min angelsound i går, var ikke tvil om at det var mini! Fant hjertelyden ca 4cm over skambeinet.

Fant hjertelyden hos lege i uke 8+4 ca - den var 150. Fikk høre nå i uke 12 også fortsatt 150.så 140 er vel ikke spesielt lavt?

Back
Topp